Toyota_Supra_tuning_pic

Με την έκθεση στο Παρίσι να συνεχίζεται για το κοινό, αλλά να έχει τελειώσει για εμάς, μπορώ να συνεχίσω τις ανόητες λίστες μου με μία μόνο ημέρα καθυστέρηση. Αυτή την εβδομάδα, έπιασα την Toyota και ενώ κάποιοι πίστευαν πως δεν θα έχω τι να βάλω στα ομορφότερα μοντέλα της εταιρίας, όχι μόνο κατάφερα να βρω 8 αυτοκίνητα, αλλά άφησα και μερικά απ’ έξω. Η δυσκολία που αντιμετώπισα στην Toyota και αναμένω να αντιμετωπίσω και σε άλλες Ιαπωνικές μάρκες, είχε να κάνει με την εύρεση φωτογραφιών εργοστασιακών αυτοκινήτων. Όπως θα γνωρίζεις, η βελτιωτική σκηνή όσον αφορά τα Ιαπωνικά αυτοκίνητα δεν είναι απλά ανθηρή αλλά όσο πηγαίνεις προς τα πίσω, με ελάχιστες εξαιρέσεις, το να βρεις stock αυτοκίνητο αποτελεί θρίαμβο… Τέλος πάντων, ας μην τα πολυλογώ. Με τυχαία όπως πάντα σειρά, αυτά είναι κατά την γνώμη μου τα ομορφότερα Toyota στην ιστορία.

Toyota MR2 Mk1

Toyota MR2

Ναι, ξέρω τι θα μου πεις. “Δεν έχει τίποτα το εντυπωσιακό ή το όμορφο η πρώτη γενιά MR2”. Θα διαφωνήσω όμως. Μπορεί να μην είναι όμορφο με την παραδοσιακή έννοια, αλλά για εμένα προσωπικά, το Toyota MR2 είναι γοητευτικό. Βγάζει μία ακαταμάχητη “eightίλα” με το σφηνοειδές σχήμα του, τις έντονες ακμές και φυσικά, τα pop-up φώτα. Κατάρα στους κανονισμούς ασφαλείας! Θέλω τα pop-up φώτα πίσω!

Toyota Celica Mk1

Toyota Celica

Κλασικό σχήμα της δεκαετίας του ’70, η πρώτη γενιά Toyota Celica είναι ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο. Highlights για εμένα είναι οι καθρέφτες στα φτερά, η έλλειψη κεντρική κολώνας και η μάσκα με τον επιθετικό σχεδιασμό. Ένα από τα αυτοκίνητα που με ελάχιστες βελτιώσεις, δείχνει απλά υπέροχο!

Toyota AE86

Toyota AE86

Initial D. Initial D και pop-up φώτα! Δεν έχω να συμπληρώσω κάτι. Είναι όμορφο γιατί είναι pop icon!

Toyota Supra MkIV

Toyota Supra back

Η δεκαετία του ’90, μας έδωσε μερικά από τα ομορφότερα Ιαπωνικά σχέδια και για εμένα προσωπικά, η Toyota Supra MkIV είναι ένα από αυτά. Λιτός σχεδιασμός χωρίς υπερβολές, μεγάλες “καθαρές” επιφάνειες και DAT A#S !!! Φυσικά, η συγκεκριμένη Supra έχει αφήσει ιστορία και έχει γίνει αφίσα στα δωμάτια πολλών παιδιών της γενιάς μου και wallpaper σε υπολογιστές αρκετών από εκείνα τα παιδιά που μεγάλωσαν! Για εμένα, είναι ήδη κλασικό αυτοκίνητο και ο σχεδιασμός του είναι ένας λόγος γι’ αυτό.

