[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

_MG_0408

Πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση στο ελληνικό ειδικό τύπο, την Πέμπτη που μας πέρασε, του ολοκαίνουργιου Volvo XC90 σε μαγαζί της Αθηναϊκής παραλιακής λεωφόρου, όπου μετά την προϊοντική παρουσίαση, ακολούθησε μια μικρή οδηγική επαφή με το αυτοκίνητο από την Βουλιαγμένη μέχρι το Σούνιο και πίσω (περίπου 90 χλμ.).

Το XC90 αποτελεί την ναυαρχίδα της Σουηδικής εταιρίας, τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που θα παρουσιαστεί το πολυτελές sedan S90, που είδαμε να δοκιμάζεται τις προηγούμενες μέρες. Η Volvo βασίζει πολλά στο συγκεκριμένο μοντέλο, καθώς ο CEO της εταιρίας έχει δηλώσει ότι δεν υπάρχει δεύτερη ευκαιρία, ενώ γενικά η εταιρία βρίσκεται σε έξαρση, καθώς σε τέσσερα χρόνια από σήμερα, το μεγάλο SUV που βλέπεις θα αποτελεί το πιο παλιό μοντέλο στη γκάμα της. Με αυτό το τρόπο, θέλει να μας δείξει ότι η προγραμματισμένη ανανέωση όλου του line-up των μοντέλων θα παίξει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη του στόχου των 800.000 πωλήσεων ετησίως το 2019, σχεδόν τα διπλάσια από σήμερα.

Η πρώτη γενιά του XC90 παρουσιάστηκε πριν 13 χρόνια (το 2002) και κατάφερε να πουλήσει 636.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως. Ο κύκλος ζωής του επεκτάθηκε για κάποια χρόνια, καθώς μεσολάβησε το 2010 η αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της εταιρίας, και από την Ford πλέον ανήκει στον Κινέζικο κολοσσό Geely, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι κινέζικη εταιρία καθώς οι Ασιάτες είναι πρακτικά μόνο επενδυτές, με το management να παραμένει σε Σουηδικά χέρια.

Με το νέο μοντέλο, η εταιρία ευελπιστεί να συνεχίσει να συνδυάζει σε άριστο βαθμό τη πολυτέλεια, την ευρυχωρία, την ευελιξία, την απόδοση και την ασφάλεια, που παρουσίασε με τη πρώτη γενιά, δημιουργώντας νέο μέτρο σύγκρισης στην αγορά των SUV. Ο ανταγωνισμός του είναι αρκετά σκληρός και περιλαμβάνει το πρόσφατα παρουσιασμένο Audi Q7, το BMW X5, την επερχόμενη Mercedes GLE, την Porsche Cayenne, και το Lexus RX, το οποίο περιέργως δεν αναφέρθηκε κατά την παρουσίαση.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Εξαιρετικά άνετο στο δρόμο
  • Εξοπλισμός ασφαλείας/τεχνολογίας
  • Πολυτελέστατο εσωτερικό
  • Μεγάλος χώρος αποσκευών
  • Εσωτερικοί χώροι

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Κλίσεις στις στροφές

[/custom_list] [/one_half_last]
[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

_MG_0306

Το νέο SUV της Volvo παρουσιάστηκε στα τέλη του περασμένου Αυγούστου, για να κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του το φθινόπωρο που μας πέρασε στην έκθεση του Παρισιού. Είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που φορά το νέο σήμα της και αποτελεί απόδειξη της στρατηγικής Volvo-by-Volvo, καθώς έχει σχεδιαστεί, εξελιχθεί και κατασκευαστεί αποκλειστικά και στο σύνολό του από τη σουηδική μάρκα, όντας το πρώτο μοντέλο απαγκιστρωμένο από την επήρεια της Ford.

