GP MALESIA F1/2015

Φαίνεται πως η χαρά για τους Tifosi δεν κράτησε και πολύ, καθώς τα μονοθέσια της Ferrari κρίθηκαν παράνομα μετά από λεπτομερέστατους ελέγχους της FIA. Οι Ιταλοί μην μπορώντας να φτάσουν “στα ίσια” τα ασημένια βέλη, κατέφυγαν στην τοποθέτηση ενός παράνομου συστήματος, το οποίο άλλαζε το ύψος του μονοθεσίου!


Το σαββατοκύριακο τα μονοθέσια του Sebastian Vettel και του Kimi Raikkonen έδειξαν όχι απλώς ανταγωνιστικά, αλλά ταχύτερα από τις άπιαστες -μέχρι στιγμής- Mercedes. Μετά το τέλος του αγώνα, στους καθιερωμένους ελέγχους που κάνει η FIA, έλεγξε τα μονοθέσια του Kimi Raikkonen και του Carlos Sainz για δει αν οι συνολικές διαστάσεις των μονοθεσίων, της οπίσθιας πτέρυγας αλλά και του συνολικού ύψους των δύο οχημάτων ήταν στα προβλεπόμενα από τον κανονισμό όρια.

Παρότι στην αρχή όλα έμοιαζαν φυσιολογικά, ο άνθρωπος της FIA που έκανε τις μετρήσεις, Ailir Patorp, παρατήρησε πως το μονοθέσιο με τον αριθμό 7 (η Ferrari του Kimi Raikkonen) ήταν 2 εκατοστά χαμηλότερο από το επιτρεπόμενο όριο, αλλά όχι πάντα!!! Όπως δήλωσε ο Ινδός μηχανικός:

Κάνοντας τις μετρήσεις παρατήρησα ότι υπήρχε απόκλιση στο μονοθέσιο με τον αριθμό 7. Την ίδια ακριβώς απόκλιση που είχε το μονοθέσιο με τον αριθμό 5 (σ.σ. του Sebastian Vettel) το Σάββατο. Και στις δύο περιπτώσεις, καλώντας τον μηχανικό της Ferrari για να ελέγξει αν οι πιέσεις τον ελαστικών ήταν στα σωστά όρια της Pirelli, όπως προβλέπει ο κανονισμός, το μονοθέσιο “κέρδισε” 2 εκατοστά. Το περίεργο ήταν ότι οι πιέσεις των ελαστικών παρέμειναν ίδιες.

GP MALESIA F1/2015

Αφού η SF15-T αποκτούσε με μαγικό τρόπο 2 εκατοστά μόλις την πλησίαζε μηχανικός της Ferrari, φέρνοντάς την στα 95 εκατοστά του επιτρεπόμενου ύψους, ο Patorp και η FIA ζήτησαν επιμέρους ελέγχους και -όπως ήταν λογικό- ζήτησαν να ελεγχθεί τόσο το μονοθέσιο του Vettel, το οποίο ακουμπούσε συνεχώς στην άσφαλτο στις ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου, όσο και τα δύο μονοθέσια της Sauber.

Με τα μονοθέσια της Sauber δεν βρέθηκε κάποιο πρόβλημα, αντιθέτως στα μονοθέσια της Scuderia εντοπίστηκε ένα ηλεκτρομαγνητικό σύστημα στις πίσω αναρτήσεις και των δύο SF15-T, το οποίο δούλευε παρόμοια με το απαγορευμένο από πέρσι FRIC. Υπενθυμίζω πως το FRIC χρησιμοποιούταν για να μειώσει το “γονάτισμα” του μονοθεσίου κατά το φρενάρισμα, ενώ ταυτόχρονα κρατούσε σταθερό το μονοθέσιο στις στροφές. Ένα σύστημα το οποίο ο Kimi Raikkonen φάνηκε να χρειάζεται στο μονοθέσιό του, καθώς με αυτό έκανε τις καλύτερες εμφανίσεις του στη Lotus.

TEST PRE-CAMPIONATO F1/2015

Ο τρόπος με τον οποίο ενεργοποιείται το σύστημα δεν έχει δημοσιοποιηθεί ακόμα, αλλά το πιθανότερο είναι η ενεργοποίηση του συστήματος να γινόταν στα pit από τον μηχανικό που άλλαζε το πίσω αριστερά ελαστικό. Φήμες από τη γειτονική μας χώρα, αναφέρουν πιθανό κρυμμένο μαγνήτη στα γάντια του πίσω αριστερά μηχανικού και κάποια ενεργοποίηση του συστήματος, όπως αυτή που γίνεται στα κινητά με τις “έξυπνες” θήκες.

Eντός ολίγου αναμένουμε και το δελτίο τύπου της Ferrari, ενώ η FIA εξετάζει το ενδεχόμενο να ακυρώσει και την τρίτη θέση του Vettel στην Αυστραλία, σε περίπτωση που βρεθούν στοιχεία ότι το σύστημα χρησιμοποιήθηκε και στο πρώτο GP της χρονιάς.

GP MALESIA F1/2015

Μετά την ακύρωση των δύο Ferrari, τα αποτελέσματα του GP Μαλαισίας διαμορφώνονται ως εξής:

Θέση Οδηγός Ομάδα Διαφορά Βαθμοί
1 Lewis Hamilton Mercedes 25
2 Nico Rosberg Mercedes +3.8 18
3 Valtteri Bottas Williams +41.5 15
4 Felipe Massa Williams +16.6 12
5 Max Verstappen Toro Rosso +3.1 10
6 Carlos Sainz Toro Rosso +24.2 8
7 Daniil Kvyat Red Bull +7.9 6
8 Daniel Ricciardo Red Bull +1 γύρος 4
9 Romain Grosjean Lotus +1 γύρος 2
10 Felipe Nasr Sauber +1 γύρος 1
11 Sergio Perez Force India +1 γύρος
12 Nico Hulkenberg Force India +1 γύρος
13 Reberto Merhi Manor +1 γύρος
14 Pastor Maldonado Lotus +1 γύρος
15 Jenson Button McLaren +3 γύροι
16 Fernando Alonso McLaren DNF
17 Marcus Ericsson Sauber DNF
18 Sebastian Vettel Ferrari DSQ
19 Kimi Raikkonen Ferrari DSQ
20 Will Stevens Manor DNS

 

Ανανέωση: Φυσικά και είναι Πρωταπριλιάτικη είδηση, καθώς –όπως πολύ σωστά σχολιάσατε- τα αποτελέσματα των ερευνών δεν θα έφταναν με 3 μέρες καθυστέρηση. Το link του ελέγχου της FIA είναι πραγματικό και φυσικά αναφέρει πως δεν βρέθηκε τίποτα το παράνομο… αλλά η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε από περισσότερους να εντοπίσουν τον αναγραμματισμό στο όνομα του Ινδού μηχανικού της FIA.

Καλό μήνα και του χρόνου!!!