GP CINA F1/2014

Το 4ο και… Πασχαλινό Grand Prix ξεκίνησε στις 05:00 ώρα Ελλάδας, και ο Fernando Alonso βρέθηκε ξανά στην κορυφή, έστω και σ’ ελεύθερα δοκιμαστικά, κάτι που είχε να συμβεί από το FP1 τής Αυστραλίας, προτού η Mercedes πάρει 14 συνεχόμενες πρωτιές σε ελεύθερες και χρονομετρημένες διαδικασίες.

Ο Nico Rosberg ήταν αυτός που βρέθηκε πίσω από τον Ισπανό, και ο Daniel Ricciardo να σημείωσε τον τρίτο καλύτερο χρόνο, μπροστά από τους Jenson Button, Nico Hulkenberg, Kevin Magnussen, Jean-Eric Vergne, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel και Felipe Massa, που κλείνει την πρώτη 10άδα. Πάμε, όμως, να δούμε πώς εξελίχθηκε η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμαστικών, στην οποία ήταν παρόν ο νέος Πρόεδρος της Scuderia, Marco Mattiacci.

Ο καιρός ήταν… τυπικός, κινεζικός, με τις θερμοκρασίες να είναι 15°C στον αέρα και 18°C στο οδόστρωμα, και τα σύννεφα να βρίσκονται πάνω από τη Σαγκάη, γεμάτα απειλείς για τη συνέχεια του FP1 και όλου του Grand Prix. Παρά τα βροχή που έπεσε χθες στην πίστα, τα slick ελαστικά (συγκεκριμένα η μέση γόμα) τοποθετήθηκαν στα μονοθέσια.

Πριν ξεκινήσουν να γράφονται οι χρόνοι, ο Pastor Manldonado, κοιτούσε το τιμόνι του και, κινούμενος αργά, βγήκε εκτός πίστας στο πρώτο σύμπλεγμα στροφών, κάνοντας τετ-α-κε, αλλά το θετικό γι’ αυτόν είναι ότι E22 δεν “τραυματίστηκε”. Οι πρώτοι χρόνοι ξεκίνησαν να γράφονται στα πρώτα 15 λεπτά, αλλά η πίστα ήταν γλιστερή και οι οδηγοί έπρεπε να είναι αρκετά προσεκτικοί.

Ο Rosberg ανέβηκε αμέσως στην πρώτη θέση, 4 δέκατα μπροστά από τον Alonso και 1.1 δευτερόλεπτο μπροστά από τον τρίτο εκείνη τη στιγμή Hamilton, με τους δύο πρώτους να κατεβάζουν τον χρόνο τους, αλλά η διαφορά τους δε μειώθηκε. Λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών και της υψηλής υγρασίας, βλέπαμε τον συμπιεσμένο αέρα που έβγαινε από τις πλαϊνές διατρήσεις της πίσω πτέρυγας, όπως και αυτόν που ταξίδευε προς τα sidepods, εξερχόμενος από την εμπρός αεροτομή.

Με το τέλος του πρώτου μισάωρου, οι οδηγοί μπήκαν στα pits, προκειμένου να βγάλουν το επιπλέον σετ σκληρότερης γόμας που τους δίνει η Pirelli και μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνο στα πρώτα 30 λεπτά τού FP1. Ο Rosberg δεν έπεσε από την κορυφή και ο Alonso συνέχιζε να βρίσκεται πίσω του, με τον Hamilton στα 2 δέκατα από τον δις Παγκόσμιο Πρωταθλητή, τη στιγμή που ο Raikkonen δεν είχε γράψει χρόνο, λόγω προβλήματος στην F14 T.

Στο ουσιαστικά δεύτερο κομμάτι τής περιόδου, όταν μπήκε το δεύτερο σετ μέσης γόμας, ο Grosjean ήταν ο πρώτος που βγήκε στην πιστά και με 50 λεπτά να μένουν για το τέλος, ξεκίνησε αμέσως να παίρνει δεδομένα για την E22. Τον ακολούθησαν οι δύο Toro Rosso, θέλοντας να κάνουν το ίδιο για την STR9.

