Hamilton

Το Ισπανικό Grand Prix μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα στοίχημα για τη Mercedes: η πίστα είναι ένα καλό benchmark για τα μονοθέσια, τα οποία έχουν σημαντικές αναβαθμίσεις, οι οποίες ίσως ν’ αλλάξουν λίγο το σκηνικό στη Formula 1. Μέχρι στιγμής, η γερμανική ομάδα έχει καταφέρει να κερδίσει το στοίχημα αυτό, καθώς ήταν με μεγάλη διαφορά η ταχύτερη ομάδα και στην απογευματινή περίοδο.

Ο Lewis Hamilton συνέχισε να βρίσκεται στην πρώτη θέση, με τον Nico Rosberg να ολοκληρώνει το “1-2” για τη Mercedes. Νικητής στη μάχη για την τρίτη θέση ήταν ο Daniel Ricciardo, ενώ ακολούθησαν οι Fernando Alonso, Kimi Raikkonen, Kevin Magnussen, Jenson Button, Felipe Massa, Pastor Maldonado και Daniil Kvyat.

Απών από το FP2 ήταν ο Sebastian Vettel. Ο Πρωταθλητής έκανε ελάχιστα χιλιόμετρα στο FP1, διότι η RB10 παρουσίασε πρόβλημα στα ηλεκτρικά. Τελικά, αυτό ήταν πιο σοβαρό απ’ ό,τι ίσως νομίζαμε, και οι μηχανικοί τής Red Bull δεν είχαν τον χρόνο που ήθελαν για να διορθώσουν το πρόβλημα. Όπως και να ‘χει, η διαδικασία πραγματοποιήθηκε κανονικά και πάμε να δούμε τι έγινε.

Οι καιρικές συνθήκες μπορούν να χαρακτηριστούν και πάλι ιδανικές: η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 24°C και οδοστρώματος στους 44°C. Φυσικά, τα μονοθέσια βγήκαν για πρώτη φορά στην πίστα με τη σκληρή γόμα, και ο Marcus Ericsson τής Caterham ήταν αυτός που σημείωσε πρώτος χρόνο, στο 1:39.717. Ο Max Chilton δεν πρόλαβε καλά-καλά να βγει στην πίστα και άκουσε τον μηχανικό του να του λέει ότι υπάρχει πρόβλημα στον κινητήρα, κάτι που τον ανάγκασε να επιστρέψει άμεσα.

Οι οδηγοί δεν έχασαν χρόνο και ξεκίνησαν γρήγορα να γράφουν γύρους, με τον Maldonado ν’ ανεβαίνει στην πρώτη θέση, με το 1:29.275. Η απάντηση ήρθε άμεσα από τη McLaren, που έκανε το “1-2”. Ο Button βρέθηκε και πάλι στην πρώτη θέση (το είχε κάνει και στο FP1), με χρόνο 1:28.703, ενώ ο Magnussen ακολούθησε στο 1 δέκατο. Δευτερόλεπτα μετά, τα δύο Mercedes βγήκαν για πρώτη φορά στην πίστα, τη στιγμή που και οι δύο Ferrari ετοιμαζόταν για τη δική τους έξοδο.

Στην πίστα ήταν και ο Ricciardo, κάνοντας μάλιστα πρώτο χρόνο, όμως ο Hamilton ακολουθούσε πίσω του και κατέβασε τον χρόνο τού Αυστραλού κατά 2 δέκατα, στο 1:27.448. Η Red Bull έδειχνε δυνατή στο δεύτερο κομμάτι τής πίστας -αυτό που έχει τις μεγαλύτερες απαιτήσεις από την κάθετη δύναμη-, ωστόσο τα πρωτεία στα υπόλοιπα δύο κομμάτια πηγαίνουν στη Mercedes. Θέλοντας να διορθώσει αυτή την παρατυπία, ο Hamilton συνέχισε να πιέζει, και βελτίωσε ακόμα περισσότερο τον χρόνο του, 1:27.061, κάνοντας καλύτερο χρόνο και στο S2 (Sector 2).

Στους πρώτους τους γρήγορους γύρους, οι Alonso και Raikkonen βρέθηκαν στην 4η και 5η θέση, αντίστοιχα, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι στα 63 χιλιοστά τού δευτερολέπτου. Γκάζι αποφάσισε να πατήσει και ο Rosberg, ρίχνοντας τον Ricciardo από τη δεύτερη θέση, αλλά ο Hamilton ήταν στα 240 χιλιοστά τού δευτερολέπτου μπροστά. Οι δύο McLaren, από το “1-2”, βρέθηκαν “6-7”, την ώρα που ο Massa είχε τον 8ο καλύτερο χρόνο, ο Hulkenberg τον 9ο και ο Maldonado τον 10ο. Όλα αυτά λίγο πριν από το τέλος του πρώτο 25λεπτου.

