FIA F1

Εμείς μπορεί να συζητήσαμε, να ψηφίσαμε και να αποφανθήκαμε πως οι προτεινόμενες αλλαγές για την καλυτέρευση της Formula 1 δεν είναι κι ό,τι καλύτερο, όμως η FIA προχώρησε σε ορισμένες από αυτές. Οι περισσότεροι φίλοι του αθλήματος -το 74 τοις εκατό πιο συγκεκριμένα- δεν είναι υπέρ του περιορισμού στο κόστος, όμως θεσπίστηκαν νέοι κανόνες στο σημερινό συμβούλιο, για τη μείωση αυτού. Πιο συγκεκριμένα αποφασίστηκαν:

  • Η περαιτέρω μείωση των διαθέσιμων power units για κάθε οδηγό, στους 4 ανά σεζόν. Αυτό σημαίνει πως καθένα από τα έξι βασικά εξαρτήματα του PU (ICE, MGU-H, MGU-K, μπαταρίες, ηλεκτρονικά, υπερσυμπιεστής) περιορίζεται στις 4 αλλαγές. Ωστόσο, εάν υπάρξουν περισσότερα από 20 Grands Prix σε μια σεζόν, ο αριθμός θα αυξηθεί ξανά σε πέντε.
  • Η μείωση του χρόνου χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας (wind tunnel runs) στις 65 ώρες την εβδομάδα, από τις 80.
  • Η μείωση του χρόνου χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας με τους ανεμιστήρες να δουλεύουν πάνω από μια συγκεκριμένη ταχύτητα (wind-on hours) στις 25 ώρες ανά εβδομάδα, από 30.
  • Ο περιορισμός της χρήσης του CFD στα 25 Teraflops, από 30.
  • Οι ομάδες θα είναι σε θέση να ορίζουν για χρήση μόνο μια αεροδυναμική σήραγγα για κάθε έτος.
  • Ο ορισμός τριών δοκιμών πριν από τη σεζόν για το 2015, διάρκειας τεσσάρων ημερών η κάθε μία, και όλες στην Ευρώπη (επί του παρόντος οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να κάνουν δοκιμές και εκτός Ευρώπης). Αυτές, θα πρέπει να μειωθούν σε δύο δοκιμές τεσσάρων ημερών για το 2016.
  • Ο ορισμός δύο διήμερων δοκιμών εντός της σεζόν, ξανά στην Ευρώπη (αντί για τέσσερις που είναι σήμερα). Δύο από αυτές τις τέσσερις ημέρες θα πρέπει να προορίζονται για τους νέους οδηγούς.

Σε ό,τι αφορά τη βελτίωση του θεάματος, κάποιες τεχνητές λύσεις πήραν έγκριση, ενώ μπορώ να πω με σιγουριά πως οι περισσότερες από τις δικές σας προτάσεις είχαν πολύ περισσότερο νόημα, απ’ ότι αυτές των ειδικών της FIA. Εδώ, αξίζει να σημειωθεί πως η πλειοψηφία των αναγνωστών του autoblog.gr δεν έχει μείνει ικανοποιημένη από τη φετινή εικόνα της Formula 1 και τις πράσινες τεχνολογίες (75 τοις εκατό), αλλά ούτε κι από το θέαμα (66 τοις εκατό). Επίσης, το 28 τοις εκατό από εσάς δεν βρήκε καμία από τις προτεινόμενες λύσεις άξια για εισαγωγή στο πρωτάθλημα, επιλογή που ήρθε δεύτερη συνολικά!

