H πρώτη ακρόαση της Mary Barra δεν έδωσε τις απαντήσεις που όλος ο κόσμος περιμένει

Σχετικά άρθρα

140401-140401-barra-1530_03deb8dafa9fab58a60ebd7fec35b266

Δύο μήνες έχουν περάσει από τότε που η Mary Barra, τότε νέα πρόεδρος της General Motors, επισκέφθηκε την Ουάσινγκτον ως καλεσμένη της Πρώτης Κυρίας, Michelle Obama. Την Τρίτη, η επιστροφή της Barra στο Καπιτώλιο δεν ήταν για καλό καθώς όπως ήδη γνωρίζαμε, είχε προγραμματισμένη ακρόαση για την υπόθεση της καθυστερημένης ανάκλησης της εταιρίας που ίσως να αποτελεί τον λόγο θανάτου 13 ατόμων.

Όπως έχουμε ξαναπεί, τα ερωτήματα ήταν πάρα πολλά. Κυρίως, γιατί η GM δέχθηκε να τοποθετηθεί ένα εξάρτημα που δεν πληρούσε τα standard της; Γιατί, ενώ ήξερε για το πρόβλημα από το 2001, καθυστέρησε 13 χρόνια για να κάνει ανάκληση; Θα αποζημιώσει τα θύματα ή θα χρησιμοποιήσει το παραθυράκι που της δίνει ασυλία για οτιδήποτε έγινε προ χρεοκοπίας;

Με χαρά σε ενημερώνω πως οι ερωτήσεις αυτές τέθηκαν στην CEO της General Motors. Με λύπη όμως, συμπληρώνω πως οι απαντήσεις που δόθηκαν, ήταν στην καλύτερη των περιπτώσεων “διπλωματικές”. Χαρακτηριστικό είναι ότι η μεγαλύτερη είδηση που προέκυψε από την ακροαματική διαδικασία, είναι ότι η GM προσέλαβε τον Kenneth Feinberg ως σύμβουλο επί του θέματος. Ο Feinberg είναι ο δικηγόρος που έκανε το όνομα του ως “fixer” στην υπόθεση των αποζημιώσεων της 9/11, της καταστροφής της BP και τέλος, της βομβιστικής επίθεσης στον Μαραθώνιο της Βοστώνης. Θα θεωρούσε κανείς λογικό, πως ο Feinberg προσελήφθει για να κρίνει το κόστος της υπόθεσης για την GM. Ενδιαφέρον έχει λοιπόν η εξής στιχομυθία μεταξύ Diana DeGette (Dem-Colorado) και Barra:

D. DeGette: Υποθέτω πως η πρόσληψη της GM είναι για να υπολογιστεί το μέγεθος των αποζημιώσεων των θυμάτων; Έτσι είναι; Έχει σκοπό η GM να δημιουργήσει κάποιου είδους fund για αυτά τα θύματα, fund το οποίο θα διαχειριστεί ο κ. Feinberg;

Barra: Τον προσλάβαμε για να αξιολογήσει την κατάσταση.

D. DeGette: Δηλαδή δεν μιλάμε για χρήματα σε αυτό το σημείο

Barra: Μόλις τον προσλάβαμε και θα ξεκινήσει δουλειά την Παρασκευή.

D. DeGette: Δηλαδή τον προσλάβατε και ανακοινώσατε την πρόσληψη σήμερα, αλλά δεν θα μπορεί να αποζημιώσει τα θύματα.

Barra: Θα δουλέψουμε μαζί του για να αποφασίσουμε ποια είναι η πορεία στην οποία πρέπει να κινηθούμε.

D. DeGette: Θα μπορούσε αυτή η πορεία να περιλαμβάνει αποζημιώσεις;

Barra: Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα.

H διαδικασία διήρκησε πάνω από 2 ώρες και τα μέλη της επιτροπής προσπάθησαν να στριμώξουν την Barra, η οποία όπως ήταν αναμενόμενο, δεν έδωσε καμία σαφή απάντηση. Ζήτησε συγνώμη εκ μέρους της GM, είπε αρκετές φορές πως η “νέα GM” βάζει την ασφάλεια πάνω από το κόστος και πως η καθυστέρηση της ανάκλησης οφείλεται στην παλιά GM, τονίζοντας παράλληλα πως η τακτική που ακολουθήθηκε ήταν λάθος, επιβεβαίωσε όλα αυτά που γνωρίζαμε και όταν οι ερωτήσεις γίνονταν υπερβολικά πιεστικές, ξεγλιστρούσε. Από την πλευρά τους, τα μέλη της επιτροπής ήταν σκληρά αλλά δίκαια ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που η συμπεριφορά της GM στο θέμα αυτό κρίθηκε ως “εγκληματική” με την Mary Barra φυσικά να μη σχολιάζει επί του χαρακτηρισμού.

Να σημειώσω πριν κλείσω πως οι οικογένειες και φίλοι των 13 θυμάτων που σκοτώθηκαν σε ελαττωματικά αυτοκίνητα της GM κάθονταν στα πίσω καθίσματα της αίθουσας κρατώντας φωτογραφίες των αγαπημένων τους προσώπων. Πριν από αυτό, διαδήλωναν έξω από το Καπιτώλιο για την τιμωρία της GM.

Αντί να διορθώσουν το πρόβλημα, επέλεξαν να συνεχίσουν την παραγωγή του Cobalt με την ελαττωματική μίζα και να συνεχίσουν να το πουλάνε σε ανυποψίαστους ανθρώπους. Περιττοί θάνατοι και τραυματισμοί, ιδίως όταν υπάρχει μία φθηνή και εύκολη λύση για το πρόβλημα, δεν θα έπρεπε να είναι το κόστος του να κάνεις δουλειές με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Δήλωσε ο θετός πατέρας ενός εκ των θυμάτων. Η επόμενη ακρόαση της Barra, αυτή τη φορά μπροστά στα μέλη της Επιτροπής Εμπορίου της Γερουσίας, είναι προγραμματισμένη για σήμερα.

[Πηγή: Automotive News]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ανακαλούνται 7.458 Porsche Taycan λόγω κινδύνου πυρκαγιάς

Η Porsche προχωρά στην ανάκληση 7.458 Taycan, παραγωγής μεταξύ 2018 και 2024 εξαιτίας πιθανού προβλήματος στις μπαταρίες τους που θα μπορούσε να οδηγήσει σε...

Ανάκληση για 260.658 Mercedes GLE και GLS

Σε μια ακόμη ανάκληση προχωρά η Mercedes-Benz, με αυτή να επηρεάζει 260.658 GLE και GLS παγκοσμίως και που έχουν κατασκευαστεί μεταξύ 1 Φεβρουαρίου 2018...