2014 China F1 GP

Σύμφωνα με τον νέο κανόνα, που θα τεθεί σε ισχύ από το 2015, μετά από την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στη πίστα και αφού τα μονοθέσια που είναι ένα γύρο πίσω προσπεράσουν τους υπόλοιπους και πάρουν τη σωστή θέση τους, το αυτοκίνητο ασφαλείας θα μπει στα πιτ. Τα μονοθέσια δεν θα μπορούν πλέον να μπουν στα pitlane και το προσωπικό των ομάδων θα μπαίνει στο γκαράζ –για λόγους ασφαλείας-, εκτός από 2 άτομα ανά ομάδα. Στην συνέχεια τα μονοθέσια θα πάρουν τις θέσεις τους στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και θα επανεκκινούν τον αγώνα.

Μετά τον Jenson Button, όμως, έρχεται και ο Daniel Ricciardo να δηλώσει τον προβληματισμό του για την επανεκκίνηση του αγώνα μετά από κάθε περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Αυστραλός ρωτήθηκε για την γνώμη του και απάντησε:

Νομίζω πως θα αφήσω τους βετεράνους να πούνε τη γνώμη τους. Δεν πιστεύω πως είναι το καλύτερο πράγμα, θα δούμε τι θα πουν και οι υπόλοιποι.

ahead of the Spanish F1 Grand Prix at Circuit de Catalunya on May 8, 2014 in Montmelo, Spain.

Και μη θέλοντας να πει περισσότερα, ο πάντα χαμογελαστός οδηγός της Red Bull συνέχισε:

Αν είσαι 20 δευτερόλεπτα μπροστά και βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας, ήδη χάνεις αυτό το προβάδισμα. Αυτό που φαινόταν σαν εύκολη νίκη πλέον δεν είναι. Ήδη είναι μειονεκτικό για τον πρωτοπόρο που δυσκολεύτηκε να δημιουργήσει αυτό το κενό.

Τώρα να τον βάλεις και πάλι στην εκκίνηση, όπου όλα μπορούν να συμβούν στην εκκίνηση, όχι μόνο ατυχήματα, και να πέσει στην τέταρτη θέση πριν τη πρώτη στροφή λόγω κακής εκκίνησης, μου φαίνεται λίγο άδικο.

Μετά υπάρχει το θέμα των ελαστικών. Αν δεν μπορείς να τα αλλάξεις υπάρχει το ζήτημα της χαμηλής θερμοκρασίας. Στην αρχή η διαφωνία μου ήταν για την αδικία στον πρωτοπόρο, αλλά το βασικό θέμα, για το οποίο μιλάνε όλοι, είναι η ασφάλεια.

Οι εκκινήσεις στην F1 φέρνουν τα μονοθέσια πολύ κοντά και αυτό είναι με φρέσκα ελαστικά και κουβέρτες. Αν φοράμε ελαστικά 20 γύρων, τα οποία δεν έχουν αρκετή γόμα πάνω τους, δεν συγκρατούν την θερμότητα. Θα είναι πολύ δύσκολο.

Όπως πάντα, όταν υπάρχουν αλλαγές στους κανονισμούς υπάρχει και προβληματισμός για την δυνατότητα εφαρμογής τους. Πόσο απελπισμένη μπορεί να είναι η Formula 1, όμως, για να καταλήγει σε τέτοια τεχνικά μέσα αύξησης του θεάματος; Σύμφωνα με την ψηφοφορία του AutoBlog.gr, μόλις το 14% θέλουν να δουν επανεκκινήσεις στους αγώνες. Μήπως είναι ώρα να αρχίσει η F1 να ακούει το κοινό της;