[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Citroen_C4_32

Διάβασε εδώ τη δοκιμή του ανανεωμένου Citroen C4

Ήταν 2010 όταν η Citroen παρουσίασε στην αγορά την δεύτερη γενιά του C4. Ο σχεδιασμός του δεν είναι τόσο ξεχωριστός όσο αυτός της πρώτης γενιάς, με το γαλλικό μικρομεσαίο hatchback να διακρίνεται για τη Γαλλική φινέτσα του, η οποία απέκτησε πιο καμπυλωτή σιλουέτα, για την άνεση και τους χώρους που προσφέρει στον ιδιοκτήτη του και στους επιβάτες του, αλλά και τη χαμηλή κατανάλωση που προσφέρει.


[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Χώροι/Άνεση εσωτερικού
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κατανάλωση
  • Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Μερικά πλαστικά
  • Νωθρότητα κινητήρα κάτω από τις 1.800 σ.α.λ

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Σχεδιασμός” ]

Σχεδιαστικά – Απ’έξω

Test_Drive_Citroen_C4_12

Οι σχεδιαστές της Γαλλικής εταιρίας στη δεύτερη γενιά του C4 δεν θέλησαν να δημιουργήσουν κάτι το τόσο ξεχωριστό όσο ήταν η πρώτη γενιά του μοντέλου. Η εκκεντρικότητα της 1ης γενιάς πήγε περίπατο στην 2η, με τον σχεδιασμό του μοντέλου να αποτελείται από μια πιο στρογγυλεμένη κομψή προσέγγιση, με έντονα στοιχεία Γαλλικής φινέτσας. Η δεύτερη γενιά του C4 μετρά μήκος 4.329 mm, πλάτος 1.789 mm, ύψος 1.489 mm με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.680 mm.

Test_Drive_Citroen_C4_09

Αρκετά χρωμιομένα στοιχεία, απαλές καθαρές γραμμές, τονισμένα νεύρα στο καπό και στο πλάι, μεγάλα φωτιστικά σώματα, μια διακριτική αεροτομή, γρίλια που ενσωματώνει το λογότυπο της Citroen, μεγάλες κρυστάλλινες επιφάνειες και κεκλιμένη γραμμή οροφής είναι τα στοιχεία εκείνα που χαρακτηρίζουν το C4, στοιχεία που όπως δείχνουν οι πωλήσεις του μοντέλου, έχουν αγαπηθεί ιδιαιτέρως από το καταναλωτικό κοινό.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Εσωτερικό – Από μέσα

Test_Drive_Citroen_C4_19

Η συνολικά απτή εικόνα του εσωτερικό μπαίνει στα συν του αυτοκινήτου. Το εσωτερικό δείχνει όμορφο και στιβαρό, αλλά ο σχεδιασμός του προδίδει πλέον την ηλικία του μοντέλου. Το πάνω μέρος του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από ένα πολύ μαλακό πλαστικό με άριστη ποιότητα, με το φινίρισμα και την ποιότητα κατασκευής του να είναι αρκετά καλή. Η εικόνα του εσωτερικού είναι όμορφή και δείχνει ποιοτική, με μοναδική παραφωνία ορισμένα πλαστικά, όπως αυτά στις πόρτες και στο κεντρικό τούνελ, τα οποία είναι σκληρά στην αφή, αλλά διαθέτουν καλή συναρμογή.

Test_Drive_Citroen_C4_13

Τα ασημί, γκρι και χρωμιομένα διακοσμητικά, όπως αυτά στους αεραγωγούς, στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων, δίνουν μια πολυτελής νότα στο εσωτερικό, το οποίο χαρακτηρίζεται από την ευρυχωρία που προσφέρει. Σε ότι αφορά την εργονομία βρίσκεις τα πάντα εκεί που τα περιμένεις, αν και η παραφορτωμένη κεντρική κονσόλα με τα κουμπιά του ηχοσύστηματος και του κλιματισμού, να απαιτεί από τον οδηγό έναν εύλογο χρόνο εξοικείωσης.

Το τιμόνι διαθέτει κοφτό πάτο, αλλά μερικοί θα το βρουν κάπως μεγάλο και παραφορτωμένο. Ο οδηγός κάθεται άνετα και σωστά στα υφασμάτινα καθίσματα τα οποία προσφέρουν αρκετή πλευρική στήριξη, αν και σε πολύωρες μετακινήσεις κουράζουν, βρίσκοντας την ιδανική θέση οδήγησης γρήγορα, με κάθισμα και τιμόνι να ρυθμίζονται αμφότερα. Η περιφερειακή ορατότητα που προσφέρει στον οδηγό είναι πολύ καλή, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να μην αφήνουν καμία κρυφή γωνία.