Είναι αποτέλεσμα τριετούς προγράμματος εξέλιξης, με την επένδυση του να ξεπερνά τα 11 δις δολάρια, βασίζεται στη Scalable Product Architecture (SPA) πλατφόρμα, με τη δεύτερη γενιά του XC90, να είναι το πρώτο από σειρά μοντέλων που θα την χρησιμοποιεί, καθώς προσφέρει τεράστιες δυνατότητες ευελιξίας, εξέλιξης και οικονομίας κλίμακας στη Volvo και από την οποία θα προέλθουν όλα τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_10

Ο σχεδιασμός του Volvo XC90 είναι δημιουργία του Thomas Ingenlath και έχει επηρεαστεί από το Concept XC Coupe, που παρουσίασε η εταιρία στο Detroit τον Ιανουάριο του 2014. Με το συγκεκριμένο πρωτότυπο η Volvo μας έδειξε τη νέα της σχεδιαστική γλώσσα που θα ακολουθηθεί στα μελλοντικά SUV της, ενώ διαθέτει πολλά κοινά σημεία και με το Volvo Concept Coupé.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_14

Στο XC90, στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η μεγάλη μάσκα, που πλαισιώνονται από τα σχετικά μικρά φωτιστικά σώματα. Χάρη στο χαρακτηριστικό σχεδιασμό των LED φώτων ημέρας, αυτά τα ονομάζει “Σφυρί του Thor”, με τους προβολείς ομίχλης να βρίσκονται χαμηλά στον μεγάλο προφυλακτήρα. Το σύνολο του αυτοκινήτου διακατέχεται από απλές γραμμές, χωρίς ακμές. Στο προφίλ, αίσθηση προκαλούν τα τονισμένα “τόξα” των φτερών, και η γραμμή που ξεκινά από τα εμπρός φωτιστικά σώματα, και διατρέχοντας το αμάξωμα (κάτω από τα παράθυρα) φτάνει στα αντίστοιχα πίσω. Μια παραδοσιακή πινελιά που υπάρχει χρόνια στα μοντέλα της σουηδικής εταιρίας. Τέλος, στο πίσω μέρος υπάρχουν τα κλασικά κάθετα φωτιστικά σώματα, που θυμίζουν παρένθεση (το σημείο στίξης) και αγκαλιάζουν το πίσω κρύσταλλο και την πόρτα.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_25

Φυσικά, σε κάθε σημείο του αμαξώματος θα βρεις αρκετή δόση χρωμίου, χωρίς όμως να είναι κραυγαλέο. Τέτοιου χαρακτηρισμού είναι και η γενική εικόνα που αποκομίζεις από το σύνολο, καθώς παρότι τον μεγάλο όγκο του και των τεραστίων διαστάσεων τροχών του (275/45 με ζάντες 20 ιντσών και ελαστικά Michelin Latitude Sport3), παραμένει ένα χαμηλών τόνων αυτοκίνητο, καταφέρνοντας ταυτόχρονα να δείχνει την πολυτελή και premium καταγωγή του.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_06

Οι διαστάσεις του δικαιολογούν τον όρο “θηρίο”, καθώς το μήκος του φτάνει τα 4.950 χλστ., το πλάτος του τα 2.008 χλστ. (2.140 χλστ. με καθρέφτες), το ύψος του φτάνει τα 1.776 χλστ. (το μέσο ύψος του Ελλάδα άνδρα), ενώ τέλος το μετατρόχιο του αγγίζει τα 2.984 χλστ.

Από πλευράς ασφαλείας, η Volvo είναι γνωστό ότι έχει εμμονή με αυτή, και εκτός των άλλων έχει δηλώσει ότι το όραμα της είναι μέχρι το 2020 να μην υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός σε ένα καινούργιο Volvo. Αρκετά αισιόδοξη και κάπως ριψοκίνδυνη δήλωση, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι η ασφάλεια είναι περασμένη στο DNA της εταιρίας και όλα περιστρέφονται γύρω από αυτή. Μπορεί ο ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP να μην έχει δοκιμάσει ακόμα το αυτοκίνητο, αλλά όταν γίνει αυτό αναμένεται να αποτελέσει νέο ρεκόρ μετρήσεων.

