F1 Grand Prix of Hungary

Προ μηνών, ο Niki Lauda απέρριπτε τα λεγόμενα των συναδέλφων του, ως προς το ότι η Mercedes ξόδεψε μεγάλα ποσά για να προετοιμαστεί για τη νέα turbo εποχή της Formula 1. Renault και Ferrari έχουν πιο αδύναμα μοτέρ από τον PU106A Hybrid, χάνοντας και στον τομέα της ανάκτησης της ενέργειας και ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Γάλλου κατασκευαστή, Jean-Michel Jalinier, πιστεύει πως ο λόγος που υστερούν οι δυο έναντι της Mercedes, είναι απλός:

Όταν οι Ferrari και Renault έχουν παρόμοια αποτελέσματα και η Mercedes έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα, το πρώτο πράγμα που εξετάζεις είναι το επίπεδο των επενδύσεων. Στη Renault διατηρήθηκε το ίδιο επίπεδο επενδύσεων, ενώ η Mercedes έθεσε τον πήχη πολύ ψηλά, επενδύοντας πολλά χρήματα, πόρους και τεχνολογία.

Ως εκ τούτου, ήταν πολύ καλύτερα προετοιμασμένοι από εμάς και τους Ιταλούς, οι οποίοι λειτούργησαν με βάση γνωστές πρακτικές και επίπεδα επενδύσεων. Στο paddock, ακούς για αυτές τις τεράστιες και κατά την άποψή μας δυσανάλογες επενδύσεις από τη Mercedes, αλλά πιστεύεις αυτές τις φήμες ή όχι;

Στο τέλος ήταν αλήθεια. Από την άποψη των πόρων που χρησιμοποιούνται για το έργο αυτό, είναι σαφές ότι η Ferrari και εμείς, επενδύσαμε πολύ λιγότερα. Είμαστε 320 άτομα στο Viry, αλλά μαζί με το σασί και τον κινητήρα υπήρχαν έως 1.250 στη Mercedes. Με αυτούς τους πόρους, είναι προφανές ότι δεν περιορίζονται σε μία λύση, αλλά μπορούν να τρέξουν δύο ή ακόμα και τρεις παράλληλα, κατά τη διάρκεια της φάσης ανάπτυξης. Αυτή είναι μια ισχυρή δύναμη για να πετύχεις τη σωστή λύση.

Χωρίς όριο στους προϋπολογισμούς, δεν μπορεί να κατηγορηθεί κανείς για τα ποσά που ξοδεύει με σκοπό να προετοιμαστεί όσο το δυνατόν καλύτερα για το πρωτάθλημα. Επίσης, κάτι τέτοιο δεν αποτελεί αθέμιτο ανταγωνισμό. Ο Jalinier αποχώρησε για “προσωπικούς λόγους” από τη Renault, μια δικαιολογία που δεν έπεισε εξαρχής. Πλέον, ο Γάλλος κατασκευαστής κινητήρων έκανε αρκετές διαρθρωτικές αλλαγές στο έμψυχο προσωπικό, στην προσπάθεια που γίνεται για να κλείσει την ψαλίδα με τη Mercedes, κυρίως για το 2015.

[Photo Copyrights: Getty Images/Red Bull]