sergio-marchionne

Ο νέος πρόεδρος της Ferrari, ο Sergio Marchionne, ο οποίος διατηρεί και τη θέση του CEO της Fiat Chrysler Automobiles αυτές τις ημέρες βρίσκεται στις Η.Π.Α, τόσο για να γιορτάσει τα 60 χρόνια παρουσίας της Ferrari στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, αλλά και για το γεγονός πως η μετοχή της FCA πλέον διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Μιλώντας στο CNBC ο Marchionne είπε:

Η επιχείρηση η ίδια είναι σε καλά χέρια με την FCA, εφόσον εμείς δεν τα κάνουμε μαντάρα με το DNA της Ferrari.

Συμπλήρωσε λέγοντας πως η Ferrari δίνει ιδιαίτερη σημασία στην αγορά των Η.Π.Α, και προκειμένου να αποφευχθεί η υπερπροσφορά θα διατηρήσει την αποκλειστικά των μοντέλων της, σε βαθμό που της επιτρέπει η επέκταση της πελατειακής βάσης της Ferrari. Πέρυσι, η Ferrari κατασκεύασε 7.000 αυτοκίνητα, αλλά για φέτος, το νούμερο αυτό θα αυξηθεί κατά 200 μονάδες, και στο μέλλον ίσως η Ferrari θα κατασκευάζει έως και 10.000 αυτοκίνητα ετησίως, έτσι ώστε ναι μεν να κρατηθεί η αποκλειστικότητα των μοντέλων της, αλλά και να ικανοποιηθεί η διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση. Η αύξηση της παραγωγής, ήταν και ένας από τους κύριους λόγους της αποχώρησης του Luca di Montezemolo από τη Ferrari, ο οποίος ήθελε να κρατήσει την αποκλειστικότητα πουλώντας όλο και λιγότερα αυτοκίνητα σε υψηλότερη τιμή.

Ο Marchionne, ο οποίος αποχωρεί από τη θέση του CEO της FCA το 2018, είπε επίσης πως η αγαπημένη του Ferrari είναι η Enzo -μάλιστα έχει στη κατοχή του μια μαύρη Enzo-, αλλά η 458 Italiaείναι η καλύτερη μηχανή οδήγησης που έχει εφευρεθεί ποτέ“, ενώ δεν απάντησε στις φήμες που κυκλοφορούν σχετικά με τη πιθανή πώληση της Ferrari από την FCA (Fiat Chrysler Automobiles).

sergio marchionne

Σε ότι αφορά την έναρξη διαπραγμάτευσης της μετοχής της FCA στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ξεκινά μια νέα εποχή μετά την 15ετή παρουσία της Fiat σε ιταλικό έδαφος, καθώς από χθες, οι μετοχές του ομίλου των Fiat Chrysler Automobiles είναι διαπραγματεύσιμες μέσω του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης, αντί του χρηματιστηρίου του Μιλάνου, την παραδοσιακή «χρηματιστηριακή» έδρα της Fiat SpA.

Η ημερομηνία της 13ης Οκτωβρίου δεν επιλέχθηκε τυχαία, αφού συμπίπτει με τον εορτασμό των 522 ετών από την άφιξη του Κολόμβου στην Αμερική, όπως δήλωσε ο Sergio Marchionne που φιλοδοξεί να καταστήσει την έβδομη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως ακόμα μεγαλύτερο παγκόσμιο παίκτη μέσω της αμερικάνικης αγοράς. Ως “μια εταιρεία που κατασκευάζει αυτοκίνητα νομίζω ότι είμαστε απολύτως ίσοι με τις άλλες δύο αυτοκινητοβιομηχανίες του Detroit“, ανέφερε ο Marchionne συμπληρώνοντας ότι ο στόχος της εισαγωγής των μετοχών στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης “είναι ακριβώς να αξιολογηθούμε και να τοποθετηθούμε απέναντι σε αυτές“.

Σύμφωνα πάντως με τους αναλυτές, ο επικεφαλής του ομίλου επέλεξε δύσκολη περίοδο για να “φλερτάρει” με τους Αμερικανούς επενδυτές. Είναι μεν γεγονός ότι o όμιλος έχει καταφέρει να αυξάνει ολοένα τις πωλήσεις του στις ΗΠΑ τα τελευταία τέσσερα χρόνια, οπότε και ξεκίνησε η “ιστορία” της ενοποίησης των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, ωστόσο, εκτιμάται ότι η αμερικανική αγορά βρίσκεται στα όρια του κορεσμού, την ίδια ώρα που η Ευρώπη αγωνίζεται να συνέλθει από την οικονομική κρίση, ενώ η ανάπτυξη σε Κίνα και Λατινική Αμερική γίνεται με μικρότερους ρυθμούς. Επίσης, οι αναλυτές εμφανίζονται συγκρατημένοι, εξαιτίας του χρέους του ομίλου το οποίο ανέρχεται σε 12,3 δισεκατομμύρια δολάρια και το οποίο δεν ευνοεί το ενδιαφέρον των επενδυτών τουλάχιστον προς το παρόν.

fca wall street

Η τιμή της μετοχής του ομίλου FCA στο άνοιγμα του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης ξεκίνησε στα 9 δολάρια, το αντίστοιχο των 6,94 ευρώ, τιμή στην οποία έκλεισε την Παρασκευή η μετοχή της Fiat Spa στο χρηματιστήριο του Μιλάνου. Στην πρωινή διαπραγμάτευση ωστόσο, έπεσε στα 8,91 δολάρια. Χθες διακινήθηκε ένας περιορισμένος αριθμός μετοχών, κυρίως Ιταλών μετόχων, ενώ αναμένεται να πουλήσει τα 85 εκατ. μετοχές που διαθέτει αργότερα μέσα στον χρόνο, αφότου ο Marchionne και ο διευθυντής οικονομικών της Chrysler, Ρίτσαρντ Πάλμερ, παρουσιάσουν αναλυτικά τους στόχους του ομίλου.

Η Wall Street πάντως είναι το πρώτο κεφάλαιο μιας φιλόδοξης ατζέντας για τα επόμενα τέσσερα χρόνια: ο Marchionne ετοιμάζεται να ρίξει στην αγορά πολλά νέα μοντέλα, από τα νέα Fiat 500 ως τις σπορ Maserati. Στόχος του ομίλου, που πλέον θα έχει τη φορολογική του έδρα στο Λονδίνο, ενώ η έδρα της εταιρείας συμμετοχών θα βρίσκεται στην Ολλανδία, είναι να αυξηθούν οι πωλήσεις κατά 60% -στα επτά εκατομμύρια οχήματα ετησίως, έναντι 4,4 εκατομμυρίων το 2013- έως το 2018.

Οι αυξημένες πωλήσεις θα φέρουν -σύμφωνα πάντα με τους στόχους- και τον πενταπλασιασμό των εσόδων, στα 6,3 δισεκατομμύρια δολάρια, με τη συνδρομή ενός επενδυτικού προγράμματος κόστους 61 δισεκατομμύριων δολαρίων, το οποίο θα διπλασιάσει τις πωλήσεις της Jeep, επεκτείνοντας την και πέραν της παραδοσιακής αμερικανικής αγοράς. Σε βάθος χρόνου και όπως είχε δηλώσει ο πρόεδρος της Fiat και απόγονος της οικογένειας Anieli, John Elkann, η εταιρεία “θα είναι έτοιμη” για τις όποιες αλλαγές προκύψουν στον χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας, συνολικά.