Motor Racing - Formula One World Championship - Canadian Grand Prix - Race Day - Montreal, Canada

Παρά τις αντιδράσεις από τους θεατές για τη νέα μορφή της, την πτώση της τηλεθέασης και τα πιο αργά μονοθέσια, η Formula 1 συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για μεγάλους χορηγούς και σταρ του παγκοσμίου στερεώματος, όντας μια από τις καλύτερες -αν όχι η καλύτερη- πλατφόρμες για διαφήμιση και προώθηση προϊόντων.

Δεν ξέρω αν θυμάσαι τον John Malone και τις Liberty Media και Discovery Communications που προσπαθούν να αγοράσουν το 49 τοις εκατό των μετοχών του σπορ (αν δεν θυμάσαι την ιστορία πάτα εδώ), αλλά η υπόθεση προχώρησε από τις διερευνητικές συζητήσεις και πλέον βρισκόμαστε ένα βήμα πριν τις διαπραγματεύσεις.

Μόνο που υπάρχει μια “μικρή” διαφορά, της τάξης του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ της αξιολόγησης της F1 από την CVC Capital Partners (9 δις) και αυτής από την Discovery Communications (8 δις) και ο Malone προσπαθεί να γεφυρώσει το χάσμα, με σκοπό να καταθέσει πρόταση ύψους 4$ δισεκατομμυρίων.

Η εξαγορά της Formula 1 αποτελεί σημαντικό βήμα στην προσπάθεια δημιουργίας ενός δυνατού πακέτου αθλητικών καναλιών, με το Discovery sports να αυξάνει το μερίδιό του στο Eurosport International στο 51 τοις εκατό νωρίτερα φέτος και σε συνεργασία με τη Liberty να εξαγοράζουν και τη Βρετανική εταιρεία τηλεόρασης All3Media τον περασμένο μήνα, έναντι του ποσού των 934 εκατομμυρίων δολαρίων.

File photo of Liberty Media chairman John Malone talking to reporters as he arrives at the Sun Valley Inn

Τα καθαρά έσοδα του σπορ από τα τηλεοπτικά δικαιώματα, τις συμφωνίες και τους αγώνεςπρο τόκων, φόρων, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων- μειώθηκε κατά 8 τοις εκατό και έφτασε τα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2013, έπειτα από τη νέα συμφωνία ομόνοιας και την καταβολή περισσότερων χρημάτων στις ομάδες.

Το σκεπτικό των εταιριών του John Malone είναι να αποκτήσει μεγαλύτερο κέρδος συλλογικά από τα κανάλια του, αφού η εξαγορά της Formula 1 θα δώσει στη Liberty και το Discovery πολύτιμο αθλητικό περιεχόμενο, που θα συνδυαστεί με τα άλλα ευρωπαϊκά περιουσιακά στοιχεία του δικτύου καλωδιακής τηλεόρασης.

Όσο για την προβολή αγώνων από ελεύθερο κανάλι σε κάθε χώρα, δεν αποτελεί μέρος των σχεδίων του Malone. Ίσα-ίσα που μια πιθανή μετατόπιση στα δικά του συνδρομητικά κανάλια, θα του αποφέρει πολλαπλάσιο κέρδος, ακόμη και αν είναι λιγότεροι οι συνολικοί τηλεθεατές.