Red Bull Ring, Spielberg, Austria. Sunday 22 June 2014. Felipe Massa, Williams FW36 Mercedes, leads Nico Rosberg, Mercedes F1 W05 Hybrid, Valterri Bottas, Williams FW36 Mercedes, Fernando Alonso, Ferrari F14T, and the rest of the field at the start. World Copyright: Glenn Dunbar/LAT Photographic. ref: Digital Image _W2Q1674

Ανάμεσα στις αλλαγές των κανονισμών για το πρωτάθλημα του 2015, βρέθηκε και η διαδικασία επανεκκίνησης του αγώνα, έπειτα από εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα. Οδηγοί, όπως οι Grosjean, Rosberg, Ricciardo και Button, εναντιώθηκαν ανοιχτά στον επικίνδυνο, όπως τον χαρακτήρισαν, νέο κανονισμό. Οι φίλαθλοι δεν ρωτήθηκαν ποτέ για το πως τους φάνηκε η ιδέα, όλες μαζί οι ομάδες συμφώνησαν στην αλλαγή και η FIA έδωσε το πράσινο φως, με στόχο την αύξηση του θεάματος.

Μετά από εξέταση του θέματος, ο Charlie Whiting (αλυτάρχης αγώνα, εκπρόσωπος ασφαλείας και επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της F1), δεν βλέπει προβλήματα, δηλώνοντας χαρακτηριστικά:

Έχω ακούσει πως κάποιοι οδηγοί εκφράζουν ανησυχίες, αλλά πιστεύω ότι μπορούμε να καθησυχάσουμε τους φόβους αυτούς. Οι οδηγοί ενδιαφέρονται για δύο πράγματα. Το ένα είναι η δικαιοσύνη και υποστηρίζουν πως ο προπορευόμενος οδηγός είναι πιο πιθανό να χάσει το προβάδισμά του σε μια εκκίνηση από στάση, απ’ ότι σε μια εν κινήσει. Αυτό μπορεί να είναι αλήθεια, μπορεί και όχι, δεν είμαι σίγουρος. Αντίστοιχα, αν είσαι στη δεύτερη θέση θα μπορούσε πραγματικά να σου αρέσει η ιδέα, γιατί μπορεί να πάρεις το προβάδισμα, το οποίο μάλλον δεν θα το έκανες με τον προηγούμενο τρόπο.

Το άλλο είναι η ασφάλεια. Υπήρχαν κάποιες ανησυχίες σχετικά με την εκκίνηση από στάση σε φθαρμένα ελαστικά, αλλά η διαδικασία του αυτοκινήτου ασφαλείας θα είναι ακριβώς η ίδια με πριν. Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος οδηγός έχει φθαρμένα ελαστικά, είναι πιθανό να μπει στα pit ούτως ή άλλως και δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο δεν θα κάνει το ίδιο με τους νέους κανόνες. Πιστεύω λοιπόν, ότι οι πιθανότητες ενός οδηγού να βρεθεί με φθαρμένα ελαστικά στην επανεκκίνηση του αγώνα, είναι πολύ χαμηλή.

Αυτές είναι οι μόνες ανησυχίες που είχαμε μέχρι τώρα και προσωπικά, δεν νομίζω να υπάρχει αυξημένος κίνδυνος.

Θέλω να πιστεύω πως το κοινό της Formula 1 είναι περισσότερο εκλεπτυσμένο απ’ ό,τι αυτό άλλων αθλημάτων και πως πέρα από το θέαμα, το ενδιαφέρει και η δικαιοσύνη, αλλά και η ιστορία του σπορ, από την οποία δείχνει να απομακρύνεται μόνο του με ταχείς ρυθμούς. Πέρα όμως από τις δικές μου απόψεις, υπάρχουν κι αυτές πιλότων, όπως ο Sergio Perez, που συστήνει υπομονή και να δώσουμε χρόνο στους νέους κανονισμούς, πριν καταλήξουμε σε συμπεράσματα (σας θυμίζει κάτι ή είναι ιδέα μου;)

Motor Racing - Formula One World Championship - Austrian Grand Prix - Preparation Day - Spielberg, Austria

Νομίζω ότι υπάρχει θέμα ασφάλειας, για το οποίο όλοι οι οδηγοί ανησυχούν και μιλήσαμε γι ‘αυτό. Αλλά την ίδια στιγμή, νομίζω ότι είναι καλό για τη Formula 1 να αλλάξει τα πράγματα. Ακούμε συνεχώς για το αν δεν έχουμε ελαστικά, δεν έχουμε φρένα, δεν έχουμε συμπλέκτη. Υπάρχουν τόσα πολλά θέματα, αλλά οι ομάδες και οι οδηγοί θα πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτά.

Αν είναι καλό για τη Formula 1, γιατί όχι; Αν αυτό βοηθάει το θέαμα και αν βοηθάει να έχουμε μια πιο διασκεδαστική κούρσα, τότε είναι καλό για όλους μας. Σίγουρα, δεν θα είναι κάτι εύκολο, αλλά ας δούμε πρώτα πώς θα πάει.

Έχουμε ήδη εκφράσει τις ανησυχίες μας και δεν μας άκουσε κανείς. (Οι επανεκκινήσεις) Είναι κάτι με το οποίο μπορούμε να ζήσουμε και όχι το ανάποδο. Η προσέγγιση μου θα είναι απλά να προσαρμοστώ σε αυτό και αν είναι καλό για το άθλημα, τότε θα πρέπει να το κάνουμε. Το βλέπω σαν κάτι το θετικό.

[Photo Copyrights: Force India F1 Team/LAT Photographic/Williams]