Williams Windtunnel

Ένα ακραίο μέτρο πρότεινε χθες ο επί κεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner, σχετικά με τη βελτίωση στα οικονομικά των ομάδων και τον πολυπόθητο έλεγχο του κόστους. Η πρόταση του Βρετανού έκανε λόγο για απαγόρευση της αεροδυναμικής σήραγγας μαζί με ταυτόχρονη μείωση της υπολογιστικής ισχύς, κάτι που, πέρα από το μειωμένο κόστος και τ’ αυξημένα έσοδα από την πιθανή ενοικίαση της σήραγγας σε τρίτους, θα φέρει στην επιφάνεια την εφευρετικότητα και τις ικανότητες των ανθρώπων.

Αυτό ήταν κάτι που μάλλον δεν άρεσε στους περισσότερο και σίγουρα μία από αυτούς είναι και η Claire Williams, αναπληρωτής επί κεφαλής στη Williams, η οποία υποστηρίζει πως, μπορεί να υπάρξει μακροπρόθεσμη εξοικονόμηση χρημάτων, αλλά οι ομάδες θα πρέπει να συμπληρώσουν την απώλεια, κάτι που γίνεται συνήθως με χρήμα.

Σαν ομάδα, έχουμε επενδύσει πολλά στις αεροσήραγγες -έχουμε δύο, με την τελευταία να έρχεται το 2002 και να μας κοστίζει εκατομμύρια- και δε θα πρέπει να υποστηρίζουμε την απαγόρευση. Νομίζω ότι υπάρχου πράγματα που μπορούν να γίνουν για να ελέγξεις το κόστος προτού γίνεις ακραίος.

Φυσικά και θα έχουμε μια μεγάλη εξοικονόμηση χρημάτων μακροπρόθεσμα, αλλά σύντομα θα πρέπει να βρούμε ξανά την ισορροπία στην αεροδυναμική. Θα πρέπει να αντισταθμίσουμε την αεροδυναμική σήραγγα με άλλες τεχνολογίες, να επενδύσουμε περισσότερο στο CAD και το CFD και θα πρέπει ν’ απολύσουμε πολλούς ανθρώπους, κάτι που δεν το θέλουμε. Αυτό θα μας κοστίσει χρήματα και δεν είναι μια κίνηση που θα υποστηρίξουν.

Η Williams δεν είναι η μόνο που διαφωνεί. Αντίθετος με τον Horner εμφανίζεται και ο επί κεφαλής της Mercedes AMG, Toto Wolff, εξηγώντας ότι η αεροσήραγγα είναι ένα κομμάτι του αθλήματος που δεν μπορεί να εύκολα να κοπεί.

Αυτή είναι η Formula 1· δεν είναι GP2 ή ένα άλλο μηχανοκίνητο άθλημα, όπως τα IndyCar. Είναι ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα για οδηγούς και μηχανικούς, έτσι πιστεύω ότι, αν εξαιρέσουμε κάτι που εδώ και καιρό είναι μέρος του DNA της Formula 1, αυτό δε θα βοηθήσει το άθλημα.