toyota robots

H ανθρωπότητα αντεπιτίθεται, ή τουλάχιστον κάτι τέτοιο θέλει να κάνει η Toyota, μιας και η Ιαπωνική εταιρία είδε πως τα πλεονεκτήματα της συνολικής αυτοματοποίησης δεν είναι πολύ περισσότερα από τα μειονεκτήματα αυτής. Έτσι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου αποφάσισε να παροπλίσει πολλά από τα πανάκριβα ρομπότ των εργοστασίων της, και στη θέση τους να βάλει ξανά ανθρώπους.

Από πολλούς η κίνηση αυτής της Toyota θα χαρακτηριστεί τουλάχιστον αντισυμβατική, ένα βήμα προς τα πίσω, αλλά το σκεπτικό της Toyota έχει νόημα. Ο επικεφαλής της ιδέας αυτής, Mitsuru Kawai, μιλώντας στο Bloomberg δήλωσε:

Πρέπει να γίνουμε πιο σταθεροί και να επιστρέψουμε στα βασικά, να ακονίσουμε τις χειρωνακτικές μας δεξιότητες και να τις αναπτύξουμε περαιτέρω. Όταν ήμουν αρχάριος, έμπειροι μηχανικοί, που συνήθως τους αποκαλούσαμε “θεούς”, μπορούσαν να κάνουν τα πάντα…. Δεν μπορούμε να εξαρτόμαστε από τις μηχανές, οι οποίες εκτελούν επαναλαμβανόμενα, το ίδιο έργο ξανά και ξανά, αυτό που έχουν προγραμματιστεί να κάνουν. Για να είναι κάποιος “ο μάστερ της μηχανής”, θα πρέπει να έχει τις γνώσεις και τις δεξιότητες να διδάξει τη μηχανή.

Έτσι, ενώ τα ρομπότ είναι σε θέση να εργαστούν πιο γρήγορα και με λιγότερα χρήματα, η Toyota αποφάσισε να βάλει ξανά τον άνθρωπο στη διαδικασία κατασκευής των αυτοκινήτων της, ώστε σε μακροπρόθεσμη βάση, να αυξήσει την εφευρετικότητα και την τεχνογνωσία των υπαλλήλων της. Παραδείγματος χάρη, στο εργοστάσιο Honsha της Toyota, οι εργαζόμενοι πλέον μετατρέπουν τα μέταλλα σε στροφάλους, μια διαδικασία που στο παρελθόν γινόταν αυτόματα από ρομπότ. Αυτό είχε ως συνέπεια να μειωθούν τα περισσευούμενα υλικά, ενώ μειώθηκε και η γραμμή παραγωγής κατά 96% μέσα σε τρία χρόνια.

Toyota Gods Return To Show Humans Waste Less Than Robots

Φυσικά, και οι δύο επιλογές έχουν μειονεκτήματα. Η επιλογή του ανθρώπινου δυναμικού σημαίνει πως η Toyota δεν θα κατασκευάσει νέα εργοστάσια για τουλάχιστον τρία χρόνια, αλλά στη μάχη της ποιότητας, έναντι της ποσότητας, οι άνθρωποι εξακολουθούν να βγαίνουν νικητές, τουλάχιστον προς το παρόν, και η Toyota το έχει καταλάβει πλέον καλά, μετά από εκατομμύρια ανακλήσεων, πως το παν πλέον δεν είναι η ποσότητα, αλλά η ποιότητα.