Test_Drive_Citroen_C4_21 Test_Drive_Citroen_C4_26

Οι διαθέσιμοι χώροι των πίσω επιβατών δύσκολα θα αφήσουν παραπονεμένο κάποιον, ακόμη και αν αυτός έχει ανάστημα άνω των 1.90 εκατοστών. Μπορεί να μεταφέρει με άνεση τέσσερις ενήλικες, με τον πέμπτο της παρέας να μην νοιώθει και τόσο άνετα με το ψηλό κεντρικό τούνελ να περιορίζει τον διαθέσιμο χώρο για τα πόδια του. Οι προσφερόμενοι χώροι για το κεφάλι, τους ώμους και τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι ικανοποιητικοί, όπως ικανοποιητική είναι και η χωρητικότητα του χώρου των αποσκευών ο οποίος φτάνει τα 380 λίτρα με κανονική ρεζέρβα και 408 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης. Ο χώρος αποσκευών μεγαλώνει και φτάνει τα 1.183 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Test_Drive_Citroen_C4_28

Ο τετραγωνισμένος σχεδιασμός του πορτμπαγκάζ επιτρέπει τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων, με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης να μην εμποδίζει, και το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πέμπτης πόρτας να βοηθά σημαντικά στη φόρτωση τους. Σε ότι αφορά τους χώρους για μικροαντικείμενα, αυτοί είναι αρκετοί και θα βολέψουν το κινητό τηλέφωνο, το πορτοφόλι, τα κλειδιά, αλλά και ότι άλλο κουβαλά κάποιος καθημερινά μαζί του, όπως μπουκάλια νερού, καφέ και άλλα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Κινητήρας

Test_Drive_Citroen_C4_29

Κάτω από το καπό του συναντάμε τον Euro 5 1600 κ.εκ πετρελαιοκινητήρα της σειράς HDi, που συνδυάζεται και με το μικρο-υβριδικό σύστημα e-HDi. Ο κινητήρας χωρητικότητας 1.560 κ.εκ. διαθέτει άμεσο ψεκασμό και αποδίδει 115 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Τα 115 άλογα είναι ικανά να επιταχύνουν από στάση στα 100 χλμ/ώρα το βάρους 1.280 κιλών C4 με ζάντες 16” και ελαστικά Michelin Energy Saver με διαστάσεις 205/55 σε 11,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 190 χλμ/ώρα.

Η κατανάλωση του από το εργοστάσιο ανακοινώνεται στα 3,7 λίτρα/100 χλμ, με την πραγματικότητα να μην απέχει και πολύ, μιας και κατά τη δοκιμή ο δείκτης έδειξε 5,3 λίτρα/100 χλμ σε μικτές συνθήκες οδήγησης με αρκετά από αυτά να γίνονται υπό μερική πίεση. Αυτό σημαίνει πως με ένα ντεπόζιτο 60 λίτρων μπορείς να διανύσεις περισσότερα από 1.300 χλμ, ενώ με τα μόλις 97 γρ/χλμ CO2 που εκπέμπει, απαλλάσσεται από τη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας.

Test_Drive_Citroen_C4_30

Κρίνοντας την απόδοση του κινητήρα, αυτός χαρακτηρίζεται από την απουσία του χαρακτηριστικού ήχου κροταλίσματος των diesel κινητήρων και τους κραδασμούς που τον συνοδεύουν, από την ελαστικότητα του και από το γεγονός του πόσο ομοιόμορφα απλώνει τη δύναμη του στο εύρος των στροφών λειτουργίας του, με την καμπύλη ροπής να διακρίνεται από την γραμμικότητα της. Ο κινητήρας αντιδρά άμεσα στο πεντάλ του γκαζιού, αν και να υστερεί κάπως στα χαμηλά του στροφομέτρου (κάτω των 1.800 σ.α.λ), ενώ ο ήχος του περνά ελάχιστα στο εσωτερικό. Σε αυτό συμβάλει και η πολύ καλή ηχομόνωση του μοντέλου, με αεροδυναμικούς θορύβους να μην κάνουν την εμφάνιση τους στο εσωτερικό της καμπίνας ακόμη και σε ταχύτητες 130-140 χλμ/ώρα.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχοντας μακριά κλιμάκωση, ειδικά στην 5η και στην 6η ταχύτητα, σαφώς ρυθμισμένη έτσι ώστε να μειώνεται η κατανάλωση, μιας και με 120 χλμ/ώρα στο κοντέρ και την 6η σχέση επιλεγμένη στο κιβώτιο, ο κινητήρας λειτουργεί μόλις στις 1.800 σ.α.λ του. Σε ότι αφορά το σύστημα Start/Stop που διαθέτει το αυτοκίνητο λειτουργεί απρόσκοπτα χωρίς τη παραμικρή υστέρηση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Στον δρόμο

