Μετά την Audi, και η Mercedes-Benz κρίθηκε ένοχη από τις κινεζικές αρχές για “κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης”. Οι αρχές ανταγωνισμού της Κίνας, μετά την έρευνα που διενήργησαν, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία χρεώνει τιμές με υπερβολικά περιθώρια κέρδους στις after-sales υπηρεσίες που προσφέρει στη Κίνα.
Συγκεκριμένα, υποστηρίζουν ότι αν κάποιος έπρεπε να αγοράσει όλα τα ανταλλακτικά ενός αυτοκινήτου της Mercedes-Benz θα του στοίχιζε 12 φορές πιο ακριβά από το να αγόραζε καινούριο όχημα. Ο Zhou Gao, επικεφαλής ερευνών της αρχής ανταγωνισμού NDRC (National Development and Reform Commission) δήλωσε:
Πρόκειται για τυπική περίπτωση κάθετου μονοπωλίου κατά την οποία η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί την δεσπόζουσα θέση για να ελέγχει τις τιμές των ανταλλακτικών, των επισκευών και του σέρβις, σε όλες τις αγορές.
Το ύψος του προστίμου δεν ανακοινώθηκε, όπως συνέβη και στη περίπτωση της Audi, αλλά σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορεί να φτάσει ακόμη και στο 10% των εσόδων του προηγούμενου έτους.
Το Ευρωπαϊκό Εμπορικό Επιμελητήριο στην Κίνα, με ανακοίνωσή του, υποστηρίζει ότι οι κινεζικές αρχές στοχοποιούν επιλεκτικά εταιρείες, για να ενισχύσουν τους Κινέζους ανταγωνιστές. Στο Εμπορικό Επιμελητήριο της Ε.Ε. έχουν φτάσει καταγγελίες ότι “χρησιμοποιούνται μέθοδοι εκφοβισμού για να αναγκάσουν τις εταιρείες να δεχτούν ποινές και πρόστιμα, χωρίς πλήρη έρευνα.”
Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα μειώσει τις τιμές για ορισμένα ανταλλακτικά της κατά 15% μέσο όρο, με την BMW να ανακοινώνει από τη μεριά της πως θα μειώσει τις τιμές της κατά 20% κατά μέσο όρο. Αντίστοιχη ανακοίνωση έκανε και η Audi, χωρίς να διευκρινίζει ωστόσο το ποσοστό, με την Audi να φημολογείται πως θα κλιθεί να πληρώσει πρόστιμο 250 εκατ. γουάν (30,45 εκατ. ευρώ). Η Lexus από τη μεριά της, θέλοντας να μην είναι η επόμενη εταιρία που θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμο. μείωσε τις τιμές των ανταλλακτικών της κατά 26%.