Mercedes F1 Turbo V6

Πολλοί ειδικοί, γραφεία στοιχημάτων και αρκετοί απλοί φίλαθλοι του σπορ, δείχνουν την προτίμησή τους στις ομάδες με τον κινητήρα PU106A Hybrid της Mercedes, για τις νίκες στο νέο πρωτάθλημα που ξεκινάει στη Μελβούρνη. Φέτος τον Ιούνιο, αναμένεται να καρποφορήσουν και οι συζητήσεις για το budget cap στη Formula 1, με τις πρώτες πληροφορίες να το τοποθετούν στα 200$ εκατομμύρια. Τις τελευταίες όμως ημέρες, οι ανταγωνιστές της Mercedes έχουν ξεκινήσει πόλεμο δηλώσεων απέναντι στο Γερμανό κατασκευαστή, τονίζοντας πως έχει ξοδέψει υπέρογκα ποσά για την εξέλιξη του νέου turbo κινητήρα.

Η αρχή έγινε με το Stefano Domenicali της Ferrari, ο οποίος υποστήριξε πως:

Αν είχαμε περισσότερο χρόνο, ίσως να ήμασταν καλύτερα προετοιμασμένοι για την έναρξη της σεζόν. Η πολυπλοκότητα του έργου αυτού είναι υψηλή και οι πόροι μας είναι, για να το πω έτσι, περιορισμένοι.

Στη συνέχεια ήρθε ο Christian Horner να τονίσει το γεγονός πως η Mercedes έχει επενδύσει τα περισσότερα χρήματα από τους κατασκευαστές κινητήρων, ενώ το ίδιο έπραξε και και ο Πρόεδρος της Lotus, Gerard Lopez, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: ” Δεν αποτελεί μυστικό το γεγονός ότι η Mercedes έχει αφιερώσει πολλούς πόρους στον νέο της κινητήρα”.

Όλα αυτά ενόχλησαν το Niki Lauda, πρόεδρο της Mercedes. Ο Αυστριακός πιστεύει πως δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των power unit Ferrari και Mercedes, ενώ είναι σίγουρος πως η ομάδα του δεν ξόδεψε περισσότερα χρήματα.

Former Formula One racing driver and three-time F1 World Champion Lauda looks on in the Red Bull garage during the Singapore F1 Grand Prix in Singapore

Θα ξέρουμε την πραγματικότητα (για τους κινητήρες) μόνο όταν περάσουν οι τρεις πρώτοι αγώνες, αλλά νομίζω ότι η Ferrari είναι περίπου στο ίδιο επίπεδο με τη Mercedes. Ο μόνος κατασκευαστής που αντιμετωπίζει προβλήματα είναι η Renault. Δεν έχουν την αξιοπιστία που έχουμε εμείς, απλά και μόνο επειδή έχουμε κάνει καλύτερη δουλειά. Αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με τα χρήματα.

Δεν έχουμε ξοδέψει περισσότερα χρήματα. Η ομάδα μας είναι η ίδια και οι επενδύσεις για τους τρεις κατασκευαστές κινητήρων είναι οι ίδιες. Τίποτα δεν έχει αλλάξει στη βασική δομή των τριών εταιρειών.

Όλοι γνωρίζουμε ότι στην φόρμουλα ένα, είναι πιθανή η ραγδαία εξέλιξη. Και αν η Renault έχει μόνο προβλήματα λογισμικού, (η ανάταση της) θα μπορούσε να είναι πολύ γρήγορη.

Το πολιτικό παιχνίδι έχει ξεκινήσει για τα καλά και ο πόλεμος μεταξύ των κατασκευαστών κινητήρων θα έχει μεγάλο ενδιαφέρων κατά τη διάρκεια της σεζόν. Ήδη οι τρεις εταιρείες είναι “ζεστές”, αφού προηγήθηκε η διαμαρτυρία των Mercedes και Renault γύρω από το κάλυμμα ασφαλείας που τοποθετείται πάνω από το turbo της Ferrari, ενώ ο δεύτερος γύρος δόθηκε για την παράταση στο “πάγωμα” εξέλιξης των νέων κινητήρων, που ζήτησε η Renault.

Για το θέαμα στους φετινούς αγώνες δεν μπορεί να εγγυηθεί κανείς. Για την παρασκηνιακή ίντριγκα στο κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα, είτε αυτή αφορά οδηγούς, είτε ελαστικά, είτε καύσιμα και κινητήρες, μπορούμε να είμαστε σίγουροι!

[Πηγή: GMM]