_MG_0297

Ένα από τα πρωτοπόρα συστήματα ασφαλείας είναι το “Run-off Road Protection“. Η εκτροπή δηλαδή του αυτοκινήτου από το δρόμο, που είναι συνηθισμένος τύπος ατυχήματος με διαφορετικές αιτίες, όπως η διάσπαση της προσοχής του οδηγού, η κόπωση ή οι κακές καιρικές συνθήκες. Για παράδειγμα, οι μισοί θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες οφείλονται στην έξοδο του αυτοκινήτου από τον δρόμο, ενώ στη Σουηδία, τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκεται ένα μόνο αυτοκίνητο, αποτελούν το ένα τρίτο όλων των θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Το σύστημα αυτό σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας, αλλάζει τη θέση του καθίσματος ώστε να υπάρξει καλύτερη προστασία στη σπονδυλική στήλη των επιβατών, ενεργοποιεί τους αερόσακους και αποσυνδέει το πεντάλ του φρένου, ώστε να δημιουργεί επιπλέον ζωτικός χώρος στα πόδια του οδηγού.

_MG_0283

Επίσης, όπως το παραπάνω σύστημα αποτελεί παγκόσμια πρωτιά, το ίδιο συμβαίνει και με το σύστημα του νέου Volvo XC90 που φρενάρει το αυτοκίνητο αυτόματα, αν ο οδηγός στρίψει εμπρός από όχημα που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση, με αυξημένο κίνδυνο για τα δύο οχήματα. Αυτή είναι μια συνηθισμένη περίπτωση σε πολυσύχναστες διασταυρώσεις μέσα στην πόλη, αλλά και σε λεωφόρους, όπου το όριο ταχύτητας είναι μεγαλύτερο. Το αυτοκίνητο ανιχνεύει τον κίνδυνο σύγκρουσης και φρενάρει αυτόματα προκειμένου να αποφύγει τη σύγκρουση ή να μετριάσει τις επιπτώσεις της.

Τέλος, το City Safety χρησιμοποιείται ως το “όνομα-ομπρέλα” που περικλείει όλες τις λειτουργίες αυτόματου φρεναρίσματος της Volvo και ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Η αποτροπή σύγκρουσης πλέον λειτουργεί σε όλο το εύρος ταχυτήτων και όχι μόνο για ταχύτητα μέχρι τα 50 χλμ/ώρα, όπως ισχύει στην πλειοψηφία των ανάλογων συστημάτων όλων των κατασκευαστών.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρες” ]

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_75

Το νέο XC90 προσφέρεται σε βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, αποκλειστικά με τους νέους, 2.0-λιτρους τετρακύλινδρους κινητήρες Drive-E (1.969 κ.εκ. και στις δύο εκδόσεις καυσίμου). Η ίδια η εταιρία, περιγράφει το αυτοκίνητο ως “το πιο ισχυρό και καθαρό SUV στον κόσμο” και προσφέρει πέντε διαφορετικές επιλογές, με όλες να πληρούν τις προδιαγραφές του Euro6.

Συγκεκριμένα, σε ότι αφορά τους κινητήρες βενζίνης, υπάρχει ο Τ5 με 254 άλογα και 350 Nm ροπή, ο οποίος όμως δεν θα εισαχθεί στην Ελλάδα. Έτσι, ο βασικός βενζινοκινητήρας είναι ο Τ6 με διπλή υπερπλήρωση από κομπρέσορα και turbo απόδοσης 320 ίππων στις 5.700 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.200 μέχρι τις 5.400 σ.α.λ.Η μέση κατανάλωση του είναι 7,7 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 179 γρ.χλμ.

Από πλευράς πετρελαιοκινήτων υπάρχει ο D4 turbodiesel που αποδίδει 190 ίππους με 400 Nm ροπής με κατανάλωση περίπου 5,3 λίτρα/100 χλμ. και είναι η μόνη που η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα και θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα στο τέλος της χρονιάς.

