353541517-49491612102014

Η Mercedes πανηγύρισε το πρώτο της πρωτάθλημα κατασκευαστών, με εκείνο των πιλότων να είναι βέβαιο πως θα ακολουθήσει. Τα νούμερα και οι επιτυχίες της W05, αλλά και του PU106A Hybrid, μιλούν από μόνα τους εξάλλου. Όμως, πόσο κόστισε όλη αυτή η υπόθεση στην εταιρεία; Σύμφωνα με τον έγκυρο οικονομικό αναλυτή της Formula 1, Christian Sylt, ο οποίος επικαλείται έγγραφα μέσα από τη Mercedes, τα έξοδα ανέρχονται στις 325 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας ή αλλιώς 406,45 εκατομμύρια ευρώ!


Συγκεκριμένα, το τμήμα κινητήρα ξόδεψε €167,43 εκατ, αριθμός που είναι σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με τρία χρόνια πριν, επιβεβαιώνοντας μάλιστα τα όσα έλεγαν οι αντίπαλοι της ομάδας στην αρχή, αλλά και τα μέσα της χρονιάς. Προφανώς, η αλλαγή σε turbo V6 κινητήρες έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στην αύξηση αυτή, όπως έκανε όμως και η δίψα για νίκες και τίτλους.

Τα λειτουργικά έξοδα της Mercedes, από μισθούς, μέχρι μεταφορές και κατασκευή εξαρτημάτων, ανήλθαν, πάντα σύμφωνα με τις πηγές του Sylt, στα €238,66 εκατ. Τεράστια ποσά, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως το χρηματικό έπαθλο για τον τίτλο των κατασκευαστών βρίσκεται περίπου στα 60 εκατομμύρια.

Από το 2010 και μετά, οι προϋπολογισμοί των ομάδων άρχισαν να μειώνονται, εν μέρη και αναγκαστικά εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Σύμφωνα με επίσημα νούμερα του Business Book GP, η πρωταθλήτρια Brawn GP το 2009 ξόδεψε €127,1 εκατ, ενώ το 2011 η Red Bull €160,14 εκατ, με τη Mercedes την ίδια χρονιά να επενδύει στο project της 166,58 εκατομμύρια ευρώ.

Επομένως, είναι παραπάνω από εμφανές γιατί η Formula 1 δεν μπορεί να βασιστεί αποκλειστικά στους μεγάλους κατασκευαστές για το μέλλον της. Αφού, μια χαμένη νίκη, ένα χαμένο πρωτάθλημα ή ακόμη και ο κορεσμός από τίτλους, βάζει σημαντικά μέσα τις εταιρείες και αυτές μένουν στο σπορ μόνο για όσο τις συμφέρει από πλευράς μάρκετινγκ και κυρίως, από πλευράς “οικονομικής αποδοτικότητας“.

[Photo Copyrights: Mercedes AMG F1 Team]