Μετά από τέσσερις εβδομάδες χαλάρωσης και διακοπών για τις ομάδες της Formula 1, οι κινητήρες των μονοθεσίων πήραν ξανά μπροστά στο Spa του Βελγίου. Πρώτο χρόνο στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές έκανε ο Nico Rosberg πίσω από το τιμόνι της Mercedes (1:51.577) και πριν ξεκινήσουμε με την περιγραφή του FP1, αξίζει να αναφέρουμε δυο πραγματάκια από τη χθεσινή μέρα. Αρχικά, διέρρευσε από τη συνάντηση των επικεφαλής των ομάδων με τον τεχνικό έφορο της FIA, Charlie Whiting, πως το περίφημο σύστημα FRIC θα απαγορευτεί και επίσημα στο Grand Prix του Spa. Επίσης, είχαμε “δοκιμές” της Red Bull, με παλαιότερο μονοθέσιο, στο pit-lane της πίστας. Εκεί, δοκίμασαν την ιδέα του Bernie για κίνηση των μονοθεσίων μέσα στα pit μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Τρέμε Formula E… Ας περάσουμε, όμως, στο κυρίως πιάτο.
Ο καιρός στο δάσος των Αρδενών ήταν καλός σήμερα, με την πίστα να παραμένει στεγνή σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας και τη θερμοκρασία στο οδόστρωμα να κυμαίνεται στους 17-20°C. Οι πιλότοι δεν άργησαν να βγουν στην πίστα για τους καθιερωμένους installation laps, με όλα τα μονοθέσια να επιστρέφουν χωρίς προβλήματα στα pit και τη δράση να σταματά για αρκετά λεπτά. Οι πρώτοι γρήγοροι γύροι ήρθαν από τις McLaren, πριν βρεθούν στην κορυφή οι Rosberg, Alonso και ξανά ο Rosberg, με χρόνο 1:51.724. Ο Ισπανός σταμάτησε προσωρινά στο βοηθητικό δρόμο της Eau Rouge, όμως δεν φάνηκε να αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα και ξαναμπήκε στην πίστα σχεδόν αμέσως.
Μοναδικός πιλότος χωρίς χρόνο πλάι στο όνομά του το πρώτο μισάωρο, ήταν ο Pastor Maldonado, προστατεύοντας πιθανότατα τον κινητήρα του, με τις ομάδες να επιστρέφουν στην Pirelli το έξτρα σετ ελαστικών. Στο FP1 οι ομάδες χρησιμοποιούν μόνο τη σκληρότερη από τις δυο διαθέσιμες γόμες, προστατεύοντας τα μαλακότερα σετ για όταν η άσφαλτος θα στρωθεί με περισσότερο λάστιχο. Η πίστα ηρέμησε ξανά σε εκείνο το σημείο, με το Βενεζουελάνο να εκμεταλλεύεται το γεγονός αυτό για τους πρώτους γρήγορους γύρους του. Τα onboard έδειξαν πως η Eau Rouge είναι ξανά με τέρμα γκάζι, με τον πιλότο της Lotus να μην σηκώνει το πόδι.
Με το Maldonado να επιστρέφει στα pit, περίπου στα μισά της διαδικασίας, ανέλαβε να κρατήσει την πίστα ζεστή ο teammate του, Romain Gorjean, χωρίς να απειλήσει τους πρώτους χρόνους. Λίγο αργότερα τον ακολούθησαν οι Hamilton, Lotterer και Ericsson, με το Σουηδό να κάνει λάθος και να σπινάρει στη La Source. Οι πιλότοι άρχισαν να πιέζουν περισσότερο τα επόμενα λεπτά, με τις δυο Mercedes να ανταλλάζουν ταχύτερους γύρους και το Rosberg να παραμένει τελικά πρώτος (1:51.577). Όμως, αυτή η πίεση οδήγησε σε πολλές εξόδους στη στροφή Pouhon, αφού ο χλοοτάπητας στο εξωτερικό του κερμπ δεν επέτρεπε στους οδηγούς να εκμεταλλευτούν τη στρωμένη με άσφαλτο έξοδο διαφυγής.
