TEST PRE-CAMPIONATO F1/2015

Η τελευταία μέρα των πρώτων χειμερινών δοκιμών του 2015, ξεκίνησε με όλα τα μονοθέσια να βγαίνουν στη πίστα, εκτός από τη McLaren. Στη πρώτη προσπάθεια του Jenson Button να βγει στη πίστα, η MP4-30 έκανε περίπου 8 μέτρα, μέχρι να σβήσει και να την ξαναβάλουν στο γκαράζ. Ευτυχώς, για τους φίλους της Βρετανικής ομάδας, ο Button –ο οποίος φορούσε νέο κράνος το οποίο θυμίζει πολύ το ασπροκόκκινο κράνος του Niki Lauda– λίγη ώρα μετά ολοκλήρωσε ένα γύρο στην υγρή, από τη χθεσινοβραδινή βροχή, πίστα.


Jenson Button Helmet

Κάποια μονοθέσια φορούσαν την ενδιάμεση γόμα ελαστικών της Pirelli και κάποια τη βρόχινη. Σύντομα, όμως, είχαμε τον δεύτερο άτυχο της ημέρας. Αυτός ήταν ο Daniil Kvyat, ο οποίος σταμάτησε την RB11 στη πίστα, λόγω προβλήματος στο ERS. Με την κόκκινη σημαία να κάνει την εμφάνισή της, ήρθε και η καταλληλότερη ώρα για να αρχίσουν οι ψίθυροι στα pit για το πιθανό ξεκαθάρισμα των οικονομικών προβλημάτων της Marussia.

Mercedes - Aero Test

Με την επανεμφάνιση της πράσινης σημαίας, βγήκαν στη πίστα οι Marcus Ericsson και Max Verstappen, ακολουθούμενοι από τη Mercedes του Lewis Hamilton, ο οποίος είχε επικεντρωθεί στις αεροδυναμικές δοκιμές του μονοθεσίου του και πιο συγκεκριμένα στη ροή του αέρα στο πίσω μέρος της W06.

Οι κουτσομπολίστικες φήμες θέλουν τον Βρετανό να έχει χωρίσει (και πάλι) με τη Nicole Scherzinger, καθώς η 36-χρονη τραγουδίστρια θέλει γάμο και παιδιά, ενώ ο πιλότος της Mercedes θέλει να επικεντρωθεί στο να φτάσει τον Ayrton Senna σε αριθμό πρωταθλημάτων. Που πας βρε κακόμοιρη Nicole; Άλλο γαμπρός, άλλο “κλαρινογαμπρός”.

Lewis Hamilton Jerez

Ο περσινός πρωταθλητής ήταν και ο υπαίτιος της δεύτερης σημερινής διακοπής, καθώς το μονοθέσιό του σταμάτησε μεταξύ των στροφών 11 και 12. Με την επιστροφή του Γερμανικού μονοθεσίου στα pit, ήταν η σειρά του Kimi Raikkonen να μπει στην κορυφή των χρόνων.

Την ώρα που ο Φιλανδός γυρνούσε κάτω από το 1:24.000 με τη μέση γόμα, η McLaren έκανε χρόνους στο 1:30.000, αλλά τουλάχιστον “μάζευε” πολύτιμα χιλιόμετρα με τον κινητήρα της Honda. Αντιθέτως, η Scuderia φαίνεται πως είναι η έκπληξη των πρώτων δοκιμών, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Mercedes.

Kimi Raikkonen 2015 Jerez

Εκτός από τον Nico Rosberg, ο οποίος είπε πως η ομάδα του παρακολουθεί στενά τον ανταγωνισμό και κυρίως τη Ferrari, και ο Niki Lauda εξέφρασε την έκπληξή του από την Ιταλική ομάδα:

Έβαλα επίτηδες την κόκκινη μπλούζα μου την Τρίτη, για να δώσω κίνητρο στους ανθρώπους μας, καθώς η Ferrari πρέπει να είναι οι βασικοί αντίπαλοί μας το 2015. Ο γάιδαρος πάντα θέλει ένα καρότο μπροστά του.

