Poolshooting 11.05.2010

Τα νέα για το Phaeton μόνο ευχάριστα δεν είναι. Μόλις χθες η Volkswagen ανακοίνωσε ότι η δεύτερη γενιά της γερμανικής ναυαρχίδας θα καθυστερήσει και θα το περιμένουμε στην αγορά το 2020 και σήμερα μαθαίνουμε ότι οι ιθύνοντες της εταιρίας εξετάζουν το κλείσιμο του εργοστασίου όπου κατασκευάζεται το Phaeton.

Το εργοστάσιο στη Δρέσδη της Γερμανίας είναι ένα αρχιτεκτονικό θαύμα με τους εργαζόμενους να συναρμολογούν τα οχήματα σε ένα κινούμενο ξύλινο πάτωμα, ωστόσο, η VW είναι σε απελπιστική ανάγκη για περικοπή δαπανών, διότι η καμπάνα του σκανδάλου αναμένεται βαριά. Σύμφωνα με την γερμανική Wirtschaftswoche, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Matthias Müller, θέλει να κλείσει το εργοστάσιο και να μεταφέρει την παραγωγή του Phaeton σε άλλο εργοστάσιο, με το εποπτικό συμβούλιο της αυτοκινητοβιομηχανίας να συζητάει το θέμα.

141021123106-conveyor-belt-dresden-horizontal-large-gallery

Το εργοστάσιο της Δρέσδης απασχολεί περίπου 500 άτομα, αλλά παράγουν περίπου μόνο οκτώ Phaeton την εβδομάδα, με τις πωλήσεις του μοντέλου να είναι απογοητευτικές, καθώς το 2014 παραδόθηκαν μόλις 4.000 αυτοκίνητα, και το περίπου 5.800 το 2013, με την γερμανική εταιρία να φέρεται να χάνει περίπου 28.000 ευρώ για κάθε ένα που πωλείται από το 2002 μέχρι το 2012.

Και μπορεί η επιχειρηματική αιτιολόγηση του κλεισίματος να είναι προφανής, η πραγματικότητα δεν είναι τόσο εύκολη, καθώς το λουκέτο απαιτεί τα 2/3 των ψήφων από το εποπτικό συμβούλιο, με τους εκπροσώπους των εργαζομένων να κατέχουν το ήμισυ των εδρών.