Toyota 2000GT

Toyota 2000GT

Για πολλούς, το ομορφότερο Ιαπωνικό coupe στην ιστορία. Για εμένα, σίγουρα ένα από τα ομορφότερα και το πρώτο ίσως Ιαπωνικό sports car που έδειξε στον κόσμο ότι οι Ιάπωνες μπορούν να ανταγωνιστούν τους Ευρωπαίους σε αυτή την κατηγορία. Είναι ήδη κλασικό και για να αποκτήσεις ένα, θα πρέπει να αποχωριστείς ένα σημαντικό ποσό του τραπεζικού σου λογαριασμού.

Toyota Celica GT-Four

Toyota Celica GT-Four

Συγκεκριμένα αυτή η έκδοση της 6ης γενιάς της Toyota Celica. Τι να πω; Αλητεία! Προσωπικά, θεωρώ ότι έχει τη γοητεία της Lancia Delta Integrale. Μπορεί από μόνη της να μην είναι ιδιαίτερα όμορφη αλλά πώς γίνεται να κοιτάξεις μία Celica GT-Four και να μην την φανταστείς με τα χρώματα της Castrol ελαφρώς καλυμμένα από χιόνι/λάσπη/χώμα; Για να καταλάβεις πόσο μου αρέσει αυτή η συγκεκριμένη Celica θα σου πω ένα πράγμα: παρέβλεψα τα pop-up φώτα της 5ης γενιάς γι’ αυτήν…

Toyota GT86

Toyota GT86

Καλώς ή κακώς, το GT86 θα μείνει στην ιστορία ως το μοντέλο με το οποίο η Toyota επέστρεψε στα πισωκίνητα, απλά coupes και παρότι έχω τις αντιρρήσεις μου για το hype που έχει δημιουργηθεί γι’ αυτό το μοντέλο, δεν μπορώ να παραβλέψω το γεγονός ότι είναι όμορφο. Το 86 είναι χαμηλό, με σωστές αναλογίες και επιθετικό design. Όπως πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο στην κατηγορία του. Χαίρομαι επίσης που είναι ρετρό, αλλά με έναν διακριτικό τρόπο…

Toyota FT-1 Concept

Toyota FT-1 concept

Δεν εντυπωσιάζομαι εύκολα αλλά όταν είδα για πρώτη φορά το FT-1 Concept, μου έπεσε το σαγόνι, γούρλωσα τα μάτια και έτρεξα ημίγυμνος στην πλατεία του χωριού μου φωνάζοντας με σηκωμένα τα χέρια “ΒΓΑΛΤΕ ΤΟ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ”. Ξέρω ότι ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου παραγωγής θα είναι πιο διακριτικός και ξέρω ότι μέχρι να το δούμε ως αυτοκίνητο παραγωγής, θα φτύσουμε αίμα αλλά μόνο εγώ το φαντάζομαι με έναν εξακύλινδρο εν σειρά κάτω από το καπό, 500 άλογα και το πίσω μισό καλυμμένο από τους καπνούς των ελαστικών; Δεν γίνεται να είμαι ο μόνος…

Όπως και τις προηγούμενες φορές, αυτά τα 8 είχα να συνεισφέρω στη συζήτηση. Μπορεί τα Toyota να μην αρέσουν σε πολλούς ή να θεωρούνται υπερβολικά “συντηρητικά” στον σχεδιασμό τους, αλλά όταν η Ιαπωνική εταιρία αποφασίζει να βγάλει coupe, τότε το πετυχαίνει. Ίσως να μην είναι όμορφα με την στενή, “Ευρωπαϊκή” έννοια, αλλά πρέπει να έχεις πάντα στο μυαλό σου πως μιλάμε για έναν διαφορετικό πολιτισμό με την δική του ιδιοσυγκρασία που εκφράζεται φυσικά και μέσα από το design. Τα Toyota λοιπόν, μπορεί να μην έχουν την “αρχοντική ομορφιά” μίας παλιάς Alfa Romeo, Lancia, BMW, Mercedes-Benz ή οποιουδήποτε άλλου Ευρωπαϊκού μοντέλου, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι όμορφα με τον δικό τους τρόπο.