H MTM βελτιώνει το Audi S3 Cabriolet στα 426 άλογα

Σχετικά άρθρα

Audi S3 Cabriolet by MTM (1)

Μαζί με τα RS6 Clubsport και S8 Talladega S, η MTM στην έκθεση της Γενεύης θα παρουσιάσει και ένα βελτιωμένο Audi S3 Cabriolet. Ο 2,0-λιτρος TFSI κινητήρας των 300 ίππων και 380 Nm ροπής, δυνάμωσε και παράγει 426 άλογα στις 6.350 σ.α.λ με 530 Nm ροπής στις 3.100 σ.α.λ. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4,4 δευτ, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 14,4 δευτ, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 270 χλμ/ώρα.

Η εταιρία τοποθέτησε σε αυτό νέες ζάντες 20″ με ελαστικά διαστάσεων 235/20, μεγάλα φρένα μπροστά με δίσκους 380 mm, carbon διαχύτη, carbon μπροστά spoiler, carbon καπάκια καθρεπτών, carbon κάλυμμα κινητήρα, carbon διακοσμητικά στο εσωτερικό και διακοσμητικά αυτοκόλλητα. Το βελτιωμένο S3 Cabriolet της MTM, πωλείται όπως το βλέπεις στις φωτογραφίες έναντι 85.577 ευρώ.

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

Hot new line-up from MTM for the Geneva salon: S8 Talladega S, RS6 Clubsport and S3 Cabrio

For 25 years MTM has been marketing very powerful, special and craftsman-like interpretations of premium marques such as Audi, Volkswagen, Lamborghini, Bentley and Porsche. The company will be exhibiting at the Geneva Salon for the fifth successive year and presents once again some exciting new models: none more so than the MTM S8 Talladega S. The vehicle follows in the footsteps of the Audi 200 that set some remarkable records at the Talladega Superspeedway, Alabama in 1986: 650PS to break the 350 km/h barrier.

The current variant of the Talladega S is a larger car but still manages the same velocity – thanks to a power output of 802 PS. This impressive combination is complemented by a luxurious but sportily chic interior comprised of bespoke carbon-fibre parts and hand-crafted leather.

Next door on the Geneva stand is the RS6 Clubsport. The Avant has been lightened by 80 kg and is ready to claim more records in its class. The tuned 4,0 TFSi Quattro provides ample power, namely 760 PS (559 Kw) and 945 Nm of torque from 1.700 to 5.500 rpm, transmitted through an 8-speed Tiptronic gearbox. The Clubsport dispatches the 0-100 kph sprint in a fraction over three seconds and reaches 300 km/h in 31 seconds.

The final member of the Geneva trio is the S3 Cabrio. The MTM Engine Management Unit increases the power of the 2,0 TFSi to 426 PS and the torque to a considerable 530 Nm. The Cabrio sprints from 0-100 km/h in less than five seconds, and reaches an electronically limited top speed of 270 km/h. The modifications consist of a turbocharger and matched ECU to MTM specifications accompanied by a revised Cat and exhaust system.

All three cars provide not only ample power for a very sporting drive but are equipped with suitable chassis modifications to enhance the overall experience. Safety first – an enduring motto when purchasing from MTM.

For Roland Meyer, the CEO of MTM in Wettstetten, the natural and continuous development of Electronic Engine Management Units is a keystone of the company: “As an Informatics and Mechanical Engineer I have never strayed from this path. Our measures to increase power are always repeatable, successful and so assured that we are able to guarantee them. Our future is aptly described as ‘sporty, special and supreme’”.

MTM will be exhibiting on Stand 2045 in Hall 2 at the Salon. The press conference will be held on Tuesday, 3rd March at 14:15.

[/learn_more]

ΠηγήMTM

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Το Audi R8 είναι επισήμως νεκρό

Από τον Οκτώβριο του 2022, η Audi έχει ανακοινώσει την ολοκλήρωση της παραγωγής του R8, παρουσιάζοντας -τότε- τη V10 GT RWD έκδοση του, ενώ...

BMW XM by AC Schnitzer

Η AC Schnitzer μας δείχνει την πρόταση της για την BMW XΜ. Τοποθετεί ζάντες 23" και χαμηλότερη ανάρτηση κατά 2 - 2,5 εκατοστά, αποστάτες...

Ο Luka Doncic έχει αυτό θηριώδες Jeep Gladiator Apocalypse Hellfire 6×6

Το αστέρι των Ντάλας Μάβερικς, ο 25-χρονος Σλοβένος Luka Doncic, χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του αυτό το Jeep Gladiator Apocalypse Hellfire 6x6. https://youtu.be/GfoOyCn01hw Η εμφάνισή του...
Autoblog.gr