toyota-prius-plug-in-hybrid

Όπως ανακοίνωσε ο Nathan Kokes, εκπρόσωπος της Toyota, η παραγωγή της τωρινής γενιάς του Prius Plug-in Hybrid θα σταματήσει μέσα στον Ιούνιο. Η ιαπωνική εταιρία εργάζεται πάνω στη νέα γενιά, η οποία θα κυκλοφορήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2016, ως μοντέλο του 2017.

Η Toyota τον περασμένο Δεκέμβριο ανακοίνωσε πως έστειλε το νέο Prius, με κωδική ονομασία 690A, (680A η plug-in έκδοση), ξανά στο σχεδιαστήριο, μιας και δεν το έβρισκε όμορφο. Η Toyota θέλει να κάνει τον σχεδιασμό του Prius πιο εκλεπτυσμένο, και να του δώσει μια διαφορετική εικόνα σε σχέση με το σημερινό μοντέλο, με την υβριδική έκδοση να έχει πιο σπορ εμφάνιση, έχοντας ως στόχο νεότερους αγοραστές, με την plug-in υβριδική έκδοση να έχει μια πιο “νηφάλια” ματιά, ώστε να προσελκύσει ένα ευρύτερο κοινό.

Το νέο Prius, θα διαθέτει μέρη, που έχουν ήδη δοκιμαστεί στο αγωνιστικό TS040 Hybird. Όπως καταλαβαίνεις, τα μέρη αυτά δεν θα είναι μηχανικά αλλά microchips και microcontrollers, καθώς και υπερπυκνωτές, με αυτούς να έχουν επιλεχθεί γιατί είναι άκρως αποτελεσματικοί τόσο στην αποθήκευση της παραγόμενης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, όσο και στην άμεση αναδιανομή της κατά την επιτάχυνση του αυτοκινήτου και θα αυξάνει την απόδοση του υβριδικού συστήματος κατά 10%.

Το νέο υβριδικό μοντέλο θα προσφέρεται και ως τετρακίνητο και για την ώρα, παραμένει ακόμη άγνωστο, από τι υλικό θα είναι οι μπαταρίες του, αλλά φήμες λένε ότι στην entry-level έκδοση του μοντέλου θα χρησιμοποιηθούν μπαταρίες νικελίου μετάλλων υβριδίου (NiMH), ενώ στις ακριβότερες εκδόσεις θα συναντάμε ιόντων-λιθίου, ώστε να αυξηθεί και η ηλεκτρική αυτονομία. Οι μπαταρίες μάλιστα του νέου Prius θα φορτίζονται και ασύρματα.

Το νέο Prius θα φορά ένα υβριδικό κινητήρα, ο οποίος θα είναι μικρότερος, ελαφρύτερος και πιο αποτελεσματικός. Θα φέρει μαζί του και μια νέα εποχή για ένα ευρύ φάσμα νέων οχημάτων της Toyota και της Lexus. Θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα διαθέτει τη νέα γενιά υβριδικών κινητήρων, οι οποίοι θα προσφέρουν σημαντικά βελτιωμένη οικονομία καυσίμου (-10%), σε ένα πιο συμπαγές πακέτο, το οποίο θα είναι ελαφρύτερο και θα κοστίζει λιγότερο στη κατασκευή του.

Ο νέος βενζινοκινητήρας έχει θερμική απόδοση μεγαλύτερη του 40% (38,5% ο τωρινός κινητήρας), με το νέο πιο πετυχημένο υβριδικό αυτοκίνητο όλων των εποχών, να κατασκευάζεται πάνω στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα της Toyota, Toyota New Global Architecture (TNGA) η οποία προσφέρει χαμηλότερο κέντρο βάρους και αυξημένη δομική ακαμψία. Η νέα πλατφόρμα θα κάνει το Prius να ζυγίζει 70 κιλά λιγότερα, με το αυτοκίνητο να διαθέτει καλύτερη αεροδυναμική, πιο άνετο εσωτερικό και θα δίνει καλύτερη ορατότητα στον οδηγό.

Θα κατασκευάζεται στην Ιαπωνία -αργότερο ίσως και στις Η.Π.Α- με τη μέση κατανάλωση του να βελτιώνεται κατά 8 με 10%, όχι μόνο χάρη στη βελτιωμένη υβριδική τεχνολογία, αλλά και του μειωμένου βάρους, το οποίο αναμένεται να μειωθεί κατά 20% σε σχέση με τη τωρινή γενιά. Για να επιτευχθεί αυτό, η Toyota θα κάνει χρήση αλουμινίου στο σώμα, και κάποιας ρητίνης ή πλαστικού, σε μερικά τμήματα του αμαξώματος του Prius Plug-in.