Έτσι, ο πετρελαιοκινητήρας που μπορείς να αγοράσεις είναι ο D5 και ήταν αυτός που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε κατά την παρουσίαση. Αποδίδει 225 άλογα και 470 Nm ροπή, με το εργοστάσιο να ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές ρύπων στα 149 γρ./χλμ.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_77

Τέλος, διαθέσιμη είναι και η υβριδική έκδοση, που φορά τον κινητήρα Τ8 με όνομα ‘TwinEngine’. Ο Drive-E δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας είναι ίδιος με τον Τ6, παράγει 320 ίππους και 400 Nm ροπή και μεταφέρονται στο μπροστινό άξονα, καθώς δεν έχει το μηχανικό σύστημα τετρακίνησης. Υπάρχει, όμως, ένας ηλεκτροκινητήρας 87 ίππων με 240 Nm ροπή για τον πίσω άξονα, που προσομοιώνει την κίνηση σε όλους τους τροχούς. Συνδυαστικά, η απόδοση του είναι 407 άλογα με 640 Nm ροπής, έχοντας εκπομπές CO2 49 γρ/χλμ. Η αυτονομία μόνο με ηλεκτροκίνηση είναι περίπου 40 χιλιόμετρα, με την εργοστασιακή κατανάλωση να ανακοινώνεται στο ιδιαίτερα φιλόδοξο νούμερο των 2,1 λίτρων/100 χλμ. Διαθέτει πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (hybrid, pure, power, AWD και save), τα οποία δίνουν έμφαση στις επιδόσεις και την οικονομία.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου και χωρητικότητας 9.2-kWh έχει τοποθετηθεί κεντρικά, κατά μήκος του αυτοκινήτου και δεν επηρεάζει τον διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Επιπλέον, η θέση της εξασφαλίζει στο SUV χαμηλό κέντρο βάρους στο κέντρο του αυτοκινήτου. Η συγκεκριμένη plug-in έκδοση τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας του μοντέλου, και μαζί με την Porsche Cayenne S E-Hybrid, που έχουμε δοκιμάσει, αποτελεί το δεύτερο πολυτελές plug-in υβριδικό SUV στον κόσμο.

Κλείνοντας με τα βάρη του αυτοκινήτου, τα μοντέλα με τον Τ6 ζυγίζουν 2.078 κιλά, με τον D5 2.082 κιλά, με τις 7-θέσεις εκδόσεις του να προσθέτουν 48 κιλά στο συνολικό βάρος. Τέλος, η υβριδική έκδοση, που προσφέρεται αποκλειστικά σε 7-θέσια διάταξη ζυγίζει 2.343 κιλά. Το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει χωρητικότητα 71 λίτρα, ενώ στην υβριδική έκδοση 50.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_69

Το εσωτερικό στο νέο XC90 είναι ότι πολυτελέστερο έχει σχεδιαστεί ποτέ από την Volvo. Συνδυάζει εξαιρετικής ποιότητας υλικά, όπως το μαλακό δέρμα που καλύπτει αρκετά σημεία της καμπίνας. Φυσικά, παντού υπάρχουν μαλακά πλαστικά, ενώ και το ξύλο είναι κύριο υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί. Η προσοχή στην λεπτομέρεια εντοπίζεται στον προαιρετικό χειροποίητο επιλογέα ταχυτήτων από κρύσταλλο του διάσημου σουηδικού οίκου Orrefors, και τα χειριστήρια διακοπής/εκκίνησης του κινητήρα και ρύθμισης της έντασης του ήχου κατασκευασμένα με αδαμαντοκοπή.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_72

Το ταμπλό του πολυτελούς SUV είναι λιτό και έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ελαχιστοποίηση των διακοπτών και την απλοποίηση της εμπειρίας του οδηγού. Γι’αυτό και πρακτικά αντέγραψαν την προσέγγιση της Tesla με το Model S. Αυτό γιατί στη κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής 9 ιντσών κάθετα τοποθετημένη. Ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και θυμίζει tablet, η οποία αποτελεί την καρδιά ενός εντελώς νέου συστήματος ελέγχου του αυτοκινήτου. Η οθόνη αφής αντικαθιστά το συμβατικό σύνολο κουμπιών και χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα με έναν κομψό πίνακα ελέγχου, καθώς εδώ βρίσκονται μόλις 8 διακόπτες, που ελέγχουν τις βασικές λειτουργίες (ηχοσύστημα, alarm, κουμπί για το ντουλαπάκι συνοδηγού, κουμπιά αντιθαμπώματος). Αυτός ο πίνακας ελέγχου διασυνδέεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων εμπρός από τον οδηγό, ενώ περιλαμβάνονται επίσης χειριστήρια πάνω στο τιμόνι και τελευταίας τεχνολογίας σύστημα φωνητικού ελέγχου.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_73