Red Bull και Ferrari μοίρασαν τις στρατηγικές τους σήμερα το πρωί. Οι Alonso και Vettel χρησιμοποίησαν τις παλιές, υψηλότερης κάθετης δύναμης, πίσω αεροτομές και οι Ricciardo–Raikkonen τις νέες, ειδικές για Spa και Monza, λεπτότερες. Με μια ώρα και κάτι να έχει συμπληρωθεί, άλλο ένα πρόβλημα εμφανίστηκε στην F14 T του Φινλανδού, αυτή τη φορά στο σύστημα ERS, συνεχίζοντας το απίστευτο σερί ατυχιών φέτος τις Παρασκευές. Το μονοθέσιο βγήκε ξανά στην πίστα προς το τέλος της διαδικασίας, για κάποιες αεροδυναμικές μετρήσεις, χωρίς να έχει διευθετηθεί πλήρως το πρόβλημα.
Θέματα αντιμετώπισε κι άλλος ένας κινητήρας Ferrari, αυτός στην πλάτη του Van der Garde που αντικαθιστούσε για το FP1 τον Gutierrez, με τον Ολλανδό να ανέφερει πτώση στην απόδοση του PU. Εξίσου άτυχος στάθηκε και ο πρωταθλητής. Αρχικά, ο Vettel αντιμετώπισε θέμα με το κιβώτιο και τα ανεβάσματα από 2α σε 3η και 20 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας αναγκάστηκε να σταματήσει εντελώς, έχοντας πρόβλημα στην εξάτμιση.
Στα υπόλοιπα 10 λεπτά οι χρόνοι δεν βελτιώθηκαν, με τους πιλότους να κάνουν προσομοιώσεις αγώνα, το Maldonado να κλείνει άσχημα στην Les Combes το Button, το Hamilton να περνάει με ανάποδο από την Eau Rouge και την Caterham να κάνει δοκιμές στη νέα μύτη της CT05.
Από τους πρωτοεμφανιζόμενους ο Andre Lotterer κατάφερε να ξεπεράσει τον Ericsson, ενώ ο Alex Rossi έμεινε πίσω από το Bianchi, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως τελικά δεν συμμετάσχει περαιτέρω στο Σαββατοκύριακο, πράγμα για το οποίο θα μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σε λίγο.
Οι χρόνοι του FP1:
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]FP1[/tabtext] [tabtext]V-Max[/tabtext] [tabtext]Best Sector 1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 2[/tabtext] [tabtext]Best Sector 3[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:51.577 | 25 | |
2 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:51.674 | 0.097 | 24 |
3 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:51.805 | 0.228 | 16 |
4 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:52.404 | 0.827 | 21 |
5 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:52.818 | 1.241 | 17 |
6 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:52.903 | 1.326 | 24 |
7 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:52.922 | 1.345 | 23 |
8 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:52.937 | 1.360 | 22 |
9 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:52.972 | 1.395 | 19 |
10 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:53.172 | 1.595 | 20 |
11 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:53.369 | 1.792 | 11 |
12 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:53.594 | 2.017 | 21 |
13 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:53.597 | 2.020 | 20 |
14 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:53.703 | 2.126 | 14 |
15 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:53.968 | 2.391 | 20 |
16 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:54.189 | 2.612 | 20 |
17 | 36 | Giedo van der Garde | Sauber-Ferrari | 1:54.335 | 2.758 | 16 |
18 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:55.336 | 3.759 | 21 |
19 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:55.782 | 4.205 | 19 |
20 | 42 | Alexander Rossi | Marussia-Ferrari | 1:57.232 | 5.655 | 20 |
21 | 45 | Andre Lotterer | Caterham-Renault | 1:57.886 | 6.309 | 24 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:57.977 | 6.400 | 24 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Τοπική Ώρα | Ταχύτητα |
---|---|---|---|---|
1 | 77 | Valtteri Bottas | 11:21:29 | 305.8 |
2 | 22 | Jenson Button | 10:57:27 | 305.7 |
3 | 3 | Daniel Ricciardo | 10:19:14 | 305.1 |
