Volvo 450 bhp High Performance Drive-E Powertrain concept 8

Η Volvo παρουσίασε τον τετρακύλινδρο, δίλιτρο, triple-boost, 450 ίππων πρωτότυπο κινητήρα που βασίζεται στην οικογένεια των Drive-E powertrains. Ένας κινητήρας, που είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Σουηδικής εταιρίας με την AVL, την Denso και την Polestar Racing.

Volvo 450 bhp High Performance Drive-E Powertrain concept 4

Ο τετρακύλινδρος αυτός κινητήρας, χρησιμοποιεί δύο παράλληλα turbos που τροφοδοτούνται από ένα ηλετρικό turbo-compressor. Ο συμπιεσμένος αέρας που προέρχεται από το ηλεκτρικό turbo, αντί να κατευθύνεται προς τους κυλίνδρους, πηγαίνει στα δύο turbos ενώ το καύσιμο, παρέχεται από μία αντλία που δουλεύει σε πίεση 250 bar. Σύμφωνα με την Volvo, το High Performance Drive-E Powertrain Concept όπως είναι ο πλήρης τίτλος του, προσφέρει “δυναμική οδηγησιμότητα χωρίς ίχνος turbo lag” ενώ το μικρό μέγεθος του κινητήρα, βελτιώνει την κατανομή βάρους ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα και χαμηλώνει σημαντικά το κέντρο βάρους.

Volvo 450 bhp High Performance Drive-E Powertrain concept 3

Η Volvo δεν έχει ανακοινώσει πλάνα να περάσει τον κινητήρα αυτό στην παραγωγή αλλά η παρουσίαση του, γίνεται για να φανεί η “ευελιξία” της οικογένειας κινητήρων και η δουλειά που κάνει η εταιρία στο downsizing. Ο ισχυρότερος –μέχρι στιγμής- Drive-E κινητήρας στην γκάμα της Volvo, είναι ο Τ6 που εξοπλίζει το νέο XC90 με απόδοση 320 ίππων και 400 Nm ροπής ενώ χρησιμοποιείται και στην υβριδική, TwinEngine, T8 έκδοση με τα 400 άλογα και τα 640 Nm ροπής.

360-Grad-Rundumsicht: Ein Schlüssel für die Volvo Vision 2020
Παράλληλα, η Volvo ανακοίνωσε και ένα νέο σύστημα ασφάλειας για αποφυγή ατυχημάτων. Το σύστημα αυτό είναι μέρος του Vision 2020, του προγράμματος της Volvo με το οποίο θέλει να αναπτύξει όλη την απαιτούμενη τεχνολογία ώστε να μην υπάρχει θανάσιμος ή σοβαρός τραυματισμός οποιουδήποτε επιβαίνει σε ένα καινούργιο μοντέλο Volvo και εμπλέκεται σε κάποιο ατύχημα.

Το νέο σύστημα χρησιμοποιεί προηγμένο λογισμικό και προσδιορίζει τους ιδανικούς «δρόμους διαφυγής» ώστε να αποφύγει ο οδηγός ένα ατύχημα. Μάλιστα, σε συνδυασμό με τα συστήματα αυτόματης πέδησης και αυτόνομης οδήγησης, το σύστημα αυτό θα είναι σε θέση να εκτελέσει το ίδιο τις απαραίτητες μανούβρες αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα. Το σύστημα μέσω αισθητήρων λειτουργεί αναλύοντας συνεχώς πιθανούς κινδύνους γύρω από το αυτοκίνητο. Οι αισθητήρες του συστήματος παρέχουν μία πλήρη εικόνα για το τι συμβαίνει περιμετρικά του αυτοκινήτου. Καλύπτουν περιοχή 360 μοιρών και ουσιαστικά «καταγράφουν» οτιδήποτε βρίσκεται γύρω από το αυτοκίνητο, είτε στατικό είτε σε κίνηση: άλλα οχήματα, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές, πεζούς, ζώα, δένδρα, κτίρια, κατασκευές κλπ. Για την πειραματική εξέλιξη και αξιολόγηση του συστήματος χρησιμοποιήθηκαν δύο ειδικά διασκευασμένα οχήματα.


