funny-mitsubishi-pajero-horse-joke


Η ερώτηση είναι φαινομενικά ανόητη. Τι πάει να πει “αρκετά άλογα”; Είναι σαν να ρωτάς κάποιον αν είναι άνετο το αυτοκίνητο του. Ή αν πόσα χρήματα είναι “ικανοποιητικά”. Αν ρωτήσεις 50 ανθρώπους, θα πάρεις 50 διαφορετικές απαντήσεις και αυτό θα συμβεί επειδή σαν ερώτηση, είναι υπερβολικά αόριστη. Είναι όμως; Για να είμαι πιο ακριβής, θα μπορούσα να ρωτήσω ποια είναι η “ιδανική” αναλογία κιλών ανά ίππο αλλά στην πραγματικότητα, ακόμα και αυτή η ερώτηση είναι ανόητη. Το άρθρο αυτό, έχει σκοπό την έναρξη μίας συζήτησης. Δεν το γράφω για να δώσω μία απάντηση και μετά να συμφωνήσεις ή να διαφωνήσεις με αυτήν. Δεν έχω απάντηση να δώσω. Μόνο τις σκέψεις μου.

Θα ξεκινήσω όπως –σχεδόν- πάντα με ένα disclaimer. Η ερώτηση “πόσα άλογα είναι αρκετά” δεν αφορά τα sports cars ή τα supercars/hypercars. Παρότι οι ιπποδυνάμεις ξεφεύγουν, τα μοντέλα που τις απαρτίζουν αυτές τις κατηγορίες, αφορούν ένα πολύ μικρό ποσοστό του πληθυσμού. Οι περισσότεροι από εμάς, δεν θα δούμε καν μία LaFerrari ή μία Koenigsegg One:1, πόσο μάλλον να οδηγήσουμε. Όχι. Η ερώτηση αφορά τους πάντες και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, θέλω να μου δώσεις μία απάντηση ή τουλάχιστον τις σκέψεις σου επί του θέματος, ρεαλιστικά. Δηλαδή για εσένα, σε καθημερινές συνθήκες, θεωρώντας ότι το αυτοκίνητο για το οποίο μιλάς θα είναι το μοναδικό στη ζωή σου τη δεδομένη στιγμή. Με αυτό θα είσαι κολλημένος στην κίνηση, με αυτό θα πας διακοπές, με αυτό θα πας βόλτα, με αυτό θα “ξεσκάσεις”, με αυτό θα κάνεις τα πάντα. Ότι κάνεις τις 350 από τις 365 ημέρες του χρόνου. Οπότε μην βιαστείς να απαντήσεις 500, 600 ή 700+ άλογα. Τι θα κάνεις τόσα άλογα σε καθημερινή βάση; Και ακόμα και αν βρεις κάτι να τα κάνεις, πόσα χρειάζεσαι στην πραγματικότητα;

A Marine Engine

Η συλλογιστική μου έχει ως εξής: δεν νιώθω την ανάγκη να “τελικιάζω” το αυτοκίνητο μου συχνά. Και όσο και αν θα μου άρεσε να αφήνω κάτω και την 4η, αν μιλάμε για καθημερινό, αυτοκίνητο-πασπαρτού, οτιδήποτε πάνω από 600 άλογα θα μου ήταν εντελώς περιττό. Θαυμάσιο και ορισμένες φορές “ναρκωτικό”, αλλά περιττό. Οπότε βρήκα το πρώτο μου ταβάνι. Θα μπορούσα μάλιστα να το κατεβάσω στα 500 άλογα, οπότε… γιατί όχι; Ας αρχίσουμε να κατεβαίνουμε. 400; Ακόμα και αν μιλάμε για ένα βαρύ όχημα όπως ένα μεγάλο SUV ή ένα μεγάλο sedan, 400 άλογα μου ακούγονται πολλά. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στα 400 άλογα βρίσκονται μοντέλα όπως η M3/M4, η C63 AMG κλπ. Αμέσως-αμέσως, το ταβάνι κατέβηκε στα <400 άλογα.