4 | 14 | Fernando Alonso | 10:58:18 | 304.8 |
5 | 20 | Kevin Magnussen | 10:22:56 | 304.0 |
6 | 1 | Sebastian Vettel | 10:55:27 | 302.2 |
7 | 19 | Felipe Massa | 10:25:09 | 301.2 |
8 | 6 | Nico Rosberg | 10:22:17 | 301.0 |
9 | 27 | Nico Hulkenberg | 10:58:53 | 300.8 |
10 | 11 | Sergio Perez | 11:02:56 | 300.6 |
11 | 8 | Romain Grosjean | 11:31:20 | 300.4 |
12 | 44 | Lewis Hamilton | 10:56:35 | 300.1 |
13 | 26 | Daniil Kvyat | 10:57:53 | 297.8 |
14 | 13 | Pastor Maldonado | 11:23:14 | 297.1 |
15 | 25 | Jean-Eric Vergne | 11:22:37 | 296.7 |
16 | 7 | Kimi Räikkönen | 10:23:32 | 295.8 |
17 | 17 | Jules Bianchi | 10:58:14 | 292.2 |
18 | 42 | Alexander Rossi | 11:26:21 | 291.8 |
19 | 36 | Giedo van der Garde | 11:20:03 | 288.7 |
20 | 99 | Adrian Sutil | 11:27:48 | 287.3 |
21 | 9 | Marcus Ericsson | 10:25:28 | 283.8 |
22 | 45 | Andre Lotterer | 10:58:07 | 279.9 |
[/tab] [tab]
Sector #1 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 22 | Jenson Button | 31.592 |
2 | 14 | Fernando Alonso | 31.672 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | 31.693 |
4 | 44 | Lewis Hamilton | 31.732 |
5 | 27 | Nico Hulkenberg | 31.815 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | 31.818 |
7 | 6 | Nico Rosberg | 31.842 |
8 | 7 | Kimi Räikkönen | 31.874 |
9 | 11 | Sergio Perez | 31.916 |
10 | 3 | Daniel Ricciardo | 32.019 |
11 | 99 | Adrian Sutil | 32.165 |
12 | 19 | Felipe Massa | 32.167 |
13 | 1 | Sebastian Vettel | 32.317 |
14 | 26 | Daniil Kvyat | 32.397 |
15 | 36 | Giedo van der Garde | 32.418 |
16 | 25 | Jean-Eric Vergne | 32.465 |
17 | 8 | Romain Grosjean | 32.655 |
18 | 13 | Pastor Maldonado | 32.747 |
19 | 17 | Jules Bianchi | 32.779 |
20 | 45 | Andre Lotterer | 33.001 |
21 | 42 | Alexander Rossi | 33.104 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | 33.210 |
[/tab] [tab]
Sector #2 | |||
---|---|---|---|
Χρόνος | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 49.718 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 49.862 |
3 | 14 | Fernando Alonso | 50.238 |
4 | 25 | Jean-Eric Vergne | 50.391 |
5 | 8 | Romain Grosjean | 50.445 |
6 | 1 | Sebastian Vettel | 50.526 |
7 | 26 | Daniil Kvyat | 50.584 |
8 | 20 | Kevin Magnussen | 50.638 |
9 | 22 | Jenson Button | 50.841 |
10 | 11 | Sergio Perez | 50.857 |
11 | 7 | Kimi Räikkönen | 50.908 |
12 | 3 | Daniel Ricciardo | 50.920 |
13 | 27 | Nico Hulkenberg | 51.069 |
14 | 77 | Valtteri Bottas | 51.137 |
15 | 99 | Adrian Sutil | 51.202 |
16 | 19 | Felipe Massa | 51.257 |
17 | 36 | Giedo van der Garde | 51.485 |
18 | 13 | Pastor Maldonado | 51.620 |
19 | 17 | Jules Bianchi | 52.278 |
20 | 42 | Alexander Rossi | 53.230 |
21 | 9 | Marcus Ericsson | 53.544 |
22 | 45 | Andre Lotterer | 53.604 |
[/tab] [tab]
Sector #3 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 14 | Fernando Alonso | 29.646 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 29.765 |
3 | 3 | Daniel Ricciardo | 29.898 |
4 | 11 | Sergio Perez | 29.952 |
5 | 22 | Jenson Button | 29.971 |
6 | 7 | Kimi Räikkönen | 29.975 |
7 | 27 | Nico Hulkenberg | 30.022 |
8 | 44 | Lewis Hamilton | 30.029 |
9 | 77 | Valtteri Bottas | 30.093 |
10 | 20 | Kevin Magnussen | 30.179 |
11 | 36 | Giedo van der Garde | 30.207 |
12 | 19 | Felipe Massa | 30.272 |
13 | 99 | Adrian Sutil | 30.272 |
14 | 1 | Sebastian Vettel | 30.306 |
15 | 26 | Daniil Kvyat | 30.383 |
16 | 8 | Romain Grosjean | 30.427 |
17 | 25 | Jean-Eric Vergne | 30.532 |
18 | 13 | Pastor Maldonado | 30.600 |
19 | 17 | Jules Bianchi | 30.634 |
20 | 45 | Andre Lotterer | 30.853 |
21 | 42 | Alexander Rossi | 30.898 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | 31.139 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Χρόνοι: F1.com | Photo Copyrights: Mercedes AMG F1 Team/Caterham F1 Team]