_SBL0490

Σε μια προσπάθεια να μειωθούν τα έξοδα των ομάδων, φαίνεται πως θα επανέλθει ο κανονισμός που απαγορεύει τις δοκιμές εντός της σεζόν. Σύμφωνα με πληροφορίες του έγκυρου Autosport, οι ομάδες εξετάζουν τη συγκεκριμένη αλλαγή, αφού κάποιες από αυτές δεν πιστεύουν πως τα κέρδη από τις δοκιμές δικαιολογούν τις αυξημένες δαπάνες και την πρόσθετη πίεση στο προσωπικό.

Πέρα από κινήσεις εντυπωσιασμού με πυρωμένα δισκόφρενα και σπίθες, την απαγόρευση στις ηλεκτρικές κουβέρτες, την απλούστευση ακριβών εξαρτημάτων και την εκ νέου εισαγωγή της ενεργητικής ανάρτησης, εξετάζονται και οι εξής: περισσότερα τυποποιημένα εξαρτήματα, η επέκταση των κανόνων parc ferme και η μείωση του αριθμού του προσωπικού που επιτρέπεται να εργάζεται σε ένα grand prix, πράγμα για το οποίο πιέζει και ο Jean Todt.

Απ’ όλα αυτά, τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως θα εισαχθεί, αφού οι ομάδες δεν έχουν ακόμη συμφωνήσει με τον τρόπο που θα μειωθεί το κόστος, δηλαδή, αν αυτό θα γίνει κυρίως μέσω των τεχνικών κανονισμών ή των αγωνιστικών κανονισμών. Με το δεύτερο συμφωνεί και ο James Allison, τεχνικός διευθυντής της Ferrari.

Ένα από τα πράγματα που έχουμε πει, είναι ότι σε γενικές γραμμές οι τεχνικοί κανονισμοί δεν είναι το καλύτερο έδαφος για να κυνηγήσεις τον περιορισμό των εξόδων. Οι αγωνιστικοί κανονισμοί είναι γενικά πιο αποτελεσματικοί σε αυτό, οπότε αν πρέπει να γίνει προσπάθεια και να τεθούν προς συζήτηση ορισμένα πράγματα, ίσως το μεγαλύτερο ποσό χρημάτων να σωθεί αν εστιάσουμε την προσπάθειά μας στην αγωνιστική πλευρά.

Στο περιθώριο του Grand Prix στο Μονακό, επανήλθε το θέμα των πελατειακών σασί, το σκεπτικό των οποίων έχει αναλυθεί σε παλαιότερο άρθρο. Εν τάχη, οι μεγάλες ομάδες θέλουν να έχουν τη δυνατότητα να πουλούν σασί, προφανώς όχι αυτά που θα χρησιμοποιούν αλλά παλαιότερα, στις μικρότερες ομάδες.

GP MONACO F1/2014

Αυτό, πέρα από οικονομικό κέρδος για τις μεγάλες ομάδες, θα κρατήσει στη ζωή εκείνες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να κατασκευάσουν τα σασί μόνες τους, απομακρύνοντας τον κίνδυνο συρρίκνωσης του grid. Η τακτική αυτή ακολουθήθηκε κατά κόρων τη δεκαετία του ’70 και έχει σαν προφανές αρνητικό τη μειωμένη δυναμική των ομάδων που θα τα προμηθεύονται. Υπέρ αυτής της αλλαγής πιέζει εδώ και πολύ καιρό η Ferrari, με το νέο επικεφαλής της ομάδας, Marco Mattiacci, να δηλώνει:

Πιστεύουμε ακράδαντα στα πελατειακά αυτοκίνητα. Νομίζω ότι, αν υπάρχει ένας τρόπος για να εξασφαλιστεί ένα επίπεδο εισόδου (στις νέες ομάδες) που είναι λιγότερο ακριβό από τον προϋπολογισμό μιας κορυφαίας ομάδας, είναι το πελατειακό αυτοκίνητο, ίσως, με περισσότερη υποστήριξη.

Δίνει τη δυνατότητα να έχεις εμπειρία δύοτριών ετών, να αποκτήσεις γνώσεις και στη συνέχεια να καταστείς ανταγωνιστικός. Πιστεύω πως αυτός είναι ένας πρακτικός τρόπος για να προχωρήσουμε μπροστά.

Υπέρμαχος της ιδέας και σύμμαχος της Ferrari, είναι και η Red Bull, με τον Christian Horner να έχει τοποθετηθεί ανοικτά πάνω στο θέμα. Από την άλλη, ο Gene Haas έχει ήδη έρθει σε επαφές με τους Ιταλούς, για να κυνηγήσει τις όποιες πιθανότητες να προμηθευτεί πελατειακό σασί και να μπει στη Formula 1 από το 2015.

841613301-4435161052014

Πλέον, με τις μικρές ομάδες να έχουν φτάσει – αν όχι ξεπεράσει σε ορισμένες περιπτώσεις- τα όρια της χρεοκοπίας και τις μεγάλες ομάδες να έχουν πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων την ιδέα του budget cap, κι ο Toto Wolff της Mercedes βλέπει τα πελατειακά σασί ως πιθανή υλοποιήσιμη ιδέα που:

Μπορεί να εγγυηθεί ένα ανταγωνιστικό grid, με αρκετά αυτοκίνητα. Εάν βρεθούμε σε μια κατάσταση όπου ο αριθμός των αυτοκινήτων στο grid πέσει σε ένα κρίσιμο επίπεδο όποιο και αν είναι αυτό, 20 ή 18 αυτοκίνητα νομίζω πως πρέπει στη συνέχεια να ληφθούν μέτρα, είτε πρόκειται για ένα τρίτο αυτοκίνητο, είτε πρόκειται για πελατειακά αυτοκίνητα.

Όπως καταλαβαίνεις, τα συμφέροντα είναι πολλά και τα παζάρια σκληρά, κάτι που σημαίνει πως οι όποιες αποφάσεις θα αργήσουν έρθουν, με τον Eric Boullier να συνιστά προσοχή:

Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. όσες περισσότερες αλλαγές κάνουμε στους κανονισμούς, τόσο περισσότερα χρήματα θα μπορούσαν δυνητικά να ξοδεύονται για την αναπροσαρμογή των επιχειρήσεων μας σε αυτούς. Γνωρίζουμε πως η προσπάθεια να κρατηθούν οι κανονισμοί σταθεροί για πάνω από μερικά χρόνια, είναι ο καλύτερος τρόπος για να βεβαιωθούμε ότι θα εξοικονομήσουμε χρήματα.

[Photo Copyrights: Sam Bloxham/Lotus F1/Studio Colombo/Ferrari/Mercedes AMG F1 Team]