Mazda MX-5 2015 (40)

Η Mazda έδωσε μια νέα σειρά φωτογραφιών του νέου MX-5, για το οποίο χθες είδαμε τα πρώτα video review του.

Η τέταρτη γενιά του μικρού ιαπωνικού roadster θα φορά έναν 1.500αρη ατμοσφαιρικό απόδοσης 131 ίππων στις 7.000 σ.α.λ. και 150 Nm ροπή στις 4.800 σ.α.λ. Ο κινητήρας είναι εξολοκλήρου φτιαγμένος από αλουμίνιο, διαθέτει άμεσο ψεκασμό ενώ ανήκει στην οικογένεια τεχνολογίας SKYACTIV G.

Mazda MX-5 2015 (29)

Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί τον καλύτερο συμβιβασμό επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου ενώ με δεδομένο το χαμηλό βάρος, αναμένεται να μην έχει ιδιαίτερα προβλήματα στην κίνηση του MX-5 με ικανοποιητικό ρυθμό. Συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στέλνοντας τη κίνηση στο σωστό πίσω άξονα, και υπάρχει το ενδεχόμενο στο μέλλον να προσφερθεί και με ένα αυτόματο. Πατάει σε αλουμινένιες ζάντες 16 ιντσών και ελαστικά 195/50, ενώ το συνολικό του βάρος φτάνει ακριβώς τα 1.000 κιλά, έχοντας τέλεια κατανομή 50/50 ανάμεσα στους άξονες. Η μέση μικτή κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 5,9 λίτρα/100 χλμ., ενώ εκπέμπει 139 γρ/χλμ.

Mazda MX-5 2015 (60)

Επίσης θα υπάρχει και ο 2,0-λιτρος SkyActiv κινητήρα με 155 ή 165 άλογα, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος τόσο στην Αμερική, όσο και στην Ευρώπη και θα συνδυάζεται με το ίδιο μηχανικό κιβώτιο, και θα είναι ο μοναδικός που θα πάει στην Αμερική.

Mazda MX-5 2015 (68)

Το νέο MX-5 είναι μικρότερο σε μήκος τόσο από το μοντέλο που αντικαθιστά (κατά 10.5 εκατοστά), όσο και από την πρώτη γενιά (κατά 3.5 εκατοστά) αλλά είναι πλατύτερο και έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο. Τα παραπάνω κιλά το κάνουν να είναι ελαφρύτερο από το NC κατά 100 κιλά, και περίπου 20 κιλά από την πρώτη γενιά MX-5 παρά τον σημαντικά πλουσιότερο εξοπλισμό ασφαλείας και άνεσης. Αξίζει να τονιστεί πως το βάρος ενός μοντέλου διαφοροποιείται από αγορά σε αγορά. Πχ, 1.000 κιλά μπορεί να ζυγίζει η βασική έκδοση στην Ιαπωνική αγορά ενώ στην Ευρωπαϊκή, η ίδια φαινομενικά έκδοση, μπορεί να ζυγίζει 1.020 ή 1.040.

Mazda MX-5 2015 (69)

Το νέο Miata στην ουσία πρόκειται για το δεύτερο ολοκαίνουριο MX-5 στην ιστορία του μοντέλου αφού η δεύτερη γενικά βασιζόταν στην πρώτη και η τρίτη στο RX-8. Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται η πισωκίνητη εκδοχή του SKYACTIV chassis της Mazda που θυμίζω πως θα αποτελεί την βάση κι άλλων μοντέλων ενώ για πρώτη φορά, το τιμόνι του MX-5 είναι ηλεκτρικό με 2,5 στροφές από άκρη-σε-άκρη και περιγράφεται ότι θα έχει εξαιρετικά άμεση αίσθηση.