2014-Jeep-Grand-Cherokee-EcoDiesel-froont-three-quarter-2

Είναι η εποχή των ανακλήσεων και από ότι φαίνεται, ούτε η Chrysler μπόρεσε να αντισταθεί στη μόδα. Ευτυχώς για την εταιρία και τους πελάτες της βέβαια, η ανάκληση που ανακοίνωσε η Αμερικάνικη εταιρία και περιλαμβάνει Jeep Grand Cherokee και Dodge Durango, μοντέλα 2011-2014, δεν είναι τόσο σοβαρή όσο άλλες. Να σημειώσουμε επίσης πως αυτή η ανάκληση, με την προηγούμενη που είχε να κάνει και πάλι με τα δύο αυτά μοντέλα, δεν έχει καμία απολύτως σχέση.


Για την ακρίβεια, η Chrysler ανακαλεί 644.354 οχήματα στις Η.Π.Α., 42.380 στον Καναδά, 21.376 στο Μεξικό και 159.685 στον υπόλοιπο κόσμο εξαιτίας ενός “προβλήματος” στα φρένα. Λόγω διάβρωσης ενός εξαρτήματος στο σύστημα πέδησης, υπήρχε η πιθανότητα εισόδου νερού στο σύστημα. Το νερό μπορούσε να παγώσει και να περιορίσει την δύναμη πέδησης του οχήματος. Πριν την ανάκληση, κάποιοι ιδιοκτήτες παραπονέθηκαν στην εταιρία για υπερβολικά “σκληρό” πεντάλ με αποτέλεσμα να διενεργηθεί έρευνα που οδήγησε στην ανάκληση. Η εταιρία γνωρίζει για ένα μόνο περιστατικό που σχετίζεται με το πρόβλημα και κανέναν τραυματισμό.

Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που ανακαλούνται, θα ειδοποιηθούν ώστε να επισκεφθούν την πλησιέστερη αντιπροσωπεία. Αν το εξάρτημα είναι σώο, απλά θα προστεθεί μία ασπίδα. Αν έχει ήδη ξεκινήσει η διάβρωση τότε θα αντικαθίσταται. Οι ειδοποιήσεις θα ξεκινήσουν να στέλνονται από τον επόμενο μήνα.

[Πηγή: NHTSA, Chrysler]

Δελτίο Τύπου

RECALL Subject : Loss of Power Brake Assist Report Receipt Date: APR 01, 2014 NHTSA Campaign Number: 14V154000 Component(s): SERVICE BRAKES , SERVICE BRAKES, HYDRAULIC Potential Number of Units Affected: 644,354 Manufacturer: Chrysler Group LLC

SUMMARY: Chrysler Group LLC (Chrysler) is recalling certain model year 2011-2014 Jeep Grand Cherokee and Dodge Durango vehicles manufactured from January 5, 2010, through September 8, 2013. The subject vehicles have a brake booster with a center shell that may corrode and allow water to get inside.

CONSEQUENCE: The water inside could freeze and limit the braking ability of the vehicle, increasing the risk of a crash.

REMEDY: Chrysler will notify owners, and dealers will add a water diverter shield to the booster after the booster has been tested to confirm it can hold an acceptable amount of vacuum pressure. If the booster inspection confirms an unacceptable loss of vacuum pressure, the booster will be replaced. Repairs will be made free of charge. The recall is expected to begin in May 2014. Owners may contact Chrysler at 1-800-853-1403. Chrysler’s recall campaign number is P14.

NOTES: Owners may also contact the National Highway Traffic Safety Administration Vehicle Safety Hotline at 1-888-327-4236 (TTY 1-800-424-9153), or go to www.safercar.gov.

###

Statement: Brake Booster Shield April 2, 2014 , Auburn Hills, Mich. – Chrysler Group will recall an estimated 867,795 SUVs to install a shield that protects their brake boosters from corrosion caused by undue water exposure.

Chrysler Group launched an investigation after receiving customer feedback about excessive brake-pedal firmness.

The investigation discovered certain vehicles have brake boosters with small crimp joints; and these joints may exhibit corrosion when exposed to water. Should water enter the boosters through corroded joints – a previously unseen occurrence – brake function may be compromised if the water freezes.

Absent water ingestion in sub-freezing conditions, a booster that exhibits corrosion will deliver brake function in compliance with federal safety standards. (The vehicles are equipped with a hydraulic boost compensation system that aids performance, even when booster vacuum levels are low.) However, customers may experience excessive brake-pedal firmness.

Chrysler Group is aware of one related accident and no injuries.

Chrysler Group will inspect the brake boosters on certain Jeep Grand Cherokee and Dodge Durango SUVs, model years 2011-2014. The boosters may be replaced if their capability has been reduced. All boosters will be equipped with a shield to insulate their crimp joints from water.

The cost of this work will be borne by Chrysler Group.

Affected customers – an estimated 644,354 in the U.S.; 42,380 in Canada; 21,376 in Mexico and 159,685 outside the NAFTA region – will be contacted with instructions to schedule service with Chrysler Group dealers.

Customers who remain concerned may call 1-800-853-1403.

Brake boosters used in current production vehicles feature crimp joints treated with a special coating designed to resist corrosion.