Lewis Hamilton

Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η προτελευταία μέρα των χειμερινών δοκιμών. Για δεύτερη συνεχόμενη μέρα η Mercedes βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων, ενώ η McLaren -για ακόμη μια φορά- αντιμετώπισε μηχανολογικά προβλήματα. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή της ημέρας.

Όλες οι ομάδες βγήκαν από νωρίς στην κρύα πίστα της Βαρκελώνης, παρότι η θερμοκρασία στον αέρα δεν ξεπερνούσε τους 4οC. Ο πρώτος οδηγός που χρονομετρήθηκε ήταν ο Lewis Hamilton, ο οποίος πήρε τα ηνία από τον Nico Rosberg, που είχε και τον ταχύτερο χρόνο χθες. Παρ’ όλο που ο χρόνος του απογοήτευσε πολλές από τις υπόλοιπες ομάδες, ο ίδιος θεωρεί πως η W06 δεν ήταν ιδανικά στημένη.

Όλη τη μέρα ψάχναμε το σωστό στήσιμο και ήταν πολύ δύσκολο να βρούμε τη σωστή κατεύθυνση που έπρεπε να ακολουθήσουμε. Το αυτοκίνητο ήταν υπερστροφικό και το πίσω μέρος του ήταν παντού, οπότε δεν είχαμε καλή πρόσφυση. Στο τέλος αισθανόμουν (το μονοθέσιο) όλο και καλύτερο. Με τα μαλακά ελαστικά δεν παίζει ρόλο η ισορροπία του μονοθεσίου, γιατί πάνω κάτω έχεις την πρόσφυση για να κάνεις έναν καλό γύρο.

Lotus - Grosjean

Ο περσινός πρωταθλητής ξεκίνησε κάνοντας αρκετούς συνεχόμενους γύρους, ενώ οι περισσότερες ομάδες είχαν επικεντρωθεί στην συγκέντρωση πληροφοριών για την αεροδυναμική των μονοθεσίων τους. Η Lotus με τον Romain Grosjean δοκίμασε και διαφορετικές εμπρόσθιες πτέρυγες, μελετώντας τις επιδράσεις τους στην αεροδυναμική του υπόλοιπου μονοθεσίου. Η Βρετανική ομάδα είναι και η μόνη που μπορεί να συγκρίνει άμεσα τον κινητήρα της Mercedes με αυτόν της Renault που χρησιμοποιούσε πέρσι. Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Pastor Maldonado:

Από πλευράς οδηγού, είναι ένας ευκολότερος κινητήρας. Σε σχέση με αυτόν της Renault, προφανώς και έχει περισσότερη δύναμη, αλλά δεν είναι η δύναμη που κάνει τη διαφορά. Είναι ο τρόπος που μοιράζεται αυτή η δύναμη. Ο κινητήρας έχει πολύ καλύτερη απόκριση.

Raikkonen Test

Με τη θερμοκρασία να ανεβαίνει ξεκίνησαν και οι πρώτες αλλαγές στις ρυθμίσεις του κινητήρα της Ferrari. Η Ιταλική ομάδα δεν είχε κάνει ακόμα κάποια προσομοίωση αγώνα, αλλά σύμφωνα με τον Mauricio Arrivabene, ο οποίος ήταν στην πίστα του Montmelo, τόσο ο Kimi Raikkonen σήμερα, όσο και ο Sebastian Vettel αύριο, θα έχουν την ευκαιρία να νιώσουν την SF15-T σε συνθήκες αγώνα.

Ο Φινλανδός, μετά από την επισκευή ενός μικρού ηλεκτρικού προβλήματος, έβαλε αρχικά την μαλακή γόμα και έπειτα την πολύ μαλακή, ακολουθώντας παρόμοιο πρόγραμμα με αυτό του Felipe Massa. Οι δύο οδηγοί είχαν διαφορά μόλις 0.014” στους γύρους τους, αλλά οι χρόνοι τους απείχαν μισό δευτερόλεπτο από τον χθεσινό χρόνο του Rosberg, παρότι η Pirelli θεωρεί πως οι συνθήκες στην Ισπανική πίστα βελτιώνονται καθημερινά και οι δύο πιλότοι φορούσαν την πολύ μαλακή γόμα.

Red Bull - Testing

Η Red Bull δοκίμασε σήμερα μια ελαφρώς διαφορετική πίσω αεροτομή, με τις αλλαγές να επικεντρώνονται στους κάθετους πυλώνες της. Μέχρι το μεσημεριανό διάλειμμα, οι χρόνοι του Daniel Ricciardo δεν ήταν αντιπροσωπευτικοί της δυναμικότητας της RB11, ενώ στο γκαράζ τις ομάδας βρισκόταν και ο Adrian Newey.

Τελειώνοντας το πρωινό τους πρόγραμμα, ο Nico Hulkenberg και ο Kevin Magnussen, ο οποίος αντικατέστησε τον Fernando Alonso, άρχισαν να δοκιμάζουν τις μαλακότερες γόμες της Pirelli. Τα φετινά μονοθέσια των McLaren και Force India βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις του πίνακα αποστάσεων που έχουν καλύψει οι ομάδες στις δοκιμές, οπότε η αυριανή μέρα είναι η τελευταία τους ευκαιρία για να “μαζέψουν” χιλιόμετρα.

