mp47a-asenn_mcla_hung_1992
Ayrton Senna GP Ουγγαρίας 1992

Το 2015 θα αναβιώσει η συνεργασία μεταξύ McLaren και Honda. Η νέα συνεργασία των δύο θα ξεκινήσει επίσημα το 2015, αλλά βάση δηλώσεων και πληροφοριών, στο τέλος του 2014 και συγκεκριμένα στις δοκιμές του Abu Dhabi, θα δούμε και πάλι ένα μονοθέσιο McLaren με κινητήρα Honda.

Τελευταία φορά που είχαμε δει ένα μονοθέσιο McLaren με κινητήρα Honda ήταν το 1992 με την MP4/7A να φορά τον Honda RA122E/B V12 3,5 λίτρων.

Τα αποτελέσματα της συνεργασίας των δύο(McLaren-Honda) ήταν από την αρχή εξαιρετικά, καθώς η Ιαπωνική ομάδα με την έναρξη της συνεργασίας της με τη McLaren το 1988, πανηγύρισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Honda_RA121E_engine_Honda_Collection_Hall
Ο Honda_RA121E V12

Μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών και οδηγών του 1988, η Ιαπωνική εταιρεία φαίνεται να έδωσε την ώθηση που χρειαζόταν στη McLaren, με αποτέλεσμα τις χρονιές 1989-1990-1991 να κερδίσει ξανά και τα δυο πρωταθλήματα. Τρεις τίτλους πανηγύρισε με τoν Ayrton Senna και έναν με τον Alain Prost.

Η Honda όμως δεν πήγε στην McLaren χωρίς να έχει τις επιτυχίες της. Το 1987 η Ιαπωνική εταιρεία προμήθευε με κινητήρες την ομάδα της Williams, όπου και αναδείχθηκε πρωταθλήτρια. Το ίδιο είχε πετύχει και το 1986 με την ίδια ομάδα.

H McLaren πριν την συνεργασία της με τη Honda, συνεργαζόταν με τον βελτιωτικό οίκο TAG για την προμήθεια των κινητήρων. Η ΤAG ή αλλιώς με το πλήρες όνομά της Techniques d’Avant Garde, είναι μία εταιρεία με βάση το Λουξεμβούργο, η οποία έχει ως αντικείμενα την αεροναυπηγική, την ωρολογοποιία μετά την εξαγορά της Hauer και παλαιότερα τους αγώνες αυτοκινήτου.

wX2wM
Οι μάχες Prost-Senna θα μείνουν αξέχαστες

Η TAG και συγκεκριμένα ο Mansour Ojjeh, γιός του Akram Ojjeh ιδιοκτήτη της TAG, ήρθε σε συμφωνία με τον Ron Dennis για την αγορά ενός μέρους της McLaren, αλλά και την εξέλιξη του κινητήρα των μονοθεσίων της. Οι κινητήρες που χρησιμοποιούσε η McLaren εκείνη την εποχή μαζί με αυτούς που θα εξέλισσε η TAG, ήταν οι Porsche V6 turbo.

Οι κινητήρες TAG(η McLaren είχε κερδίσει με αυτούς τα πρωταθλήματα κατασκευαστών του 1984 και 1985) ήταν το αντίπαλο δέος της Honda στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 εκείνης της εποχής. Αυτό όμως όπως φάνηκε δεν επηρέασε την Ιαπωνική εταιρεία να βρει τον δρόμο της για την κορυφή, το αντίθετο μάλιστα. Οι Ιάπωνες προσπάθησαν πολύ στο να δημιουργήσουν και αυτοί τον δικό τους θηριώδες Turbo κινητήρα και τα κατάφεραν με το παραπάνω, καθώς ο 1.500 κυβικών εκατοστών Turbo κινητήρας με κωδική ονομασία RA166E, πραγματικά θα διέλυε τον ανταγωνισμό στο πρωτάθλημα του 1986 και 1987.

Η πετυχημένη συνεργασία της Honda με τη Williams τερματίστηκε το 1987, παρά την κατάκτηση του παγκοσμίου πρωταθλήματος και εδώ έρχεται η συνεργασία της Honda όπως είπαμε με McLaren.

Ayrton Senna
Σήμα κατατεθέν της τότε εποχής, οι φλόγες από τις εξατμίσεις

H συνεργασία αυτή ήρθε παρότι η TAG και ο Akram Ojjeh κατείχαν το 60% των μετοχών της Βρετανικής ομάδας, πήρε σάρκα και οστά το 1988.

McLaren και Honda ένωσαν τις δυνάμεις τους για να καταφέρουν όσα έχουν καταφέρει λίγοι στην F1 ακόμα και σήμερα. Η βρετανική ομάδα με τους σχεδιαστές της Steve Nichols(1988), Gordon Murray(1988-9) και Neil Oatley (1989-1999) κατάφερε να δώσει στη Honda ένα μονοθέσιο αεροδυναμικά ανώτερο από τα υπόλοιπα της εποχής.

Από την πλευρά της η Ιαπωνική εταιρεία με τον υπεύθυνο μηχανικό της για την F1, Osamu Goto και με εκατοντάδες ώρες εργασίας από τους υπόλοιπους μηχανικούς της, κατάφερε το 1988 με τον περιορισμένο 1,5 κ.ε. Turbo στα 2,5 bar λόγο κανονισμών, να κερδίσει το πρωτάθλημα με ευκολία και μετέπειτα το 1989 να φέρει και αυτή με τη σειρά της τον 3,5 λίτρων κινητήρα της και να παραμείνει στην κορυφή μέχρι και το 1991!!!

