FCA intake control patent

“Ένα σύστημα ελέγχου της εισαγωγής για πολυκύλινδρους κινητήρες εσωτερικής καύσης με βαλβίδες που είναι τοποθετημένες στους αυλούς εισαγωγής και μπορούν να μεταβάλλουν την διατομή των αυλών για να αυξήσουν την ταχύτητα του αέρα.” Έτσι ξεκινά η αίτηση της FCA US για κατοχύρωση της νέας αυτής τεχνολογίας. Το σύστημα, αφορά όπως μόλις διάβασες πολυκύλινδρους κινητήρες αλλά η λογική λέει ότι θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά στον Pentastar V6 που αναμένεται να διαθέτει επίσης σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου και υπερτροφοδότηση.

Χωρίς να είμαι σε θέση να αποκρυπτογραφήσω κάθε λεπτομέρεια του συστήματος, αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι πρόκειται για ένα εξάρτημα που τοποθετείται χαμηλά στην εισαγωγή του κινητήρα και μέσω των βαλβίδων ελέγχου, σκοπό έχει να αυξήσει το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας του κινητήρα στον οποίο θα τοποθετηθεί. Με standard διατομή, η ταχύτητα του αέρα μειώνεται σε χαμηλές/χαμηλομεσαίες στροφές με αποτέλεσμα να μειώνεται η απόδοση του κινητήρα. Με μεταβλητή διατομή του αυλού εισαγωγής όμως, παύει να υφίσταται αυτό το πρόβλημα. Η ταχύτητα του αέρα διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και η απόδοση του κινητήρα σε χαμηλές και χαμηλομεσαίες στροφές είναι καλύτερη. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείς να διαβάσεις το pdf της αίτησης.