xxxx during the Japanese Formula One Grand Prix at Suzuka Circuit on October 5, 2014 in Suzuka, Japan.

Στις ελεύθερες δοκιμές του Αμερικανικού GP, οι οδηγοί δοκίμασαν το νέο, “εικονικό” αυτοκίνητο ασφαλείας που θέλει να εισάγει η FIA από το νέο έτος. Οι απόψεις των πιλότων ήταν διχασμένες για το πόσο εύκολα μπορεί να εφαρμοστεί σε συνθήκες αγώνα, αλλά οι περισσότεροι συμφώνησαν πως με μερικές μετατροπές το εικονικό αυτοκίνητο θα μπορεί να τεθεί σε εφαρμογή. Η FIA άκουσε τα παράπονα των οδηγών και προχώρησε σε μερικές αλλαγές, για την επόμενη δοκιμή στο Βραζιλιάνικο GP.

Ενώ ο χρόνος που έβλεπαν στην οθόνη τους και ακολουθούσαν οι οδηγοί υπολογιζόταν ανά 50 μέτρα, στη Βραζιλία θα υπολογίζεται κάθε 200. Ακόμη, οι οδηγοί θα έχουν πλέον 10’’ για να προσαρμόσουν την ταχύτητά τους στην υποδεικνυόμενη από τη FIA (η οποία μπορεί να είναι και στο ένα τρίτο της κανονικής), ενώ θα έχουν και ειδοποίηση 10’’, πριν τη λήξη της περιόδου του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Silverstone, Northamptonshire, England.Saturday 5 July 2014.Rob Smedley, Head of Vehicle Performance, Williams F1.Photo: Glenn Dunbar/Williams F1.ref: Digital Image _W2Q6409

Ο επί κεφαλής απόδοσης της Williams, Rob Smedley, θεωρεί πως με μερικές διορθώσεις στις λεπτομέρειες, το σύστημα θα μπορέσει να εφαρμοστεί εύκολα.

Είναι οι λεπτομέρειες που πρέπει ρυθμιστούν. Όπως ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να διατηρήσει ο οδηγός θετικό χρόνο, σε σχέση με τον αναγραφόμενο (στο τιμόνι) και τις πληροφορίες που του δίνουμε για την συνέχεια του αγώνα υπό κανονικές συνθήκες. Το θετικό είναι, ότι είναι μια ολοκαίνουρια μεθοδολογία και όλοι οι οδηγοί είπαν σχεδόν το ίδιο. Ότι πρέπει να διορθωθούν οι λεπτομέρειες. Βλέποντας τη γενική εικόνα, δούλεψε πολύ καλά από την αρχή.

Το ατύχημα του Jules Bianchi έχει κάνει τη FIA να σκέφτεται πολλούς τρόπους για την αύξηση της ασφάλειας των πιλότων. Μπορεί ιδέες όπως τα κλειστά κόκπιτ να μην τεθούν σε εφαρμογή –όχι άμεσα τουλάχιστον-, αλλά οι δοκιμές πρόσκρουσης των μονοθεσίων είναι πολύ πιθανό να γίνουν αυστηρότερες. Μια από αυτές τις αλλαγές, που ίσως τεθεί σε εφαρμογή από το 2016, είναι η αντοχή των μονοθεσίων σε πλαϊνές δυνάμεις πρόσκρουσης. Αυτή τη στιγμή τα μονοθέσια πρέπει να αντέχουν σε δυνάμεις 15 kN, αριθμός που αναμένεται να φτάσει στο 50.