30F70B3848412762818AD82D28F8FDCE

Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο, η Mercedes-Benz εξετάζει τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να περάσει την τεχνολογία που χρησιμοποιεί στην Formula 1, στα αυτοκίνητα δρόμου της. Για την ακρίβεια, ο επικεφαλής εξέλιξης powertrains της AMG, Jochen Martin Schmidt, παραδέχθηκε πως έχει τακτικά meetings με την ομάδα της F1 ώστε να δημιουργηθούν πλάνα για το πώς είναι δυνατό, να περάσει η όποια τεχνολογία από τις πίστες στην παραγωγή. Φυσικά, δεν μιλάμε για απευθείας “αντιγραφή και επικόλληση” αφού οι απαιτήσεις από ένα πολιτικό αυτοκίνητο δεν έχουν καμία σχέση με αυτές από ένα μονοθέσιο F1 αλλά για “μαθήματα” που προέρχονται από τα υβριδικά powertrains των αγωνιστικών.

Μία από τις τεχνολογίες που εξετάζει ενδελεχώς η AMG, είναι αυτή της ηλεκτρικής υπερτροφοδότησης, εν συντομία e-turbo. Απλοϊκά, σε ένα e-turbo, ο κομπρέσσορας του turbo, κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα. Έτσι, δεν εξαρτάται απόλυτα από τη ροή των καυσαερίων και μπορεί να ανεβάσει μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης πολύ νωρίτερα και κατά συνέπεια, το ωφέλιμο φάσμα στροφών να είναι πολύ μεγαλύτερο.

Υπάρχουν πολλές εταιρίες που κοιτάζουν αυτή την τεχνολογία τώρα και είναι κάτι που πρέπει να εξετάσουμε για να δούμε τα οφέλη.

Δήλωσε ο Schmidt. Φυσικά, δεν ανέφερε ονόματα αλλά όλοι γνωρίζουμε πως αυτή τη στιγμή τουλάχιστον, η Audi έχει προχωρήσει αρκετά στην εξέλιξη ενός τέτοιου συστήματος για αυτοκίνητο παραγωγής. Παρουσίασε μάλιστα το σύστημα της στο RS5 TDI concept που κινείται από έναν twin-turboV6 diesel κινητήρα με χωρητικότητα 3 λίτρων και “συμπληρωματικό e-turbo”. Έτσι, το concept, παράγει 385 άλογα και 750 Nm ροπής από τις 1.250 σ.α.λ.