2015-honda-fit-ex-l-front-badge

Η πρώτη φορά που κατηγορήθηκε η Honda για μη αναφορά όλων των προβλημάτων που σχετίζονται με τους αερόσακους της Takata, ήταν τον Οκτώβριο του 2014, όταν το Center for Auto Safety έδειξε με το δάχτυλο την Ιαπωνική εταιρία και τις πρακτικές της.

Στα τέλη του Νοεμβρίου του ίδιου έτους, τα πράγματα έγιναν πιο συγκεκριμένα. Έπειτα από έρευνα, έγινε γνωστό ότι η Honda δεν ανέφερε 1.729 περιστατικά τραυματισμών ή θανάτων στα οχήματα της από το 2003. Τουλάχιστον 8 από αυτά, σχετίζονταν με τους ελαττωματικούς αερόσακους. Από εκείνο το σημείο και μετά, το πρόστιμο ήταν δεδομένο.

Όπως ανακοινώθηκε εχθές, στη Honda επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους $70 εκατομμυρίων για την μη αναφορά των 1.729 περιστατικών. Στην ουσία, πρόκειται για δύο πρόστιμα των $35 εκατομμυρίων έκαστο: το ένα αφορούσε τις χαμένες πληροφορίες από το Early Warning Reporting σύστημα και το άλλο, είχε να κάνει με την μη αναφορά κάποιων εγγυήσεων την ίδια περίοδο (2003-2014).  Να σημειωθεί ότι η NHTSA, ακόμα δεν γνωρίζει πολλά για τα 1.729 περιστατικά αφού οι πληροφορίες ακόμα δεν έχουν αναφερθεί από πλευράς Honda.

Όπως και να έχει, η Ιαπωνική εταιρία συμφώνησε στην αυστηρότερη εποπτεία από τις αρχές καθώς και σε έρευνες από τρίτους ώστε να βεβαιωθεί πως τα περιστατικά θα αναφέρονται στην ώρα τους στο μέλλον.