 

Επαναλαμβάνω. Μιλάω για ένα αυτοκίνητο κάνω-τα-πάντα. Μέχρι στιγμής, δεν έχω χρησιμοποιήσει κριτήρια. Θεωρώ ότι οποιοδήποτε αυτοκίνητο με ιπποδύναμη που να πλησιάζει τα 400 άλογα, είναι οριακά “φυσιολογικό”. Ακόμα και αν μιλάμε για ένα όχημα που να πλησιάζει τους 2.5 τόνους, τα 400 άλογα είναι απολύτως επαρκή. Τώρα ήρθε η ώρα να βάλουμε στη συζήτηση κάποιες επιπλέον παραμέτρους. Πρώτη και ίσως σημαντικότερη, το βάρος. Γιατί το επόμενο μεγάλο νούμερο στην αναζήτηση μου για την ιδανική ιπποδύναμη, είναι το 300. Είναι 300 άλογα αρκετά για ένα βαρύ αμάξωμα; Για ένα SUV; Για ένα μεγάλο sedan; Πιστεύω ακράδαντα πως ναι. 200; Χμμμμ. Αρχίζει να ζορίζει η κατάσταση αλλά έχω την εντύπωση πως εξαιρώντας ορισμένες ακραίες καταστάσεις, ίσως και τα 200 να είναι αρκετά. Για οτιδήποτε μικρότερο από sedan, παραπάνω από αρκετά.

horse-has-got-your-back__big_no

Η λογική μου είναι σχετικά απλή. Όχι αλάνθαστη, τουλάχιστον όχι για εσένα, αλλά απλή. Δεν θα πάρω το κάτω άκρο. Ας πούμε 250 άλογα. Είναι υπερβολικά για ένα μικρό αυτοκίνητο αλλά όχι για οτιδήποτε από την κατηγορία των σύγχρονων hatchbacks και πάνω. Ένα hatchback με 250 άλογα είναι κάτι περισσότερο από “ταχύ”. Είναι γρήγορο. Φυσικά, όσο ανεβαίνεις κατηγορίες, τόσο μειώνονται οι δυνατότητες αλλά ποτέ στο σημείο να είναι ανεπαρκείς. Ένα μεγάλο SUV με 250 άλογα ποτέ δεν είναι επικίνδυνο. Εντάξει, ένα όχημα με βάρος 3 τόνων θα είναι αργό αλλά δεν γίνεται να ικανοποιείς τα άκρα. Όπως για ένα μικρό αυτοκίνητο, 250 άλογα είναι υπερβολικά, έτσι είναι λίγα για κάτι υπέρμετρα βαρύ.

Βέβαια, είναι κι άλλες παράμετροι. Όπως η ροπή. Ένα σχετικά βαρύ sedan με 120 άλογα αλλά 30 kgm ροπής, είναι μία χαρά. Ή η ισορροπία. Δεν εννοώ την κατανομή βάρους αλλά την αρμονία στα μηχανικά. Ναι, η κατανομή βάρους παίζει ρόλο και ένας βαρύς κινητήρας θα την μεταφέρει προς τα εμπρός αλλά για εμένα έχει μεγαλύτερη σημασία η ισορροπία των μηχανικών μερών. Τα φρένα, οι αναρτήσεις, το πλαίσιο… Ή ακόμα και παράμετροι άσχετες με το αυτοκίνητο καθεαυτό. Ο νόμος για παράδειγμα. Κακά τα ψέματα, όσο ανεβαίνουν τα άλογα, τόσο αυξάνουν οι πιθανότητες να σε πιάσει το μακρύ χέρι του νόμου επειδή κινείσαι με πολλά. Ή το –σωστό κατά τη γνώμη μου κλισέ- ότι είναι πιο διασκεδαστικό και ασφαλές να οδηγείς ένα “ασθενές” αυτοκίνητο στα 10/10 από ότι να οδηγείς ένα δυνατό αυτοκίνητο στα 7/10.

01-toyota-camry-dragster-sema-1

Άρα; Καταλήγω κάπου; Ενώ δεν το περίμενα… ναι. Αλλά αυτή είναι η γνώμη μου. Δεν στηρίζεται κάπου αλλά καλώς ή κακώς, αυτό πιστεύω. Μην με παρεξηγήσεις. Λατρεύω τα ανόητα δυνατά αυτοκίνητα. Ένα Hellcat θα το έπαιρνα. Αλλά δεν έχω αυταπάτες για το πόσο περιττό είναι ένα τόσο δυνατό αυτοκίνητο. Οπότε… ρεαλιστικά. Πόσα άλογα είναι αρκετά για εσένα; Πόσα άλογα χρειάζεσαι για να καλύψεις όλες σου τις ανάγκες – πάντα με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο στην οικογένεια.

maxresdefault