Δελτίο Τύπου

Volvo Cars reveals 450hp High Performance Drive-E Powertrain Concept

  • Triple Boost Technology takes Volvo’s four-cylinder Drive-E Powertrain petrol engine to 450hp
  • Further proof of Volvo’s commitment to delivering driving pleasure through down-sizing

Volvo delivers a unique combination of performance and efficiency with the High Performance Drive-E Powertrain Concept – a triple boost 2.0-litre 4-cylinder petrol engine with no less than 450hp.

Following the successful introduction of Volvo’s Drive-E Powertrain range in 2013, Volvo’s powertrain team once again demonstrates its technological leadership in emission-reducing turbo technology.

“When we launched the Drive-E powertrain family, our aim was to deliver the most advanced 4-cylinder engines in the industry based on emissions and fuel consumption relative to performance and drivability,” says Dr. Peter Mertens, Senior Vice President for Research and Development at Volvo Car Group.

“We knew that 320hp in our petrol configuration was just a starting point. The 450hp High Performance Drive-E Powertrain Concept, demonstrates this ambition and the versatility of the Drive-E Powertrains.”

The 450hp High Performance Drive-E Powertrain Concept is based on a set of technologies not usually found in a four-cylinder engine.

The engine utilises two parallel turbochargers, which are fed by an electrically powered turbo-compressor. The compressed air from this unit, rather than being fed to the cylinders, is instead used to spool up the two parallel turbochargers. Fuel is fed by a dual fuel pump working at 250 bar pressure. With this kind of power density, this triple boost installation and unique fuel system, enables a very dynamic drivability without any turbo lag, compared to a mono-turbo.

“There are several high power small size applications where one large turbo is used to create a high level of power available from other manufacturers, but the driving experience suffers due to slow engine response. We felt that with our heritage of being among the first car companies to embrace and offer a broad range of turbo technology since 1981, that we could improve this,” says Michael Fleiss, Vice President of Powertrain Engineering at Volvo Car Group.

The High Performance Drive-E Powertrain Concept attracted the attention and involvement of Volvo Cars suppliers AVL, Denso and Volvo Polestar Racing at an early stage, which allowed theories and technologies from racing applications to be infused in the development process.

“This was a very exciting project as we pioneered a combination of technologies in the same application, and the result is a quite unique engine with its high power yet quick response. Above all, its compact size improves weight distribution between the front and rear axle and lowers the center of gravity – two factors that have a significant effect on the handling, whether it is a race car or a street car,” said Mattias Evensson, Race Engine Director at Volvo Polestar Racing.

“It may sound odd, but this 450hp engine is part of this work. Down-sizing must offer customers attractive and usable power for broad scale emissions reduction to work. Compact powertrains free up space and weight in the structure of the car, which can be used for electrification and even further emissions reduction. And that is our ultimate ambition,” concludes Dr. Mertens.

Νέο σύστημα ασφάλειας από τη Volvo για αποφυγή ατυχημάτων

· Η Volvo παρουσιάζει σύστημα που βοηθά οδηγό και αυτοκίνητο να αποφεύγουν ατυχήματα

· Προσφέρει στον οδηγό «δρόμους διαφυγής» από θεωρητικά αναπόφευκτα ατυχήματα

· Το σύστημα συνεργάζεται με πλήθος αισθητήρων διαφορετικών μεταξύ τους τεχνολογιών που προσφέρουν πλήρη καταγραφή 360 μοιρών του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου

· Με το σύστημα αυτό η Volvo πιο κοντά στην υλοποίηση του Vision 2020 (Όραμα 2020)

