Audi-A8-2016-test-mule-spy-photos-1

Συνεχίζοντας την προσπάθεια της για μείωση της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων των μεγαλύτερων αυτοκινήτων της, η Audi δουλεύει πάνω σε έναν νέο τύπο τετρακύλινδρου κινητήρα που θα λειτουργεί εξίσου ομαλά με έναν 6-κύλινδρο ή έναν 8-κύλινδρο. Πιστεύεται μάλιστα πως η Γερμανική εταιρία, έχει ήδη πατεντάρει τον περίεργο αυτό κινητήρα.

Η νέος αυτός τετρακύλινδρος κινητήρας, περιγράφεται στην πατέντα ως ένας “κινητήρας εσωτερικής καύσης με στροφαλοφόρο άξονα πολλαπλών αρθρώσεων και επιπλέον μάζες σε αρθρωτές μπιέλες για απόσβεση ελεύθερων αδρανειακών δυνάμεων”. Με πιο απλά λόγια, το design του κινητήρα είναι τέτοιο ώστε να μην δημιουργούνται οι εσωτερικές δυνάμεις που κάνουν τη λειτουργία των τετρακύλινδρων λιγότερο ομαλή σε σύγκριση με αυτή των εξακύλινδρων ή των 8-κύλινδρων.

17749072531499598585

Σε αυτή τη διάταξη, τα πιστόνια και οι μπιέλες δεν είναι τοποθετημένα στο ίδιο επίπεδο με τον στροφαλοφόρο άξονα αλλά στην ουσία, στο πλάι του και συνδέονται με αυτόν με έναν rocker-style σύνδεσμο. Όπως φαίνεται και στην εικόνα, στη μία πλευρά του στροφαλοφόρου είναι τοποθετημένα οι μπιέλες και τα πιστόνια και στην άλλη, ένα αντίβαρο.

Στην θεωρία, ο κινητήρας θα έχει πιο ομαλή λειτουργία τώρα που τα πιστόνια δεν είναι στον ίδιο άξονα με τον στροφαλοφόρο ενώ το αντίβαρο στο άκρο της δεύτερης μπιέλας, θα εξουδετερώνει τις όποιες εσωτερικές δυνάμεις. Από πλευράς packaging δε, ο κινητήρας σίγουρα δεν είναι όσο compact όσο ένας συμβατικός τετρακύλινδρος αλλά δεν μοιάζει πλατύτερος από έναν συμβατικό V. Μία πιθανή πρώτη εφαρμογή του νέου συνόλου, θα μπορούσε να είναι η νέα γενιά A8 που θα λανσαριστεί κάποια στιγμή μέσα στο 2016.