20140523LondonXT1-4161_691

Όσο η Nissan δεν δίνει στη δημοσιότητα πληροφορίες για το LMP1 αγωνιστικό με το οποίο θα συμμετέχει στο Le Mans το 2015, τόσο η φήμες θα οργιάζουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι πληροφορίες που μας δίνει ο έγκυρος και έγκριτος σε γενικές γραμμές, Mike Fuller. Από πού να αρχίσω και πού να τελειώσω. Ας τα δούμε με bullets γιατί παρείχε πολλές πληροφορίες/φήμες:

  • Το Nissan GT-R LM, χρησιμοποιεί KERS με βολάν το οποίο πίσω τροχούς ενώ ο βενζινοκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς! Τόσο το KERS, όσο και ο βενζινοκινητήρας, τοποθετούνται μπροστά από την καμπίνα. Ο λόγος για αυτή τη περίεργη διάταξη, είναι η κατανομή βάρους που σύμφωνα με τον Fuller είναι περίπου 55-45 ή 58-42 και συνδυάζεται με την αεροδυναμική του πρωτότυπου.
  • Φήμες λένε ότι ο κινητήρας που θα κινεί το GT-R LM NISMO θα είναι ένας twin-turbo V6 της Cosworth. Αν αληθεύουν, μου κάνει εντύπωση που η Nissan δεν θα εξελίξει τον δικό της κινητήρα για το αγωνιστικό. Από την άλλη, με αυτόν τον τρόπο, μειώνεται δραστικά το κόστος.
  • Ακούγεται πολύ έντονα πως το GT-R LM, δεν θα διαθέτει συμβατική πίσω πτέρυγα. Μπορεί να ακούγεται περίεργο να αμφισβητείς ένα “κατεστημένο” 50 ετών αλλά γίνεται λιγότερο τρελό, αν σκεφτεί κανείς πως η αεροδυναμική ισορροπία, ακολουθεί την κατανομή βάρους. Επίσης, η αφαίρεση της πίσω αεροτομής, μειώνει μεν την downforce, αλλά παράλληλα μειώνει δραματικά και την αντίσταση του αέρα. Να είσαι σίγουρος πως η Nissan έμαθε πράγματα με το ZEOD RC και ήρθε η ώρα να τα εφαρμόσει σε κάτι πιο σοβαρό…
  • Πηγές εντός της Nissan αναφέρουν ότι το πρωτότυπο έχει κιβώτιΑ ταχυτήτων… ένα στον εμπρός άξονα και ένα στον πίσω. Υπάρχει μάλιστα η πιθανότητα το εμπρός κιβώτιο ταχυτήτων να χρησιμοποιηθεί για να στηριχθεί η εμπρός ανάρτηση. Ένας Θεός ξέρει τι γίνεται εκεί… Πάντως δεν είναι αδύνατο.
  • Το πίσω μέρος θα είναι στενότερο από το εμπρός. Αυτό σημαίνει πως αν η Nissan θέλει να χρησιμοποιήσει το μέγιστο πλάτος που ορίζει ο κανονισμός για το τούνελ, δεν θα χρησιμοποιεί τα μεγαλύτερα δυνατά ελαστικά. Ωστόσο υπάρχει η πιθανότητα να χρησιμοποιήσει τα μεγαλύτερα ελαστικά που μπορεί για να έχει την μέγιστη δυνατή πρόσφυση. Περισσότερα γι’ αυτό, παρακάτω.
  • Φήμες επίσης, αναφέρουν πως η Ιαπωνική εταιρία έχει ετοιμάσει ένα πρωτοποριακό ημιαξόνιο που συνδυάζεται με κάτι που ονομάζεται “drop gears” και ανάθεμα με αν μπορώ να εξηγήσω τι γίνεται εκεί μέσα. Η ουσία είναι ότι συνδέεται με τους μικρότερης διάστασης τροχούς και την προσπάθεια για μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων.
  • Ιπποδύναμη. Θυμάσαι όταν η Toyota μας είχε εκπλήξει με τα 1.000 άλογα του TS040 Hybrid; Ναι… ξέχνα το! Πηγές αναφέρουν πως η συνδυαστική ιπποδύναμη του GT-R LM πλησιάζει τα 2.000 άλογα… και αυτή είναι μία συντηρητική εκτίμηση. Φυσικά, η ιπποδύναμη σε ένα υβριδικό σύνολο είναι σχετική με την ικανότητα για συγκομιδή ενέργειας, την αποθήκευση της και την στρατηγική αποδέσμευσης της που σημαίνει πως ενώ το νούμερο είναι άκρως εντυπωσιακό, χωρίς να γνωρίζουμε λεπτομέρειες, είναι πρακτικά ανούσιο.
  • Τέλος, ακούγεται πως οι τελικές ταχύτητες που χρησιμοποιεί η Nissan στις προσομοιώσεις της, είναι “τρελές”.

Όσοι πιστεύουν πως το Deltawing/ZEOD RC ήταν ένα απλό καπρίτσιο της Nissan και πως απλά έκανε τον χαβαλέ της, τότε μάλλον δεν γνωρίζουν πώς λειτουργεί μία επιχείρηση. Τίποτα δεν είναι για τον χαβαλέ και ότι γίνεται, γίνεται με κάποιον απώτερο σκοπό. Οι φήμες που κυκλοφορούν, μπορεί να έχουν έναν βαθμό υπερβολής, αλλά δείχνουν πως η Nissan θέλει να χρησιμοποιήσει ότι έμαθε με το πείραμα που λέγεται ZEOD RC, στο πολύ πιο σοβαρό, GT-R LM. Τι ήταν το ZEOD RC; Αν εξαιρέσουμε το πολύ στενό εμπρός μέρος –που βλέπουμε πως μπορεί να εφαρμοστεί πολύ πιο συντηρητικά στο πίσω μέρος του LMP1-, ήταν ένα πρωτότυπο που εστίαζε στην μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων. Προσπαθούσε να βρει την χρυσή τομή ανάμεσα στην μείωση της downforce αλλά όχι σε βαθμό που επηρέαζε αρνητικά το γυρολόγιο –σε βάθος χρόνου- και την μείωση της αντίστασης του αέρα. Τα πλεονεκτήματα είναι προφανή. Μείωση κατανάλωσης, μείωση της καταπόνησης ανάρτησης αλλά και κινητήρα και αύξηση της τελικής ταχύτητας –μην ξεχνάς πως το ZEOD RC ήταν ικανό για 300km/h στην ευθεία Mulsanne, κινούμενο αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια-. Επίσης, το ZEOD RC είχε ένα πολύ έξυπνο πίσω μέρος για την βελτιστοποίηση της πρόσφυσης και της ισορροπίας… ΠΟΛΥ έξυπνο όμως! Νομίζεις ότι μετά το ZEOD RC, όλα αυτά, πετάχτηκαν στον κάλαθο των αχρήστων; Εγώ είμαι της άποψης ότι το GT-R LM θα είναι πρωτοποριακό. Θα δοκιμάσει την οδό που οι ανταγωνιστές του απέρριψαν –ή δεν σκέφτηκαν ως ρεαλιστική λύση-. Αν θα είναι τόσο extreme όσο υποδηλώνουν οι φήμες, δεν το ξέρω. Θα δούμε