Ο Alonso, 39 λεπτά, πριν από το τέλος, έγινε ο πρώτος οδηγός που κατέβηκε το 1:40, ολοκληρώνοντας τη διαδρομή των 5.451 μέτρων σε 1:39.783, με τον Rosberg να τον παρακολουθεί ενώ βρισκόταν έξω από το μονοθέσιό του. Ούτε ο Raikkonen, όμως, ήταν στο αυτοκίνητό του, καθώς οι μηχανικοί του δεν είχαν επιδιορθώσει ακόμα το πρόβλημα στο εμπρός μέρος.

Η Mercedes ήρθε με νέο, ελαφρώς διαφοροποιημένο ρύγχος στην Κίνα: το τέλος του βρίσκεται λίγο πιο πίσω απ’ ό,τι το προηγούμενο (είναι λίγο λιγότερο μακρύ), η εισαγωγή αέρα είναι λίγο αλλαγμένη, όπως και το κάτω μέρος, που είναι πιο καμπυλωτό. Ο Hamilton, αν και βγήκε ξανά στην πίστα, επέλεξε να επιστρέψει άπραγος στα pits, με τον ταχύτερό του χρόνο να είναι 1.777 δευτερόλεπτα πίσω από τον Alonso.

Η δράση δεν ήταν έντονη στην πίστα και στα 15 λεπτά πριν από τη λήξη, βγήκαν στην πίστα οι πρώτοι συνδυασμοί, για τους τελευταίους τους γύρους. Μαζί τους ήταν και ο Esteban Gutierrez, ο οποίος είχε προβλήματα με την C33 του και δεν συμπλήρωσε αρκετούς γύρους. Την ίδια ώρα, ο Rosberg ανέβαινε στη δεύτερη θέση, αλλά έπρεπε να βρει ακόμα 4 δέκατα, ώστε να ρίξει τον “El Nano” από την κορυφή.

Στο τελευταίο 10λεπτο, ο Alonso άλλαξε εμπρός πτέρυγα, ενώ ο Hamilton παράμεινε στα pits, με την W05 να έχει προβλήματα ισορροπίας και τους μηχανικού τους να θέλουν να διορθώσουν το πρόβλημα εν όψει FP2. Δεν άλλαξαν πολλά, μέχρι να βγει η καρώ σημαία, για το τέλος της διαδικασίας.

Το FP2 ξεκινά στις 09:00, ώρα Ελλάδας. Ακολουθούν οι καλύτεροι χρόνοι και οι τελικές ταχύτητες από την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών στην Κίνα.