Με τη Mercedes να επιστρέφει στη πίστα και τη McLaren να ακινητοποιείται και πάλι στο τέλος του pitlane, αξιοσημείωτη είναι η απόδοση του Max Verstappen, ο οποίος είχε συμπληρώσει μέχρι εκείνη την ώρα όσους γύρους και ο Hamilton (52). Η Toro Rosso έκλεισε πρόσφατα συμφωνία με νέο χορηγό, την Estella Galicia 0.0, η οποία είναι μια Ισπανική μπύρα με 0% αλκοόλ. Πάλι καλά, γιατί οι δύο πιλότοι της Toro Rosso, με ηλικία 20 και 17 ετών, είναι το νεαρότερο δίδυμο οδηγών φέτος… και σε πολλές χώρες δεν μπορούν καν να πιούν αλκοόλ. Μιας και αναφέραμε χορηγούς, να σημειωθεί πως η Mercedes ανακοίνωσε συνεργασία με την Epson.

76SU6DeTaWRwglZ6XhQZ_Jenson Button McLaren stops

Το απόγευμα, με την πίστα να έχει πλέον στεγνώσει εντελώς, η Ferrari επικεντρώθηκε σε δοκιμές ελαστικών και στησίματος του μονοθεσίου, ενώ η Sauber σε αεροδυναμικά τεστ. Η Lotus, αντιθέτως, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει πρόωρα την Ισπανική πίστα, καθώς ένα πρόβλημα στο power unit του Romain Grosjean σήμανε το τέλος των δοκιμών.

Η McLaren του Jenson Button κατάφερε να ολοκληρώσει 35 γύρους, πριν εγκαταλείψει από αντλία καυσίμου. Με την θερμοκρασία της πίστας να έχει σκαρφαλώσει στους 23 σχεδόν βαθμούς, ο Kimi Raikkonen έκανε και τον καλύτερο χρόνο των φετινών δοκιμών στη Jerez, με 1:20.841.

Η προτελευταία κόκκινη σημαία της ημέρας, βγήκε λόγω ενός λευκού αντικειμένου που βρέθηκε στη ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, το οποίο δεν φαινόταν να έχει φύγει από κάποιο μονοθέσιο. Μετά τη γρήγορη απομάκρυνσή του, ο Marcus Ericsson βγήκε αμέσως στη πίστα, μόνο και μόνο για να σταματήσει μετά τη στροφή 9 και να φέρει την τέταρτη και τελευταία διακοπή της ημέρας.

Red Bull-Kvyat

Η Sauber, λίγα λεπτά μετά, ειδοποίησε πως ήταν προγραμματισμένος έλεγχος για το σύστημα τροφοδοσίας βενζίνης, κάτι που συνηθίζεται πριν το πέσιμο της καρό σημαίας στις δοκιμές εξέλιξης. Οι δοκιμές στη Jerez τελείωσαν με τον Hamilton και τον Kvyat να προλαβαίνoυν οριακά να κάνουν ένα γύρο, μετά την απομάκρυνση της C34 από τη πίστα.

Οι επόμενες δοκιμές ξεκινούν στις 19 Φεβρουαρίου στη πίστα της Βαρκελώνης. Αναλυτικά οι σημερινοί χρόνοι των οδηγών στον παρακάτω πίνακα.

Οδηγός Ομάδα Γύροι Ταχύτερος γύρος
Kimi Raikkonen Ferrari 105  1:20.841
Marcus Ericsson Sauber 112 1:22.019
Lewis Hamilton Mercedes 117 1:22.172
Max Verstappen Toro Rosso 97 1:22:553
Felipe Massa Williams 73 1:23.116
Romain Grosjean Lotus 53 1:23.802
Daniil Kvyat Red Bull 64 1:23.975
Jenson Button McLaren 35 1:27.660

[Photo Copyrights: LAT Photographic]