Δεν πρόλαβαν να συμπληρωθούν 30 λεπτά και η μέση γόμα (λευκό χρώμα γραμμάτων) είχε ήδη τοποθετηθεί στα μονοθέσια τον Maldonado και Ericsson. Κατά σχεδόν 1.4 δευτερόλεπτα βελτίωσε την επίδοσή του ο οδηγός τής Lotus, κερδίζοντας 6 θέσεις. Το παράδειγμά τους ακολούθησαν κι άλλοι οδηγοί, για να πάρουν από νωρίς δεδομένα για τη μέση γόμα.

Ο ταχύτερος χρόνος κατέβηκε κατά μισό δευτερόλεπτο, από τον Ricciardo στο 1:26.509, που είχε φυσικά τη μέση γόμα, όταν οι οδηγοί πίσω του, αν εξαιρέσουμε τον Maldonado που ήταν 4ος, δεν είχαν πατήσει ακόμα στην πίστα με τη συγκεκριμένη γόμα, που σίγουρα θα τους έδινε την ευκαιρία να μειώσουν κατά πολύ τον χρόνο τους.

Στα 54 λεπτά πριν από το τέλος, οι Hamilton, Rosberg, Alonso και Raikkonen άφησαν τα pits, όλοι τους με τη μέση. Κορυφή χτύπησε ο Rosberg, όμως ο Hamilton πετούσε πίσω του και σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:25.524, χρόνος κατά 449 χιλιοστά ταχύτερος από αυτόν τού Rosberg. O Γερμανός είχε άλλη τόση διαφορά από τον τρίτο Ricciardo, κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός τής Red Bull απείχε 1 δευτερόλεπτο από την πρώτη θέση.

Ο Alonso ήταν ξανά στην 4η θέση, 6 δέκατα πίσω από τον Ricciardo και σχεδόν 2 δέκατα μπροστά από τον 5ο Raikkonen. Μάχη για την 6η θέση ανάμεσα στον Massa και τον Button. Ο προσωρινός νικητής ήταν ο οδηγός τής McLaren, για μόλις 13 χιλιοστά, δείχνοντας ξανά ότι η ανταγωνιστικότητα της MP4-29 έχει ανέβει στην Ισπανία.

Η αξιοπιστία απασχόλησε ξανά τη Lotus όταν ακούσαμε από τον Grosjean ότι υπάρχει ξανά θέμα με τον κινητήρα, πανομοιότυπο με αυτό που αντιμετώπισε στην πρωινή διαδικασία, και είναι αυτονόητο ότι επέστρεψε στα pits, προκειμένου οι μηχανικοί τής βρετανικής ομάδας να διερευνήσουν και πάλι το θέμα, και φυσικά να το λύσουν, για να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα από τους δύο οδηγούς.

Το “monkey seat” αποκολλήθηκε από τη Marussia τού Chilton, και η κίτρινη σημαία βγήκε στις τελευταίες στροφές. Φυσικά, αυτό απομακρύνθηκε και τα μονοθέσια ήταν ξανά ελεύθερα για να περάσουν όσο γρήγορα ήθελαν από το συγκεκριμένο σημείο, μόνο που ήταν φορτωμένα με καύσιμα, για τις ανάγκες των προσομοιώσεων αγώνα, με τη μέση γόμα.

Οι ταχύτεροι χρόνοι είχαν σταθεροποιηθεί, διότι όλοι βρισκόταν σε προσομοίωση αγώνα. Ωστόσο, είναι δύσκολο και ανώφελο να προσπαθήσουμε να βγάλουμε συμπεράσματα για τον αγωνιστικό ρυθμό των μονοθεσίων, διότι δεν γνωρίζουμε τις ποσότητες καυσίμου, αλλά και το πόσο πραγματικά πίεζε ο κάθε οδηγός το μονοθέσιό του.

Ο Grosjean κατάφερε τελικά να βγει ξανά στην πίστα, και ο Hamilton ήταν αυτός που έδειχνε να έχει καλύτερο ρυθμό, αν και ξαναγράφω ότι δεν γνωρίζουμε κατά πόσο αυτό θα συμβεί και την Κυριακή. Όσο ικανοποιημένος ήταν ο Hamilton από την W05, άλλο τόσο δεν ήταν ο Hulkenberg από την Force India, κάνοντας παράπονα για χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης.

Κι εκεί που το ενδιαφέρον είχε πέσει, ακούμε ότι ο Maldonado έχει μάλλον πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ την ίδια στιγμή, είδαμε τον Jean-Eric Vergne να έχει βγαίνει εκτός στη στροφή 3, και μάλιστα από την STR9 έλλειπε ο πίσω δεξιά τροχός, που είχε φύγει από το μονοθέσιο στη στροφή 2, χωρίς να υπάρχει επαφή με κάποιο άλλο μονοθέσιο.

Εν τω μεταξύ, ο Hamilton είχε βάλει ξανά τη σκληρή γόμα, για να πάρει ακόμα περισσότερα δεδομένα γι’ αυτή. Μόλις έπεσε η καρώ σημαία, ο Chilton σταμάτησε στην αμμοπαγίδα τής στροφής 4, από οδηγικό λάθος, φεύγοντας ευθεία, αντί να στρίψει.

Το FP3 ξεκινά στις 12:00 ώρα Ελλάδας αύριο, με τις κατατακτήριες να είναι προγραμματισμένες για τις 15:00. Ακολουθούν οι καλύτεροι χρόνοι και οι τελικές ταχύτητες από το FP2.