Η Volvo κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση του Vision 2020 (Όραμα 2020), σύμφωνα με το οποίο, μέχρι το 2020 η εταιρεία θα έχει αναπτύξει όλη την απαιτούμενη τεχνολογία ώστε να μην υπάρχει θανάσιμος ή σοβαρός τραυματισμός οποιουδήποτε επιβαίνει σε ένα καινούργιο μοντέλο Volvo και εμπλέκεται σε κάποιο ατύχημα. Παρουσιάζει ένα νέο σύστημα ασφάλειας, που με τη χρήση προηγμένου λογισμικού μπορεί και προσδιορίζει τους ιδανικούς «δρόμους διαφυγής» ώστε να αποφύγει ο οδηγός ένα ατύχημα. Μάλιστα, σε συνδυασμό με τα συστήματα αυτόματης πέδησης και αυτόνομης οδήγησης της Volvo, το σύστημα αυτό θα είναι σε θέση να εκτελέσει το ίδιο τις απαραίτητες μανούβρες αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα!

Το σύστημα λειτουργεί αναλύοντας συνεχώς πιθανούς κινδύνους γύρω από το αυτοκίνητο. Για το σκοπό αυτό, είναι συνδεδεμένο με ένα σύνολο από προηγμένους αισθητήρες, οι οποίοι είναι διακριτικά τοποθετημένοι σε διάφορα σημεία του αμαξώματος. Οι αισθητήρες αυτοί τροφοδοτούν μία κεντρική μονάδα ελέγχου στο αυτοκίνητο, που είναι τόσο ισχυρή σε υπολογιστική δύναμη ώστε να επεξεργάζεται σήματα προερχόμενα από τελείως διαφορετικές μεταξύ τους τεχνολογίες (φωτογραφίες, video, Radar, Lidar, GPS κλπ.), κάτι που για πρώτη φορά υλοποιείται τεχνολογικά!

Οι αισθητήρες του συστήματος παρέχουν μία πλήρη εικόνα για το τι συμβαίνει περιμετρικά του αυτοκινήτου. Καλύπτουν περιοχή 360 μοιρών και ουσιαστικά «καταγράφουν» οτιδήποτε βρίσκεται γύρω από το αυτοκίνητο, είτε στατικό είτε σε κίνηση: άλλα οχήματα, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές, πεζούς, ζώα, δένδρα, κτίρια, κατασκευές κλπ. Για την πειραματική εξέλιξη και αξιολόγηση του συστήματος χρησιμοποιήθηκαν δύο ειδικά διασκευασμένα οχήματα.

Το συγκεκριμένο σύστημα αποτελεί την κορωνίδα ενός τετραετούς ερευνητικού προγράμματος, που ξεκίνησε το 2010 και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Στο πρόγραμμα, που έχει τίτλο “The Non-Hit Car and Truck Project” (σε ελεύθερη απόδοση Πρόγραμμα για Αυτοκίνητα και Φορτηγά που Δεν Συγκρούονται) συμμετείχαν τόσο η Volvo Cars όσο και η AB Volvo (φορτηγά), οι ÅF και HiQ (εταιρείες εκτίμησης κινδύνου και εξέλιξης συστημάτων αισθητήρων διαφορετικών μεταξύ τους τεχνολογιών οι οποίες όμως μπορούν και συνεργάζονται), Mecel (προμηθευτής αισθητήρων) καθώς και το Chalmers University of Technology, με έδρα το Γκέτεμποργκ.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ:

Η τεχνολογία LIDAR (συνδυασμός των λέξεων LIght και RaDAR ή κατ’ άλλους προερχόμενη από το LIght Detection And Ranging) που αναφέρεται πιο πάνω βασίζεται στην εκπομπή παλμικής ακτινοβολίας λέιζερ στην ατμόσφαιρα και ακολούθως, στην καταγραφή της ποσότητας του ανακλώμενου φωτός. Η ατμόσφαιρα, αποτελούμενη από άτομα, μόρια, αιωρούμενα σωματίδια κλπ. προκαλεί εξασθένηση της διερχόμενης ακτινοβολίας λέιζερ. Η ανακλώμενη (ή οπισθοσκεδαζόμενη) ακτινοβολία συλλέγεται από ένα οπτικό τηλεσκόπιο και οδηγείται στο σύστημα λήψης και καταγραφής των σημάτων LIDAR.