Formula 1 Pit Stop

Οι συζητήσεις στη Formula 1 είναι από χθες επικεντρωμένες στο 2017, μετά από τις σημαντικές αποφάσεις που πάρθηκαν στη συνάντηση του Strategy Group πριν από δύο μέρες. Κι ενώ τα δημοσιεύματα έλεγαν πως δεν θα υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις, η ανακοίνωση της FIA τους διέψευσε πανηγυρικά. Προκειμένου το άθλημα ν’ αποκτήσει τη χαμένη δόξα του παρελθόντος, συμφωνήθηκαν κάποια μέτρα, ένα εκ των οποίων είναι η επαναφορά των ανεφοδιασμών κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Από το 2010, οι ανεφοδιασμοί καταργήθηκαν, σε μια προσπάθεια να μειωθεί ακόμα περισσότερο το κόστος, ωστόσο αυτό θα σταματήσει να ισχύει από τη μεθεπόμενη σεζόν. Βέβαια, μπορεί και όχι! Όπως τονίσαμε χθες, ό,τι διάβασες είναι απλώς συμφωνία και θα πρέπει να εγκριθούν από την Επιτροπή της Formula 1 και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Πάνω σ’ αυτή την αβεβαιότητα, ο Toto Wolff, επί κεφαλής της Mercedes AMG, έρχεται να προσθέσει πως μπορεί τελικώς οι ανεφοδιασμοί να μην επιστρέψουν, αν το κόστος τους κριθεί υπερβολικά μεγάλο.

Συζητήσαμε πολλά θέματα. Οι ανεφοδιασμοί απαγορεύτηκαν λόγω του κόστους κι επειδή τα pit stops κρατούσαν τόσο πολύ. Αλλά, θέλουμε να το εξετάσουμε ξανά και να δούμε αν μπορούμε να κάνουμε pit stops για καύσιμα κι ελαστικά που να διαρκούν όπως τώρα, δηλαδή 2 με 3 δευτερόλεπτα. Έχουμε συμφωνήσει να το διερευνήσουμε αυτό, όπως και το κόστος, επειδή μπορεί να είναι θεαματικό. Αν είναι τόσο ακριβό, δε θα το κάνουμε.

Επίσης, συμφωνήσαμε ν’ αυξήσουμε το πλάτος των μονοθεσίων και των ελαστικών και να έχουμε πιο μεγάλες εμπρός και πίσω αεροτομές. Θέλουμε ν’ απαγορεύσουμε τη βοήθεια προς των οδηγό στις εκκινήσεις, έτσι δε θα έχουμε καλιμπραρισμένες από πριν εκκινήσεις. Για την ώρα, θα είναι μια εξέλιξη των τωρινών αυτοκινήτων. Αλλά, υπάρχει πρόθεση για πιο θεαματικό αεροδυναμικό κιτ. Θέλουμε να το κάνουμε αυτό, αλλά, για την ώρα, θα πάμε για την εξέλιξη και αυτό μας δίνει 6 μήνες, ώστε να συμφωνήσουμε σε πιο θεματικό σχεδιασμό.

Toto Wolff

Χθες, δε διαβάσαμε τίποτα για την ισχύ των power units και για τη ροή καυσίμου. Ωστόσο, για το δεύτερο ο Wolff ξεκαθαρίζει πως δεν υπάρχουν συζητήσεις για ν’ αυξηθεί το μέγιστο όριο των 100 κιλών ανά ώρα. Παρ’ όλα αυτά, ο Αυστριακός πιστεύει ότι τα νέα μονοθέσια θα είναι τα ταχύτερα όλων των εποχών στη Formula 1.

Πιστεύουμε ότι μπορούμε να κάνουμε τα μονοθέσια 5 με 6 δευτερόλεπτα ταχύτερα σε σχέση με την τωρινή γενιά, κάτι που σημαίνει ότι θα είναι τα ταχύτερα αυτοκίνητα που υπήρξαν ποτέ. Αυτό είναι συναρπαστικό. Αυτό ήταν σημαντικό και όλοι μας σηκώσαμε το χέρι μας για να πιέσουμε σ’ έναν τέτοιο στόχο. Αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να κατασκευάζουμε τα ταχύτερα μονοθέσια στον πλανήτη.

Τα πράγματα δεν έχουν ξεκαθαρίσει για τις μικρότερες ομάδες που δε βρίσκονται στο Strategy Group. Στο τραπέζι μπορεί να βρίσκεται ακόμα και η επιστροφή των πελατειακών σασί ή το τρίο μονοθέσιο σε περίπτωση που υπάρξει ανάγκη. Τα πράγματα, όμως, είναι ακόμα πολύ ρευστά, όπως λέει και ο Wolff, και θα πρέπει να κάνουμε υπομονή για κάτι πιο συγκεκριμένο.

Δε θέλουμε να διακινδυνέψουμε ότι οι μικρές ομάδες θα σταματήσουν ό,τι κάνουν, και οτιδήποτε προσπαθήσεις θέλεις εφαρμόσεις σε αυτό είναι δύσκολο. Πρέπει να βρούμε έναν τρόπο για να μπορέσουν οι ομάδες να επιβιώσουν και δε θέλουμε μία κατάσταση όπου κάθε ομάδα ξοδεύει περισσότερα απ’ ό,τι κερδίζει. Το Strategy Group είναι προετοιμασμένο να δώσει ένα works-spec αυτοκίνητο σε άλλες ομάδες ή σε αυτές που δυνητικά θα έρθουν. Ένα άλλο σχέδιο έκτακτης ανάγκης, όταν χάσουμε μια ομάδα, είναι να τρέξουμε εμείς ένα τρίτο ή τέταρτο μονοθέσιο.

Αυτό δεν είναι το πιο ελκυστικό για το Formula 1, αλλά, αν φανταστείτε ότι η Mercedes θα τρέχει μ’ έναν νέο οδηγό για μία σεζόν που θα μπορεί να είναι ανταγωνιστικός, τότε θα μπορούσε να είναι ενδιαφέρον. Και στις δύο περιπτώσεις, προσθέτεις ανταγωνιστικά αυτοκίνητα που τρέχουν στο εμπρός μέρος ή στο μέσον. Αυτή είναι μια οδός που θα εξετάσουμε και θα επιστρέψουμε σ’ έναν μήνα με μια εμπορική ρύθμιση ώστε να μπορεί να λειτουργήσει.