img_1144

Με την αναπάντεχη επιτυχία των Renault Captur, Opel Mokka και κυρίως του Nissan Juke είναι σίγουρο ότι όλο και περισσότεροι “παίχτες” θα θελήσουν ένα κομμάτι από τη πίτα των πωλήσεων της κατηγορίας των crossover του B-segment.

Η Kia είναι μια από αυτές τις εταιρίες, με αρκετά επιθετική πολιτική για τα επόμενα χρόνια, και σκέφτεται πολύ σοβαρά να αποκτήσει δικό της εκπρόσωπο, με μια ιδέα να είχαμε πάρει στην Φρανκφούρτη, με τη παρουσίαση του Niro Concept.

Το παραπάνω επιβεβαίωσε το μεγάλο κεφάλι KIA, Peter Schreyer, στο παρασκήνιο της έκθεσης της Νέας Υόρκης, λέγοντας:

Πιστεύω ότι η κατηγορία των Β-SUV είναι ένα πολύ ενδιαφέρουσα, εξετάζουμε το είδος των πραγμάτων, με το Niro να ήταν ένα show car προς αυτή την κατεύθυνση.

Οι ιθύνοντες της εταιρείας πιστεύουν ότι η συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά για της συγκεκριμένης κατηγορίας, θα επέτρεπε τόσο Kia όσο και τη Hyundai να ανταγωνιστούν με ένα παρόμοιο προϊόν. Από την άλλη, η Kia δεν είναι απαραίτητο ότι θα στοχεύσει στην ακριβή αγορά, δεδομένου ότι έχει ήδη στη γκάμα της το Soul, υπάρχει, ωστόσο, χώρος κάτω από αυτό, αφού η δεύτερη γενία του Soul βασίζεται στην πλατφόρμα του cee’d.

Επίσης, μη ξεχνάμε ότι όπως ακριβώς θα τοποθετηθεί το ix25 της Hyundai κάτω από το ix35/Santa Fe, έτσι και θα το μικρότερο crossover της Kia θα διατίθενται στην αγορά ως ένα μικρότερο Sportage.

Kia Niro Concept

Το Niro σχεδιάστηκε από τον Gregory Guillaume, επικεφαλή του σχεδιαστικού τμήματος της Kia στην Ευρώπη (με έδρα τη Φρανκφούρτη), με το πρωτότυπο να διαθέτει LED φωτιστικά σώματα σε αντίστοιχο σχήμα με αυτά που χρησιμοποιήθηκαν και στο cee’d/pro_cee’d GT, έντονο καπό, πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω, μεγάλους θόλους, χρωμιομένα διακοσμητικά και διπλές απολήξεις εξατμίσεων.

Το Niro Concept διαθέτει ένα μινιμαλιστικό 2+2 εσωτερικό με ελάχιστες ραφές και διακόπτες ενώ το τιμόνι με το επίπεδο κάτω κομμάτι και τα paddles δίνει έναν πιο sport τόνο. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μια μεγάλη οθόνη η οποία προβάλει αρκετές πληροφορίες. Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται με ποσοστό 50:50 έτσι ώστε να αυξάνεται ο διαθέσιμος χώρος αποσκευών.

Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας 1.600αρης turbo κινητήρας απόδοσης 160 ίππων που στέλνει τη κίνηση στον μπροστά άξονα μέσω ενός 7-τάχυτο διπλόδισκου κιβωτίου, την ώρα που ένας ηλεκτροκινητήρας 33 kW (45 ίππων) δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς, με τις μπαταρίες του να φορτίζουν κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος.

Έχει μήκος 4.185 mm, πλάτος 1.850 mm, ύψος 1.558 mm και 2.590 mm μεταξόνιο. Οι ζάντες του είναι 20″ με τα ελαστικά του να έχουν διαστάσεις 225/40.