Οι αριθμοί λένε την αλήθεια, αυτό όμως προσωπικά δεν το πιστεύω πάντα, στην περίπτωση όμως της McLaren Honda κάνω πίσω και συμφωνώ απολύτως. Η συνεργασία των δύο σε αριθμούς θα σου φέρει μία ζαλάδα, καθώς κατάφερε από το 1988 έως το 1991 σε 74 αγώνες να μαζέψει 44 νίκες, ποσοστό άνω του 50%!!!!!!! Από αυτές τις 44 νίκες, 30 κέρδισε ο Senna, 11 ο Alain Prost και 3 ο Gerhard Berger. O Alain Prost κέρδισε τον παγκόσμιο τίτλο του 1989 και ο Ayrton Senna στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής το 1988,1990 και 1991.

Στο τέλος του 1991 η συνεργασία των δύο πλευρών δεν συνεχίστηκε με το μέλλον του καθενός να είναι γνωστό. Η McLaren βρήκε και πάλι το δρόμο προς τους τίτλους με τον Andrian Newey, ενώ η Honda δημιούργησε δική της ομάδα χωρίς να πετύχει κάτι καλό. Βέβαια με δικό της μονοθέσιο και δικούς της πόρους, ο Ross Brown κέρδισε το πρωτάθλημα με την ομώνυμη ομάδα.

Η νέα συνεργασία των δύο πλευρών το 2015 έρχεται σε μία εποχή που το πρωτάθλημα της F1 πραγματικά δε θυμίζει σε τίποτα αυτά του παρελθόντος. Η Ιαπωνική εταιρεία καλείτε να δημιουργήσει από το μηδέν μία μονάδα ισχύος, η οποία άμεσα θα μπορέσει να είναι ανταγωνιστική.

mclarenhonda200
Μία εκδοχή των χρωμάτων της McLaren Honda του 2015

Το εγχείρημα είναι δύσκολο, όμως η Honda έχει τα μέσα και τη γνώση να το πετύχει και κανείς δεν αντιλέγει σε αυτό. Αυτό όμως που μου έρχεται αμέσως στο μυαλό, είναι το κατά πόσο ”άμεσα” θα μπορέσει να φτάσει τις υπόλοιπες ομάδες, οι οποίες εξελίσσουν τον κινητήρα τους εδώ και δύο χρόνια έχοντας και δεδομένα από αγώνες.

Η Mercedes η οποία προμηθεύει τη McLaren με κινητήρες από το 1995, όταν έμαθε τη νέα αυτή συνεργασία μέσω κύκλων, δήλωνε δυσαρεστημένη με το γεγονός ότι η Honda θα αναλάβει στο τέλος του 2014 την προμήθεια κινητήρων της McLaren. Ο φόβος αυτός από οποιονδήποτε λογικά σκεπτόμενο άνθρωπο, είναι λογικός να υπάρχει, καθώς η Γερμανική εταιρεία κατέχει αυτήν τη στιγμή με διαφορά την καλύτερη μονάδα ισχύος του grid. Για να σε προλάβω όμως, αυτό δεν το αναφέρω για να σου πω ότι η Honda απλά θα αντιγράψει την μονάδα ισχύος της Mercedes, απλά σου δίνω μία πληροφορία για το πως κινούνται και νιώθουν οι ομάδες στην επικείμενη επιστροφή της Honda.

Το σίγουρο είναι ότι η Βρετανό-Ιαπωνική συνεργασία τρομάζει με το παρελθόν που έχει, ενώ το ερωτηματικό τοποθετείτε στο μέλλον και αν αυτό θα είναι παρόμοιο με το παρελθόν. Θα μπορέσει η Honda να ανταποκριθεί και να κάνει και πάλι τα θαύματα του παρελθόντος, έχοντας τόσο λίγο χρόνο για να προετοιμαστεί; Ο χρόνος είναι λίγος, αν αναλογιστείς ότι οι υπόλοιποι κατασκευαστές κινητήρων θα έχουν περάσει ένα χρόνο γνώσης των μονάδων ισχύος τους. Όλοι είδαμε και βλέπουμε τι συμβαίνει με την Renault και την μονάδα ισχύος της. Μην ξεχνάς ότι η Renault είναι ένας κατασκευαστής κινητήρων που έχει κερδίσει αρκετά πρωταθλήματα κατασκευαστών με διαφορετικές ομάδες και τη φετινή χρονιά παρουσιάζει ένα πολύ κακό πρόσωπο.

MP4-4-Powered-by-Honda
McLaren MP4/4

Οι δοκιμές του Abu Dhabi είναι κοντά και η προσμονή για το τι θα δούμε, αλλά και τι θα ακούσουμε από την McLaren Honda είναι μεγάλη. Ο χρόνος θα δείξει τι θα συμβεί, η F1 όμως χρειάζεται ακόμα έναν μεγάλο κατασκευαστή, έτσι ώστε να φουντώσει και πάλι η μάχη των πρωταθλημάτων οδηγών και κατασκευαστών.