GP SPAGNA F1/2014

Η 26η Ιουνίου αποτελεί πολύ σημαντική ημερομηνία για τη Formula 1, αφού θα γίνει η έναρξη του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA στο Μόναχο. Εκεί, θα παρθούν σημαντικές αποφάσεις για τους τρόπους μείωσης του κόστους, τους τρόπους με τους οποίους θα αυξηθεί το θέαμα και κατ’ επέκταση οι συνεχώς πτωτικές τηλεθεάσεις, και γενικά θα χαραχθεί η πορεία που θα ακολουθήσει το σπορ τα επόμενα χρόνια.


Ανάμεσα στα Grands Prix Καναδά και Αυστρίας, τα αφεντικά των ομάδων, ο πρόεδρος της FIA Jean Todt και ο Bernie Ecclestone, φέρεται να συναντήθηκαν για προπαρασκευαστικές συζητήσεις στο Λονδίνο. Από εκεί διέρρευσαν πολλά κι ενδιαφέροντα πράγματα, για τα οποία θα ξέρουμε σίγουρα αν θα προχωρήσουν ή όχι μόνο μετά από το Συμβούλιο του Μονάχου, αλλά αξίζει να αναφερθούν.

Απ’ ότι φαίνεται, έδαφος κέρδισαν τρεις προτάσεις: Αυτή για τη χρησιμοποίηση μιας ενιαίας διάταξης κινητήρακιβωτίου ταχυτήτωνπίσω ανάρτησης, προσαρμοσμένης στο αμάξωμα για ολόκληρη τη διάρκεια του τριημέρου, αυτή για αλλαγή στο σχεδιασμό της μύτης των μονοθεσίων -που θα “συμμορφώσει” εμφανισιακά την τωρινή κατάσταση- και αυτή για επανεκκίνηση του αγώνα μετά από παρουσία αυτοκινήτου ασφαλείας, με σκοπό να αυξηθεί το θέαμα.

2014 China F1 GP

Η εκκίνηση ενός αγώνα αποτελεί ένα από τα πιο συναρπαστικά σημεία του, αφού η αναμονή ανεβάζει την ένταση τόσο στην πίστα, όσο και στα σπίτια μέσα από την τηλεόραση. Έτσι, κινούμενη στα μονοπάτια των competition yellows και των πολλών διακοπών που μαζεύουν τεχνητά το grid και αυξάνουν τεχνητά το θέαμα, η Formula 1 είναι έτοιμη να κάνει αλλαγές με βάση το μοντέλο NASCAR. Πάντως, οι οδηγοί δεν έδειξαν να μένουν ευχαριστημένοι από αυτά τα νέα, με τους Grosjean, Rosberg και Ricciardo να δηλώνουν:

Grosjean: Για να είμαι 100 τοις εκατό ειλικρινής, δεν είμαι οπαδός αυτής της αλλαγής. Όταν οδηγείς την κούρσα και υπάρξει αυτοκίνητο ασφαλείας, είναι ήδη αρκετά δύσκολα τα πράγματα και χάνεις όλο σου το πλεονέκτημα.

Rosberg: Έχει προταθεί; Ναι; Αυτό ακούγεται πολύ ακραίο. Καταλαβαίνω ότι η εκκίνηση είναι μία από τις πιο συναρπαστικές στιγμές για τους οπαδούς, αλλά αυτό ακούγεται πολύ ακραίο και έτσι, ελπίζω ότι δεν πρόκειται να γίνει, γιατί αυτό συμβαίνει πως σπρώχνουμε υπερβολικά τα πράγματα.

Ricciardo: Νομίζω ότι αν οδηγείς την κούρσα κατά 10 δευτερόλεπτα, χάνεις πλεονέκτημα που έχεις δημιουργήσει, αλλά τουλάχιστον μπορείς να διατηρήσεις τη θέση σου. Αλλά και πάλι κάτι χάνεις. Αν πάμε σε εκκίνηση από στάση, η πιθανότητα να μην ξεκινήσεις καλά είναι αρκετά υψηλή, οπότε μπορείς να πας από την πρώτη έως και την τέταρτη θέση. Θέτει απλά σε πολύ μειονεκτική θέση κάποιον που είχε προφανώς το προβάδισμα και την πρώτη θέση.

Για τη μείωση του κόστους έχει προταθεί και η περικοπή κάποιων διαδικασιών, αλλά οι απόψεις διίστανται για το εάν οι ομάδες συμφώνησαν με κάτι τέτοιο. Η βασική ιδέα περιλαμβάνει την κατάργηση των δραστηριοτήτων για τον τύπο την Πέμπτη και αυτή των πρώτων ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, με μόλις μια διαδικασία δοκιμών αργά την Παρασκευή, στοχεύοντας στην μείωση των εξόδων για τα ταξίδια και τη διαμονή των ομάδων. Την αντίθεσή τους με αυτό εξέφρασαν τόσο οι οπαδοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όσο και οι διοργανωτές των αγώνων.

Επίσης διέρρευσε, η μη κατάργηση των ηλεκτρικών κουβερτών των ελαστικών, αφού πέρα από το μηδαμινό κέρδος στο κόστος, η Pirelli αποφάσισε να τις προμηθεύει δωρεάν στις ομάδες, ενώ και οι οδηγοί αντέδρασαν σε αυτό, αφού εγείρονται θέματα ασφαλείας, ιδιαίτερα στην κίνηση και σε μικτές συνθήκες ή σε περιπτώσεις όπου η πίστα είναι στο όριο αλλαγής από στεγνά σε ενδιάμεσα ελαστικά (και το αντίθετο).

1989 Brazilian Grand Prix

Όλα τα παραπάνω μεταφέρονται με επιφύλαξη, αφού τα συγκεκριμένα θέματα, καθώς και όλα όσα έχουν ακουστεί τον τελευταίο καιρό, θα συζητηθούν ενδελεχώς στο Μόναχο.

Όμως, FIA, Ecclestone και ομάδες, κάνουν ένα πολύ σοβαρό λάθος: ΔΕΝ ζητούν την άποψη των θεατών, ΠΡΙΝ παρθούν οι αποφάσεις. Τα μεγάλα κεφάλια του σπορ δεν διαβάζουν το autoblog.gr, εμείς όμως δίνουμε σημασία στα όσα έχεις να πεις για τα φαρδύτερα ελαστικά, τις τεχνητές σπίθες από το πάτωμα των μονοθεσίων -λύση που έδειξε να αποτυγχάνει στις ελεύθερες δοκιμές της Αυστρίας- τις μεγαλύτερες ζάντες, τους διπλούς βαθμούς, τα πυρωμένα δισκόφρενα, τον περαιτέρω περιορισμό στο CFD και τις δοκιμές στην πίστα, τις εξατμίσεις βουβουζέλες. Καθώς και για το εάν σε ενδιαφέρουν τεχνητές αλλαγές για την αύξηση του θεάματος και περιορισμοί στο κόστος λειτουργίας των ομάδων.

Μπορείς να μας δείξεις με την ψήφο σου τι προτιμάς και τι όχι και να αναλύσεις στα σχόλια τις υπάρχουσες ιδέες και να προτείνεις ό,τι εσύ πιστεύεις πως μπορεί να βοηθήσει το σπορ που αγαπάς.

[poll id=”16″]

[poll id=”17″]

[poll id=”18″]

[poll id=”19″]

[Πηγές: F1Times, GMM, Autosport (1), (2), Formula 1 | Photo Copyrights: LAT Photographic/Williams F1/Studio Colombo/Ferrari]