fca fiat chrysler automobilies logo

115 χρόνια πέρασαν από τότε που ξεκίνησε τη λειτουργία της η Fabbrica Italiana Automobili Torino, γνωστή ως FIAT, και από 1 Αυγούστου έπαψε να είναι μία αμιγώς ιταλική εταιρεία. Στην τελευταία, έκτακτη, συνεδρίαση στο Lingotto, οι μέτοχοι της Fiat και η οικογένεια Agnelli -η οποία μέσω της Εxor ελέγχει το 30,4% της Fiat- στο νέο όμιλο, ενέκριναν τη δημιουργία κοινής εταιρείας με τη Chrysler, την Fiat Chrysler Automobiles και τη μεταφορά της έδρας της εταιρίας στην Ολλανδία. Για την ιστορία, το ιστορικό deal εγκρίθηκε με πλειοψηφία 2/3 από τη συνέλευση μετόχων, ενώ, καταψηφίστηκε από το 8% των μετόχων της Fiat.

Ο Πρόεδρος, John Elkan, διαβεβαίωσε ότι η παρουσία στην Ιταλία δε θα μειωθεί.

Παρουσιάζουμε ένα σχέδιο συγχώνευσης, που προβλέπει μεταφορά της έδρας και αλλαγή του ονόματος της εταιρείας. Με τη σημερινή συνεδρίαση, ξεκινάει το μέλλον της εταιρείας μας.

Και συνέχισε λέγοντας:

Θέλω να ανανεώσω τη δέσμευσή μου, τη δική μου και της οικογένειάς μου, στη στήριξη της Fiat Chrysler Automobiles, ακόμα περισσότερο τώρα με τις νέες προοπτικές που ανοίγονται στον ορίζοντα.

Από τη πλευρά του, ο CEO της FIAT, Sergio Marchionne, τόνισε πως η εταιρία δεν εγκαταλείπει την Ιταλία προσθέτοντας ότι μόνο η εταιρεία συμμετοχών θα οργανωθεί με βάση το νομικό δίκαιο της Ολλανδίας. Ο Marchionne δήλωσε πως έχει σαν στόχο τα ετήσια έσοδα του ομίλου να ξεπεράσουν τα 130 δισ. ευρώ σε πέντε χρόνια. Ο στόχος αυτός σηματοδοτεί αύξηση 50% σε σχέση με τα 86,8 δισ. ευρώ που ανακοίνωσε η ιταλική εταιρεία πέρυσι. Επίσης δήλωσε πως η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα χρειαστεί να πουλήσει μετοχές για να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη. Τόνισε δε:

Η συγχώνευση σηματοδοτεί, μετά από 115 χρόνια το τέλος ενός πολύ μεγάλου ιστορικού κύκλου, ανοίγοντας, όμως νέους ορίζοντες που δίνουν στη νέα οντότητα διεθνές κύρος καθώς και σαφείς, σταθερές προοπτικές ανάπτυξης.

Shareholders formally approve Fiat Chrysler merger

Η εξέλιξη της Fiat θεωρείται χαρακτηριστική της ιταλικής μάχης για επιβίωση στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Η εταιρεία που ίδρυσε, το 1899, στο Τορίνο, ο Giovanni Agnelli απέκτησε, το 2009, τον έλεγχο της Chrysler, χάρη στην χρεοκοπία της τελευταίας. Η συγχώνευση με τη Chrysler κράτησε τη Fiat κερδοφόρα, τα δύο τελευταία χρόνια, καθώς η ευρωπαϊκή εταιρεία στην οποία στηριζόταν η Fiat κατέρρεε. Σε ό,τι αφορά τα οφέλη αυτής της εξέλιξης για την ιταλική πλευρά, αξίζει να σημειωθεί ότι, οι δραστηριότητες του ιταλικού ομίλου στις ΗΠΑ οι οποίες, απλώς δεν υπήρχαν πριν η Fiat πάρει τον έλεγχο της Chrysler, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2014 ανήλθαν στο 62% των κερδών του ομίλου, ενώ χωρίς τη συμβολή της Chrysler, οι Ιταλοί θα είχαν κλείσει χωρίς κέρδη τόσο το όσο και το 2013.

Νέα Εποχή

Η Fiat Chrysler Automobiles ΝV αποτελεί την έβδομη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως. Μια νέα εποχή εποχή να ξεκινά για την Fiat, στην οποία χωρίς αναδιάρθρωση και νέα κεφάλαια, η εταιρεία δε θα επιβίωνε.Έτσι, από την 1η Αυγούστου, γεννήθηκε η Fiat Chrysler Automobiles (FCA), έδρα της οποίας θα είναι η Ολλανδία. Τα κεντρικά γραφεία και η φορολογική έδρα της νέας εταιρείας θα μεταφερθούν στο Λονδίνο, εκεί όπου ο διευθύνων σύμβουλος, Sergio Marchionne και άλλα υψηλόβαθμα στελέχη θα έχουν γραφεία όπου θα πραγματοποιούνται στο μέλλον ορισμένες συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου. Οι μετοχές της FCA θα εισαχθούν στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, θα γίνεται όμως διαπραγμάτευση και στο Μιλάνο.

Στόχος της FCA είναι να επενδύσει 55 δισεκατομμύρια ευρώ, τα επόμενα πέντε χρόνια, ώστε να αυξήσει την παραγωγή κατά 61% (στα 7 εκατομμύρια οχήματα) μέχρι το 2018. Η διοίκηση διαβεβαιώνει, πώς όχι απλά θα κρατήσει τα οκτώ εργοστάσια στην Ιταλία, αλλά η αύξηση της παραγωγής θα οδηγήσει σε επαναπρόσληψη των 30.000 εργαζομένων, που βρίσκονται σε υποχρεωτική άδεια. Μεταξύ των βασικών μετόχων της νέας εταιρείας είναι η Λαϊκή Τράπεζα της Κίνας, με συμμετοχή 2% στο μετοχικό κεφάλαιο.