1458416_836992676339895_2827589272341966011_n

Ενώ το πρωτάθλημα είναι προ των πυλών και ήδη το πρώτο επίσημο τεστ δοκιμών έλαβε χώρα στην Πορτογαλία, ανακοινώθηκαν οι αλλαγές στους αγωνιστικούς και τεχνικούς κανονισμούς για το DTM της φετινής χρονιάς. Αρχικά, όπως γνωρίζεις, οι αγώνες είναι πλέον διπλοί σε κάθε πίστα και οι ιθύνοντες του πρωταθλήματος, λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις των φιλάθλων, αλλά και των συμμετεχόντων, κάτι που είχε εκφράσει χαρακτηριστικά και δημόσια ο Timo Glock όσον αφορά τον αριθμό των αγώνων και το format των δοκιμαστικών, προχώρησαν σε αλλαγές, με μοναδικό σκοπό το νέο πρωτάθλημα να έχει περισσότερο θέαμα και περισσότερη δράση, με το επίπεδο ασφαλείας να παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Πλέον, η μαλακή γόμα που χρησιμοποιούταν πέρσι και η οποία χρήση της καθόρισε σε σημαντικό βαθμό αρκετούς αγώνες, αφού έπειτα από μετρήσεις, έδινε τουλάχιστον ένα δευτερόλεπτο στο γύρο στον οδηγό εν αντιθέσει με τον αντίπαλο που είχε την αντίστοιχη σκληρή, καταργείται, και έτσι οι 24 οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά και στους δύο αγώνες μόνο έναν τύπο γόμας ελαστικού, αυτόν που θα παρέχει και φέτος η Hankook. Tο γεγονός αυτό καθιστά τους αγώνες πιο “καθαρούς” και πιο εύκολα κατανοητούς στους φιλάθλους και στους τηλεθεατές.

Αντίθετα, τα διαθέσιμα sets ελαστικών για τις δύο χρονομετρημένες δοκιμασίες και για τους δύο αγώνες, μειώνονται από πέντε σε τέσσερις για στεγνές συνθήκες σε κάθε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Αυτό οδηγεί ομάδες και οδηγούς να σχεδιάσουν μια πιο “έξυπνη” στρατηγική όσον αφορά τη συνετή ή όχι χρήση της γόμας των ελαστικών.

rs-5-dtm-920-8

Θα λέγαμε ότι “τεχνητά”  είναι τα προσπεράσματα πλέον με τη χρήση του γνωστού μας από την F1 DRS (Drag Reduction System), που πρωτοεισήχθη στο DTM to 2013. Είναι το πτερύγιο στην αεροτομή που επιτρέπει, κατά την κίνησή του, υψηλότερη τελική ταχύτητα για σύντομο χρονικό διάστημα και αυτό το σύστημα, αφού και με αυτόν τον τρόπο αυξάνονται οι πιθανότητες για προσπέρασμα, άρα και η αδρεναλίνη και το θέαμα αυξάνονται με τη σειρά τους. Ενεργοποιείται όταν το προπορευόμενο αυτοκίνητο, μετά από την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού είναι λιγότερο από 2” μπροστά. Ακολούθως, το DRS χρησιμοποιείται μια φορά, σε οποιοδήποτε σημείο της πίστας και απενεργοποιείται όταν ο οδηγός φρενάρει. Αυτά μέχρι πέρσι όμως. Από φέτος, το σύστημα θα χρησιμοποιείται τρεις φορές σε κάθε γύρο και όταν ο προπορευόμενος οδηγός είναι λιγότερο από 1” μπροστά, αντί για 2″. Ακόμα, το πτερύγιο της πίσω αεροτομής φέτος θα χαμηλώνει κατά 18 μοίρες αντί των 16 του 2014. Με αυτόν τον τρόπο, μειώνεται η οπισθέλκουσα ακόμη παραπάνω και αυξάνεται παράλληλα η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου. Οι ευκαιρίες για προσπέρασμα, όπως καταλαβαίνεις, είναι ακόμα πιο πολλές από φέτος.

Ο Hans Werner Aufrecht, πρόεδρο της ITR (η οργάνωση που διεξάγει το DTM) δήλωσε για τις επικείμενες αλλαγές:

Το να παρέχουμε  στους θεατές συναρπαστικό πρωτάθλημα και κορυφαία ψυχαγωγία, αποτελεί πρώτη μας προτεραιότητα. Για να γίνει αυτό, οι θεαματικές προσπεράσεις στην πίστα και οι συναρπαστικοί αγώνες μέχρι τον τελικό γύρο είναι κοινή απαίτηση και αυτό είναι ακριβώς ό, τι το DTM παρέχει για πολλά χρόνια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι ένα από τα πιο ελκυστικά πρωταθλήματα του κόσμου.

Το επόμενο ραντεβού των ομάδων για τεστ δοκιμών είναι από τις 14-16 Απριλίου στην πίστα του Oschersleben και η πρεμιέρα του πρωταθλήματος, παραδοσιακά από το Hockenheim, είναι την Πρωτομαγιά.