Test_Drive_Citroen_C4_35

H Citroen έχει ρυθμίσει με πολύ μαλακές ρυθμίσεις την ανάρτηση αποτελούμενη από γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Οι ρυθμίσεις αυτές απορροφούν τη κάθε ανωμαλία των ελληνικών δρόμων, και παρότι την μαλακότητα των ρυθμίσεων, στις στροφές δεν θα δεις το C4 να πλαγιάζει σε υπερβολικό βαθμό, τόσο που να τρομάζει. Για κάποιον που οδηγεί συντηρητικά, η τόσο μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων δεν θα τον απασχολήσει ιδιαίτερα, αλλά σε κάποιον που αρέσκεται σε ένα πιο δυναμικό στυλ οδήγησης, σίγουρα θα προτιμούμε μια πιο σκληρή ρύθμιση στην ανάρτηση.

Test_Drive_Citroen_C4_01

Στις μεγάλες ευθείες των αυτοκινητοδρόμων το C4 αποπνέει σταθερότητα στις μεσαίες ταχύτητες, αλλά όσο πλησιάζεις την τελική ταχύτητα, παρουσιάζονται τάσεις πλεύσης, ενώ στη πίεση σε μια κλειστή επαρχιακή διαδρομή η υποστροφή θα κάνει την εμφάνισή της, αλλά το ESP είναι εκεί για να διορθώσει την όποια υπερβολή του οδηγού.

Test_Drive_Citroen_C4_34

Το σύστημα διεύθυνσης με κρεμαργιέρα με ηλεκτρική υποβοήθησή κινείται στην μέση σε ότι αφορά τη αμεσότητα και τη πληροφόρηση που προσφέρει στον οδηγό, με τα φρένα του C4, αποτελούμενα από αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω, να φρενάρουν ικανοποιητικά το αυτοκίνητο, με το πεντάλ του φρένου να έχει μια σπογγώδης αίσθηση αρχικά και στη συνέχεια να έχει κάπως απότομη εμπλοκή.

Σε ότι αφορά την ασφάλεια έχει αποσπάσει πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP με 90% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 85% στη προστασία παιδιών, 43% στη προστασία πεζών και 97% στα συστήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

Τιμή

Test_Drive_Citroen_C4_05

Το Citroen C4 με κινητήρα diesel (αυτόν με τα 90 άλογα) ξεκινά από τα 13.990 ευρώ, με τον 1.600αρη e-HDi στην έκδoση Attraction του αυτοκινήτου δοκιμής να κοστίζει 21.280 ευρώ, αλλά λόγω της απόσυρσης και της έκπτωσης (Green Bonus) της ελληνικής αντιπροσωπείας, η τιμή του ξεκινά από τις 17.400 ευρώ, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό ηλεκτρικό χειρόφρενο, εσωτερικό καθρέφτη με αισθητήρα φωτεινότητας, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και αυτόματη λειτουργία προβολέων, ηχοσύστημα με MP3 player, Cruise control και Speed limiter με λειτουργία μνήμης, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, υποβραχιόνιο, συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, ABS, ESP, Hill Assist, Brake Assist, 6 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, 2 πλευρικούς, 2 τύπου κουρτίνας), ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, προβολείς ομίχλης με cornering lights, υπολογιστή ταξιδιού. Στον πρόσθετο εξοπλισμό μπορείς κανείς να επιλέξει μια μεγάλη γυάλινη πανοραμική οροφή, καθίσματα με μηχανισμό μασάζ, σύστημα πλοήγησης και άλλα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Κλείνοντας

Test_Drive_Citroen_C4_06

Το Citroen C4 diesel δεν είναι τυχαία στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων στην Ελλάδα στη κατηγορία του. Με τις έννοιες άνετο και ταξιδιάρικο να βρίσκονται στο DNA του, το C4 , όπως σχεδόν όλα τα μοντέλα της Citroen, προσφέρει μια άνετη εμπειρία οδήγησης που δεν κουράζει τον οδηγό, όσα χιλιόμετρα και αν διανύσει πίσω από το τιμόνι του.

Πρόκειται για το αυτοκίνητο ίσως με το καλύτερο value for money στη κατηγορία του προσφέροντας στον ιδιοκτήτη την πολυπόθητη –στη σημερινή κατάσταση της Ελλάδας- οικονομία από πλευράς κατανάλωσης, απαλλαγή των τελών κυκλοφορίας, άνεση, μεγάλους χώρους και ποιοτικό εσωτερικό και όλα αυτά σε μια ανταγωνιστική τιμή με πλούσιο βασικό εξοπλισμό.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

specsC4

[/nextpage]