schaeffler-cylinder-deactivation-002-1

Τα συστήματα απενεργοποίησης κυλίνδρων, αρχίζουν να γίνονται κοινός τόπος στους σύγχρονους κινητήρες, ως ένας τρόπος μείωσης της κατανάλωσης. Συνήθως όμως, χρησιμοποιούνται σε σύνολα υψηλού κυλινδρισμού, είτε μιλάμε για κινητήρες supercars (βλ. Lamborghini) είτε μιλάμε για pickups. Η Schaeffler όμως, πιστεύει πως υπάρχει λόγος να φέρει το σύστημα και σε μερικούς από τους μικρότερους κινητήρες στην αγορά: στους τρικύλινδρους.

Υπό μία έννοια, το να κινείσαι χρησιμοποιώντας μόλις 2 από τους 3 κυλίνδρους όταν δεν χρειάζεσαι την πλήρη ισχύ του κινητήρα, έχει νόημα. Επίσης, ο προμηθευτής ισχυρίζεται πως το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για έναν τρικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, είναι πολύ πιο απλό και πολύ πιο φθηνό από ότι το αντίστοιχο σύστημα για έναν V8. Όμως, όσο απλό και φθηνό και αν είναι, ποιο μπορεί να είναι το όφελος; Πόση μπορεί να είναι η οικονομία καυσίμου που θα φέρει σε έναν τρικύλινδρου που ούτως ή άλλως, έχει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση; Αξίζει να αυξήσεις την πολυπλοκότητα, το κόστος παραγωγής και το κόστος συντήρησης ενός τόσο μικρού κινητήρα για 3% μείωση της κατανάλωσης (το νούμερο είναι της εταιρίας, όχι δικό μου); Τα σχόλια δικά σας…