Williams

Κατά την διάρκεια της διακοπής άρχισαν και τα πρώτα πηγαδάκια. Σύμφωνα με τις φήμες που κυκλοφορούσαν σε αυτά, στο motorhome της Mercedes υπήρχε μια συνάντηση όλων των κατασκευαστών power unit, τα αποτελέσματα της οποίας δεν πρόκειται ποτέ να μάθουμε, αλλά είναι πολύ πιθανό να δούμε στο μέλλον.

Μετά το τέλος του μεσημεριανού διαλείμματος, οι Massa και Raikkonen ήταν οι πρώτοι οδηγοί που εμφανίστηκαν στην πίστα, ενώ μεγάλη έκπληξη προκαλούσαν οι ελάχιστοι σημερινοί γύροι του Hamilton. Ο Βρετανός είχε συμπληρώσει μόλις 36 γύρους, δύο λιγότερους από τη McLaren, που επίσης άργησε να εμφανιστεί το απόγευμα. Σύμφωνα με την ομάδα του, οι μηχανικοί της Mercedes ετοίμαζαν ένα πειραματικό set-up στο μονοθέσιο του Βρετανού.

McLaren - Test

Η Toro Rosso, όπως και οι περισσότερες ομάδες, αφιέρωσε το απογευματινό της πρόγραμμα στην προσομοίωση αγώνα. O Carlos Sainz, έχοντας πολλά καύσιμα στο μονοθέσιό του, “έβρισκε” συχνά με το πάτωμα της STR10 στην Ισπανική πίστα και κυρίως στη μεγάλη ευθεία. Καθώς η θερμοκρασία της ασφάλτου έχει πέσει αρκετά -λόγω του συννεφιασμένου καιρού- ο Raikkonen ολοκλήρωσε τη δική του προσομοίωση, την ίδια ώρα που ο Hamilton επέστρεφε στη πίστα.

Με δύο ώρες να απομένουν μέχρι την καρό σημαία, ήρθε και η επίσημη επιβεβαίωση από τη McLaren ότι και η σημερινή τους μέρα θα τελείωνε νωρίς. Φαίνεται πως το μονοθέσιο του Magnussen έχανε λάδια, είτε από το κιβώτιο είτε από κάποιο εξάρτημα του Ιαπωνικού κινητήρα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι μηχανικοί να διορθώσουν τη διαρροή εντός ημέρας.

Ο Marcus Ericsson εξακολουθούσε να προσομοιώνει αγωνιστικές συνθήκες με τη Sauber. O Σουηδός, ολοκλήρωσε σήμερα την δεύτερή του προσομοίωση, καθώς την Πέμπτη είχε δηλώσει πολύ ευχαριστημένος από την ρυθμό αγώνα του μονοθεσίου του. Λίγη ώρα πριν το τέλος των δοκιμών, ο Raikkonen έκανε μερικούς γύρους με την ειδική Flo-Viz (Flow Visualization) βαφή στην πίσω αεροτομή της SF15-T. Το υγρό αυτό στεγνώνει ενώ κινείται το μονοθέσιο, αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες για τον τρόπο με τον οποίο αλλοιώνεται η ροή του αέρα στα σημεία στα οποία ψεκάζεται.

Raikkonen - Barcelona Test

Η Williams ολοκλήρωσε και αυτή το πρόγραμμά της πριν την καρό σημαία, την ίδια ώρα που ο Hamilton περνούσε στην κορυφή των σημερινών χρόνων χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα. Μισή ώρα πριν το τέλος τον δοκιμών εμφανίστηκε και η πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας. Ο Ericsson είχε σταματήσει στη στροφή 3, αλλά πολύ σύντομα το μονοθέσιό του ήταν και πάλι στα pit και η πράσινη σημαία κυμάτιζε.

O Σουηδός ξαναβγήκε γρήγορα στη πίστα μαζί με τους Ricciardo, Hulkenberg, Sainz και Grosjean, με τους τελευταίους δύο να βελτιώνουν τους χρόνους τους. Δυστυχώς για τον Sainz, η Toro Rosso δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τον γύρο, με αποτέλεσμα να βγει για δεύτερη φορά η κόκκινη σημαία. Με ελάχιστα δευτερόλεπτα να απομένουν, οι Ericsson και Hulkenberg βγήκαν και πάλι στη πίστα, ίσα ίσα για να προλάβουν να δουν την καρό σημαία να ανεμίζει.

Αναλυτικά οι σημερινοί χρόνοι στον παρακάτω πίνακα:

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1  Lewis Hamilton Mercedes  1:23.022  76
2  Felipe Massa Williams  1:23.262  +0.240  102
3  Kimi Raikkonen Ferrari  1:23.276  +0.254  136
4  Carlos Sainz Toro Rosso  1:24.191  +1.169  132
5  Romain Grosjean Lotus  1:24.200  +1.178  116
6  Marcus Ericsson Sauber  1:24.477  +1.455  123
7  Nico Hulkenberg Force India  1:24.939  +1.917  158
8  Kevin Magnussen McLaren  1:25.225  +2.223  39
9  Daniel Ricciardo Red Bull  1:25.742  +2.720  128

[Photo Copyrights: Getty Images]