Θέση No Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:25.524 33
2 6 Nico Rosberg Mercedes 1:25.973 0.449 36
3 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 1:26.509 0.985 38
4 14 Fernando Alonso Ferrari 1:27.121 1.597 33
5 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:27.296 1.772 33
6 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:27.788 2.264 37
7 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:27.811 2.287 29
8 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:27.824 2.300 31
9 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 1:27.866 2.342 42
10 26 Daniil Kvyat STR-Renault 1:28.049 2.525 35
11 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:28.074 2.550 31
12 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 1:28.246 2.722 30
13 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:28.284 2.760 33
14 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:28.698 3.174 33
15 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:29.105 3.581 24
16 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:29.129 3.605 34
17 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:29.493 3.969 26
18 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:29.991 4.467 26
19 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 1:31.148 5.624 28
20 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1:31.338 5.814 38
21 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:31.586 6.062 39
Θέση No Οδηγός Τοπική Ώρα Ταχύτητα
1 44 Lewis Hamilton 15:01:34 335.1
2 26 Daniil Kvyat 14:37:48 334.5
3 27 Nico Hulkenberg 15:04:09 333.6
4 25 Jean-Eric Vergne 14:30:49 332.2
5 6 Nico Rosberg 15:09:43 331.5
6 11 Sergio Perez 14:44:46 330.0
7 19 Felipe Massa 14:18:03 329.9
8 77 Valtteri Bottas 14:44:55 329.6
9 3 Daniel Ricciardo 15:11:43 329.0
10 22 Jenson Button 14:13:25 327.8
11 99 Adrian Sutil 14:31:04 326.9
12 7 Kimi Räikkönen 15:02:34 326.9
13 21 Esteban Gutierrez 14:41:55 326.7
14 20 Kevin Magnussen 14:29:27 325.9
15 10 Kamui Kobayashi 14:30:37 325.4
16 9 Marcus Ericsson 14:26:13 324.5
17 14 Fernando Alonso 14:37:25 322.4
18 17 Jules Bianchi 14:30:31 321.6
19 13 Pastor Maldonado 14:29:37 320.4
20 4 Max Chilton 15:07:21 318.6
21 8 Romain Grosjean 14:23:12 317.7
Sector #1
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 23.391
2 6 Nico Rosberg 23.537
3 14 Fernando Alonso 23.773
4 3 Daniel Ricciardo 23.823
5 26 Daniil Kvyat 23.847
6 7 Kimi Räikkönen 23.902
7 13 Pastor Maldonado 23.963
8 27 Nico Hulkenberg 24.018
9 20 Kevin Magnussen 24.071
10 19 Felipe Massa 24.092
11 25 Jean-Eric Vergne 24.104
12 22 Jenson Button 24.183
13 99 Adrian Sutil 24.192
14 11 Sergio Perez 24.256
15 77 Valtteri Bottas 24.288
16 21 Esteban Gutierrez 24.431
17 17 Jules Bianchi 24.502
18 8 Romain Grosjean 24.507
19 9 Marcus Ericsson 24.907
20 10 Kamui Kobayashi 24.966
21 4 Max Chilton 25.079
Sector #2
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 32.369
2 6 Nico Rosberg 32.619
3 3 Daniel Ricciardo 32.639
4 14 Fernando Alonso 32.887
5 7 Kimi Räikkönen 32.956
6 22 Jenson Button 33.075
7 13 Pastor Maldonado 33.105
8 20 Kevin Magnussen 33.157
9 19 Felipe Massa 33.180
10 99 Adrian Sutil 33.195
11 26 Daniil Kvyat 33.277
12 27 Nico Hulkenberg 33.306
13 25 Jean-Eric Vergne 33.411
14 21 Esteban Gutierrez 33.552
15 77 Valtteri Bottas 33.631
16 11 Sergio Perez 33.633
17 8 Romain Grosjean 33.966
18 17 Jules Bianchi 34.170
19 4 Max Chilton 34.295
20 10 Kamui Kobayashi 34.716
21 9 Marcus Ericsson 34.862
Sector #3
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 29.764
2 6 Nico Rosberg 29.817
3 3 Daniel Ricciardo 30.047
4 20 Kevin Magnussen 30.373
5 14 Fernando Alonso 30.377
6 7 Kimi Räikkönen 30.438
7 22 Jenson Button 30.509
8 19 Felipe Massa 30.552
9 25 Jean-Eric Vergne 30.731
10 27 Nico Hulkenberg 30.750
11 13 Pastor Maldonado 30.751
12 77 Valtteri Bottas 30.755
13 8 Romain Grosjean 30.888
14 99 Adrian Sutil 30.897
15 26 Daniil Kvyat 30.925
16 21 Esteban Gutierrez 31.017
17 11 Sergio Perez 31.177
18 17 Jules Bianchi 31.319
19 10 Kamui Kobayashi 31.656
20 4 Max Chilton 31.672
21 9 Marcus Ericsson 31.817

[Χρόνοι: F1.com]