Volkswagen Phaeton Exclusive is pictured during a media preview day at the Frankfurt Motor Show

Η Volkswagen σε αντίθεση με την Ευρωπαϊκή και την Κινέζικη αγορά, στην Βόρειο Αμερική, δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής, και το 2014 πούλησε μόλις 366.970 αυτοκίνητα (-10% σε σχέση με το 2013), με την Subaru να περνά σε πωλήσεις την Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, κάνοντας 513.693 πωλήσεις.

Στόχος της VW είναι οι 800.000 πωλήσεις στις Η.Π.Α έως το 2018, αλλά η λάθος στρατηγική που έχει ακολουθήσει, έχει κάνει τους Αμερικάνους πελάτες να της γυρίσουν την πλάτη. Παρότι επέκτεινε το δίκτυο διανομής της, δεν επένδυσε στα αυτοκίνητα εκείνα που αρέσουν στους Αμερικάνους, σε CUV και SUV, ενώ τα Tiguan και Touareg ήταν ακριβότερα από τους ανταγωνιστές της. Κάπως έτσι οι πωλήσεις πήραν την κατιούσα, με την Volkswagen να ανακοινώνει ένα πλάνο μεγάλης μείωσης του κόστους παραγωγής των μοντέλων της, με εμπειρογνώμονες της αγοράς να είναι σε αμηχανία για το πως η “αυτοκίνητο του λαού” κατασκευάστρια σχεδιάζει να δαπανήσει εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία ενός πολυτελές sedan, με το πρώην αφεντικό της VW Βορείου Αμερικής, Axel Mees, σε δηλώσεις του να αναφέρει πως η VW έχασε τα πρώτα 10 χρόνια που πουλούσε το Phaeton, 32.000 δολάρια/28.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Αναλυτές πιστεύουν πως κάτι αντίστοιχο θα γίνει και με το νέο μοντέλο, χαρακτηρίζοντας την κίνηση από τη μεριά της VW ως παράλογη και λάθος στρατηγικά.

Το νέο Phaeton θα παρουσιαστεί στα τέλη του 2016 ή στις αρχές του 2017, με τη κυκλοφορία του να αναμένεται κάποιους μήνες αργότερα, με την VW να θέλει το αυτοκίνητο να είναι πιο άνετο από το σημείο αναφοράς της κατηγορίας, τη Mercedes S-Class. Υπερφίαλη ή όχι αυτή η πρόθεση, μόνο ο χρόνος θα δείξει.

Το νέο Phaeton αναμένεται να ξεκινά από τις 70.000 δολάρια και θα κατασκευάζεται πάνω στην MLB Evo πλατφόρμα. Θα προσφέρεται με μια γκάμα κινητήρων όπου ανάμεσά τους θα συναντάμε τον V8 TDI με 450 άλογα, τον V6 hybrid plug-in με 400 άλογα, καθώς και με τον κορυφαίο W12. Θα εφοδιάζεται με αερανάρτηση, με το αυτοκίνητο να διαθέτει κάμερα που θα “διαβάζει” το δρόμο μπροστά και θα προ-ρυθμίζει ανάλογα τα χαρακτηριστικά της ανάρτησης, ώστε να εξασφαλίζει όσο πιο ομαλή μετακίνηση. Φημολογείται, επίσης, ότι θα διαθέτει σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης, που θα του επιτρέπει να κινείται μόνο του με ταχύτητας μέχρι 60 χλμ/ώρα, ενώ μπορεί να έχει και λειτουργία προσπέρασης.

Αναλυτές της IHS πιστεύουν πως η VW θα κάνει κατά μέσο όρο 11.900 πωλήσεις Phaeton ετησίως από το 2017 έως το 2020, πολύ λιγότερα από τις 85.000 πωλήσεις της S-Class, τις 64.000 πωλήσεις της Σειράς 7 και των 41.000 πωλήσεων του Α8. Ο λόγος που οι αγοραστές δεν θα στραφούν στην αγορά του πνευματικού τέκνου του Ferdinand Piech, είναι πως κάποιος premium αγοραστής δεν θα δώσει 70.000+ δολάρια για να αγοράσει ένα Volkswagen, μιας και θα στραφεί στις Audi, BMW και Mercedes-Benz, οι οποίες έχουν καλύτερο πρεστίζ από αυτή.