2014 Canada F1 GP - F1-Fansite.com_00012 (Safety car on the Montreal track) Andy Hone-Getty Images

  • Επανεκκίνηση του αγώνα μετά από παρουσία αυτοκινήτου ασφαλείας. Κάτι τέτοιο δεν θα πραγματοποιείται, εάν το αυτοκίνητο ασφαλείας χρησιμοποιηθεί μέσα σε δύο γύρους από την έναρξη (ή επανεκκίνηση) ενός αγώνα ή εάν απομένουν λιγότεροι από πέντε γύροι μέχρι την καρό σημαία. (14 τοις εκατό υπέρ της αλλαγής)
  • Ένας αριθμός από νέους κανονισμούς για τη μύτη των μονοθεσίων, ώστε να εξασφαλίζεται αυξημένη ασφάλεια και να παρέχονται πιο καλαίσθητες κατασκευές.
  • Μια σειρά από νέους κανονισμούς που αφορούν τα μπλοκ ολίσθησης (skid blocks) για να εξασφαλιστεί ότι θα είναι κατασκευασμένα από ένα ελαφρύτερο υλικό (τιτάνιο) και θα είναι καλύτερα συγκρατημένα. Νέοι κανονισμοί για να εξασφαλιστεί ότι οι δίσκοι των φρένων θα περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα όπως και οι τροχοί. (με λίγα λόγια, τεχνητές σπίθες από το πάτωμα των μονοθεσίων και πυρωμένα δισκόφρενα. 17 τοις εκατό υπέρ της αλλαγής)

Αυτό που είναι πολύ σημαντικό να τονιστεί, είναι η αλλαγή της τελευταίας ημερομηνίας κατά την οποία οι αθλητικοί και τεχνικοί κανονισμοί μπορούν να αλλάξουν χωρίς ομοφωνία, από τις 30 Ιουνίου στην 1η Μαρτίου κάθε έτους, αρχής γενομένης από το 2015. Για τη φετινή σεζόν, αυτό πρακτικά σημαίνει πως για να πάρει έγκριση η οποιαδήποτε νέα πρόταση, θα πρέπει να υπάρξει ομοφωνία από το Strategy Group και τις ομάδες, πράγμα σχεδόν αδύνατο. Ακολουθούν οι υπόλοιπες αλλαγές που αποφασίστηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.

  • Η ποινή για πλήρη αλλαγή του power unit, θα είναι η εκκίνηση από το πίσω μέρος του grid και όχι από τα pit.
  • Θα επιτρέπονται δύο περίοδοι χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας σε μία μέρα (αντί για μια που ισχύει τώρα).
  • Οι ισχύοντες περιορισμοί στο parc ferme θα ισχύουν πλέον από την έναρξη του FP3, αντί για την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών.
  • Η απαγόρευση εργασίας των μηχανικών κατά το βράδυ της Παρασκευής, θα επεκταθεί από τις 6 ώρες στις 7 για το 2015 και θα αυξηθεί σε οκτώ ώρες για το 2016.
  • Πλέον θα είναι υποχρεωτική η χρήση ενός συστήματος δυο σταδίων, για τη συγκράτηση των τροχών των μονοθεσίων.

Κλείνοντας, πρέπει να αναφερθεί και η ακύρωση της απαγόρευσης χρήσης των ηλεκτρικών κουβερτών για το 2015. Αυτό θα συζητηθεί εκ νέου στο μέλλον, εάν και όταν αυξηθεί η διάμετρος των ελαστικών.

Αυτές είναι λοιπόν οι αλλαγές για το νέο πρωτάθλημα και τονίζω ξανά, πως πλέον είναι περισσότερο από δύσκολο να αλλάξει κάτι άλλο. Προσωπικά, δεν έμεινα ευχαριστημένος από τα όσα είδα, ενώ δεν μάθαμε τίποτα για το πως θα βελτιωθεί ο ήχος των μονοθεσίων ή εάν θα πάψει να ισχύει ο τραγικός κανονισμός των διπλών βαθμών για τον τελευταίο αγώνα. Έτσι, οι όποιες -λιγοστές- ελπίδες για ουσιαστικές αλλαγές και αποφάσεις, μετατίθενται για το κάλεσμα του Luca di Montezemolo, πριν τον αγώνα στην Ιταλία.

[Photo Copyrights: Andy Hone/Getty Images]