SNE19694

Ο Mercedes-Benz PU106A Hybrid κέρδισε πέρσι δυο πρωταθλήματα, ανανέωσε μια παραδοσιακή δύναμη της Formula 1, κέρδισε βραβεία και έχει κάνει τους ανθρώπους της αγωνιστικής ομάδας της Mercedes να ατενίζουν με αισιοδοξία το μέλλον, τουλάχιστον για τα δυο επόμενα χρόνια. Όμως, οι μηχανικοί γνωρίζουν πως ο ανταγωνισμός δεν θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια, με τον Andy Cowell να θεωρεί πως ο καθένας μπορεί να κατασκευάσει έναν κινητήρα σαν τον δικό τους.

Έτσι, η Mercedes σκοπεύει να ξοδέψει την πλειοψηφία των “κλειδιών” για την εξέλιξη του PU106B Hybrid, μέχρι τον εναρκτήριο αγώνα στην Μελβούρνη. Βασικός λόγος για αυτό, είναι ο περιορισμός του κάθε μονοθεσίου σε 4 καινούριους κινητήρες μέσα στην χρονιά. Με τις ομάδες να μην χρησιμοποιούν διαδοχικά τα PU, δεν συμφέρει τόσο η εισαγωγή εξελιγμένων εξαρτημάτων, όταν υπάρχει η περίπτωση να επιστρέψεις -για λόγους χιλιομέτρων- σε κινητήρα παλαιότερων προδιαγραφών, με τον Cowell να εξηγεί:

Αν κάνεις χρήση των “κλειδιών” μέσα στη χρονιά, τότε η εισαγωγή τους θα σημαίνει πως ό,τι (μονάδες ισχύος) είχες νωρίτερα, δεν θα θέλεις να τις χρησιμοποιήσεις ξανά, γεγονός που περιπλέκει την κατάσταση. Αυτό είναι ένα από τα πράγματα που πρέπει να εξετάσεις, καθώς έρχονται ιδέες και πρέπει να αποφασίσεις τι θες να κάνεις.

Αυτή τη στιγμή η προσέγγιση μας πάνω στην εξέλιξη, επικεντρώνεται στη Μελβούρνη. Πιέζουμε σκληρά για να βεβαιωθούμε ότι όλες οι ιδέες μας για καλύτερες επιδόσεις, θα βρίσκονται στη Βαρκελώνη (για τις δοκιμές), έτσι ώστε να μπορέσουμε να τις αξιολογήσουμε. Θα φτάσουμε στη Μελβούρνη με το καλύτερο δυνατό υλικό, που πιστεύουμε ότι θα επιβιώσει για πέντε αγώνες, και στη συνέχεια θα εξετάσουμε.

Αυτό που δεν θέλουμε να κάνουμε, είναι να πούμε: “Ίσως υπάρχει μια ευκαιρία για να καθυστερήσουμε μερικές αναβαθμίσεις” και αυτός είναι ο κίνδυνος, επειδή όταν το χρονικό παράθυρο κινείται προς τα πίσω, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να σε επιβραδύνει. Εμείς δεν το κάνουμε αυτό, εργαζόμαστε πολύ σκληρά για να βεβαιωθούμε ότι θα είμαστε στην καλύτερη δυνατή θέση στη Μελβούρνη.

Με την Renault να σκοπεύει κι αυτή σε χρήση αρκετών “κλειδιών” μέχρι το πρώτο Grand Prix, τα παραπάνω σίγουρα δεν είναι καλά νέα για τη Honda. Οι Ιάπωνες, που αντιμετωπίζουν προβλήματα, κλειδώνουν σε δυο ημέρες τον κινητήρα τους και μέσα στη χρονιά θα έχουν διαθέσιμα τόσα “κλειδιά”, όσος κι ο μέσος όρος των αχρησιμοποίητων “κλειδιών” που απομένουν στους άλλους τρεις κατασκευαστές.

_R3T1525

Οι κανονισμοί γίνονται ακόμη πιο πιεστικοί του χρόνου, σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των κινητήρων, πράγμα που κάνει ακόμη πιο σύνθετο τον φετινό προγραμματισμό, αφού οι μηχανικοί πρέπει να έχουν στο μυαλό τους το τι μπορεί να αλλαχθεί μόνο για το 2015 και το τι εξάρτημα παγώνει για το 2016. Η Mercedes μας λέει πως έχει μακρύ μέλλον στην F1, κι έτσι δεν μπορεί να κρατήσει τις ιδέες της για να επιτεθεί μια και μόνο χρονιά, αφού την ενδιαφέρει και το εγγύς μέλλον.

Είμαστε στη F1 για να μείνουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα, έτσι μας ενδιαφέρουν μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα θέματα, καθώς και το να κερδίσουμε τον επόμενο αγώνα. Αυτό είναι μόνο ένα από τα ζητήματα για το πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα “κλειδιά” του κινητήρα και το πώς να εξελιχθείς.

Σήμερα το πρωί ξεκίνησε το τελευταίο τετραήμερο χειμερινών δοκιμών, με τις περισσότερες ομάδες να φέρνουν τις αναβαθμίσεις που σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, αποκαλύπτοντάς μας λίγα περισσότερα για την πραγματική τους ταχύτητα. Πλήρης ανάλυση της πρώτης μέρας, καθώς και οι χρόνοι των οδηγών, θα ακολουθήσουν σε απογευματινό άρθρο του Autoblog.gr.

[Photo Copyrights: Daimler]