Θέση No Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 14 Fernando Alonso Ferrari 1:39.783 20
2 6 Nico Rosberg Mercedes 1:40.181 0.398 16
3 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 1:40.772 0.989 23
4 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:40.970 1.187 23
5 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:41.175 1.392 16
6 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:41.366 1.583 20
7 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 1:41.505 1.722 26
8 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:41.560 1.777 9
9 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:41.629 1.846 19
10 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:41.699 1.916 14
11 26 Daniil Kvyat STR-Renault 1:41.977 2.194 23
12 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:42.090 2.307 24
13 40 Felipe Nasr Williams-Mercedes 1:42.265 2.482 13
14 36 Giedo van der Garde Sauber-Ferrari 1:42.615 2.832 16
15 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:42.733 2.950 13
16 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 1:43.731 3.948 22
17 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1:44.038 4.255 16
18 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:44.162 4.379 17
19 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:44.270 4.487 7
20 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 1:44.782 4.999 20
21 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:44.835 5.052 22
22 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1
Θέση No Οδηγός Τοπική Ώρα Ταχύτητα
1 6 Nico Rosberg 11:19:07 329.3
2 44 Lewis Hamilton 10:23:39 326.7
3 25 Jean-Eric Vergne 11:17:38 326.7
4 40 Felipe Nasr 10:19:31 325.5
5 22 Jenson Button 10:55:43 325.4
6 27 Nico Hulkenberg 11:17:39 324.8
7 20 Kevin Magnussen 10:56:41 324.5
8 19 Felipe Massa 10:27:00 324.4
9 26 Daniil Kvyat 10:28:24 323.8
10 13 Pastor Maldonado 11:21:30 320.9
11 14 Fernando Alonso 10:54:25 320.7
12 1 Sebastian Vettel 11:15:53 319.9
13 17 Jules Bianchi 11:27:26 319.1
14 4 Max Chilton 10:26:43 318.5
15 9 Marcus Ericsson 11:27:14 318.3
16 8 Romain Grosjean 11:32:57 318.1
17 36 Giedo van der Garde 11:28:07 317.2
18 10 Kamui Kobayashi 10:50:19 315.8
19 3 Daniel Ricciardo 10:22:29 314.5
20 11 Sergio Perez 10:20:01 313.3
21 21 Esteban Gutierrez 11:20:09 305.6
22 7 Kimi Räikkönen 10:34:13 284.7
Sector #1
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 14 Fernando Alonso 26.218
2 6 Nico Rosberg 26.367
3 25 Jean-Eric Vergne 26.615
4 27 Nico Hulkenberg 26.628
5 3 Daniel Ricciardo 26.663
6 22 Jenson Button 26.690
7 44 Lewis Hamilton 26.693
8 20 Kevin Magnussen 26.696
9 19 Felipe Massa 26.729
10 11 Sergio Perez 26.844
11 8 Romain Grosjean 26.876
12 13 Pastor Maldonado 26.909
13 26 Daniil Kvyat 26.925
14 40 Felipe Nasr 26.935
15 1 Sebastian Vettel 26.965
16 36 Giedo van der Garde 26.983
17 10 Kamui Kobayashi 27.345
18 4 Max Chilton 27.571
19 21 Esteban Gutierrez 27.574
20 17 Jules Bianchi 27.577
21 9 Marcus Ericsson 27.607
Sector #2
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 14 Fernando Alonso 30.021
2 3 Daniel Ricciardo 30.220
3 6 Nico Rosberg 30.328
4 22 Jenson Button 30.448
5 44 Lewis Hamilton 30.563
6 26 Daniil Kvyat 30.602
7 20 Kevin Magnussen 30.652
8 27 Nico Hulkenberg 30.678
9 1 Sebastian Vettel 30.689
10 25 Jean-Eric Vergne 30.723
11 19 Felipe Massa 30.770
12 13 Pastor Maldonado 30.849
13 36 Giedo van der Garde 30.908
14 8 Romain Grosjean 30.943
15 11 Sergio Perez 30.980
16 40 Felipe Nasr 31.167
17 10 Kamui Kobayashi 31.307
18 21 Esteban Gutierrez 31.319
19 4 Max Chilton 31.555
20 17 Jules Bianchi 31.660
21 9 Marcus Ericsson 31.849
22 7 Kimi Räikkönen 35.719
Sector #3
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 14 Fernando Alonso 43.383
2 6 Nico Rosberg 43.486
3 22 Jenson Button 43.780
4 27 Nico Hulkenberg 43.788
5 3 Daniel Ricciardo 43.807
6 20 Kevin Magnussen 43.913
7 1 Sebastian Vettel 43.975
8 19 Felipe Massa 44.092
9 40 Felipe Nasr 44.139
10 25 Jean-Eric Vergne 44.145
11 44 Lewis Hamilton 44.154
12 8 Romain Grosjean 44.248
13 26 Daniil Kvyat 44.441
14 36 Giedo van der Garde 44.483
15 11 Sergio Perez 44.602
16 17 Jules Bianchi 44.962
17 4 Max Chilton 45.149
18 10 Kamui Kobayashi 45.163
19 13 Pastor Maldonado 45.224
20 21 Esteban Gutierrez 45.236
21 9 Marcus Ericsson 45.379

[Χρόνοι: F1.com | Photo Copyrights: Studio Colombo/Scuderia Ferrari]