Racing Director Eric Boullier in the garage.

Από τον αγώνα της Σιγκαπούρης και μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος, η FIA αποφάσισε να απαγορεύσει ορισμένα μηνύματα προς τους οδηγούς, τα οποία θα γίνουν ακόμη περισσότερα του χρόνου. Στο συγκεκριμένο GP, ο Daniel Ricciardo αντιμετώπισε πρόβλημα με την μπαταρία της RB10, με την ομάδα να τον βοηθά μέσω ενδοεπικοινωνίας παραπάνω από μια φορές και σε συγκεκριμένες στροφές. Τελικά, ο Αυστραλός κράτησε πίσω του τον Alonso, ανεβαίνοντας στο βάθρο, όμως ο Eric Boullier της McLaren δεν πείστηκε για την “αθωότητα” των μηνυμάτων.

(Η απαγόρευση) Δεν άλλαξε τίποτα, αλλά μας κράτησε περισσότερο απασχολημένους, ακούγοντας τους άλλους για να δούμε πως δεν κάνουν κάτι, όπως αυτό που έκανε η Red Bull δύο φορές με το Ricciardo. Πιστεύω πως ήταν κωδικοποιημένο, ναι. Βέβαια, εναπόκειται στη FIA να το ερευνήσει και όχι σε μένα για να πω κάτι, αλλά ήταν ένα περίεργο μήνυμα. Μια φορά θα ήταν εντάξει, αλλά δύο ή τρεις φορές είναι λίγο περίεργο.

Το νέο μπλέξιμο με τον κανονισμό 20.1, αναφέρει πως η ομάδα μπορεί να ενημερώσει τον οδηγό για θέματα αξιοπιστίας με το περίπλοκο PU, καθώς και εάν προκύπτει ζήτημα ασφάλειας και ο Christian Horner αποκάλυψε πως τα μηνύματα ελέγχθηκαν από τον Charlie Whiting, πριν φτάσουν στον οδηγό του.

F1 Grand Prix of India - Qualifying

Δεν έκανε τη ζωή του πιο εύκολη, αυτό είναι σίγουρο. Μιλήσαμε με τον Charlie και του είπαμε ότι υπήρχαν κάποια θέματα αξιοπιστίας και ότι αυτός ήταν ο λόγος που ζητήσαμε να να μείνει (ο Ricciardo) μακριά από τα kerb, διότι αυτό προκαλούσε υπερθέρμανση της μπαταρίας, για παράδειγμα.

Πρέπει να βρούμε αυτή τη λεπτή ισορροπία με τα μηνύματα της ενδοεπικοινωνίας. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι τόσο περίπλοκα. Γίνονται τόσα πολλά πράγματα και στηρίζω απόλυτα την απόφαση για να απαλλαγούμε από την καθοδήγηση του οδηγού μέσω ασυρμάτου.

Δεν είναι δουλειά του μηχανικού να του πει να φρενάρει 10m αργότερα ή να στρίψει το τιμόνι νωρίτερα, αλλά η διαχείριση της μονάδας ισχύος είναι τόσο περίπλοκη, που για λόγους αξιοπιστίας και ασφάλειας, είναι πολύ σημαντική.

Προσωπικό συμπέρασμα; Η Formula 1 κατάφερε να καταστρέψει μια αρχικά καλή ιδέα, καθυστερώντας και παίρνοντας πίσω τα περισσότερα σημεία από την απαγόρευση. Έτσι, έκανε κυριολεκτικά αχταρμά έναν κανονισμό, μπερδεύοντας ακόμη περισσότερο τους θεατές, αλλά αυτή τη φορά, και τους οδηγούς με τις ομάδες…

[Photo Copyrights: Getty Images/Red Bull/McLaren-Mercedes]