Η οθόνη αφής είναι τοποθετημένη με ελάχιστη κλίση, κοιτάει προς τον οδηγό και περιλαμβάνει τρεις “οθόνες”, απ’όπου μπορείς να ελέγξεις όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Δηλαδή, διάφορες πληροφορίες, το σύστημα πλοήγησης, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, τη σύνδεση με το διαδίκτυο και πολλά άλλα. Τα χειριστήρια τηλεφώνου, τα εικονίδια εφαρμογών και τα χειριστήρια κλιματισμού βρίσκονται πιο χαμηλά και είναι επίσης άνετα στην πρόσβαση και τη χρήση. Διαθέτει επίσης μια σειρά από πρόσθετα πλεονεκτήματα, όπως ενσωματωμένες εφαρμογές cloud computing για την αναπαραγωγή μουσικής από το διαδίκτυο μέσω streaming, πολλές πρωτοποριακές υπηρεσίες νέας τεχνολογίας, ενώ τέλος από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα διαθέτει και την τεχνολογία CarPlay, της Apple και του Android Auto της Google.

Το αποτέλεσμα είναι ίσως το πιο σύγχρονο σύστημα ελέγχου αυτοκινήτου στη κατηγορία του, οποίο είναι εξαιρετικά εύχρηστο, ειδικά στο κοινό που απευθύνεται και είναι εξοικειωμένο με την τεχνολογία, ενώ με το σύστημα προβολής πάνω στο παρμπρίζ (Head-Up Display) μπορείς να βλέπεις τις απαραίτητες πληροφορίες στο ύψος του ματιού, χωρίς να αποσπάται η προσοχή σου.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_65

Τέλος, σημαντικό στοιχείο πολυτέλειας είναι το ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins, το οποίο αποδίδει 1.400 Watt μέσω των 19 ηχείων, σοφά τοποθετημένων. Το σύστημα αποτελείται από ένα δωδεκάναλο, Class D ενισχυτή HARMAN 1.400 Watts, ο οποίος τροφοδοτεί 19 μεγάφωνα Bowers & Wilkins (7 tweeter της διάσημης σειράς Nautilus 25 χλστ. με την τελευταία τεχνολογία πρίμων, 7 midrange (5 των 100 χλστ. και 2 των 80 χλστ.) με τον χαρακτηριστικό κίτρινο κώνο από Kevlar της Bowers & Wilkins απόλυτα εμφανή κάτω από το κάλυμμα, 4 woofer των 200/165 χλστ. και το νέο, επαναστατικό subwoofer με οπή εκτόνωσης αέρα των 250 χλστ. Το αποτέλεσμα είναι ίσως το κορυφαίο ηχοσύστημα που έχουμε δοκιμάσει σε αυτοκίνητο, που να είναι ισάξιο με τα καλύτερα ηχοσυστήματα που διατίθενται αυτή τη στιγμή στην αγορά του αυτοκινήτου, κάτι που το καθιστά αναμφίβολα ένα από τα κορυφαία ηχοσυστήματα στον κόσμο του αυτοκινήτου.

Από θέμα χώρων, το αυτοκίνητο έχει 5-θέσια διάταξη, με τις επιπλέον δύο θέσεις να χρεώνονται με επιπλέον 1.600 ευρώ, ενώ όπως προείπα η υβριδική έκδοση είναι μόνο 7-θέσια. Τα νέα, πρωτοποριακού design καθίσματα, απελευθερώνουν άφθονο εσωτερικό χώρο, τόσο στη δεύτερη όσο και στην τρίτη σειρά καθισμάτων, με τα καθίσματα αυτής να μπορούν να φιλοξενήσουν με αρκετή άνεση δύο ενήλικες επιβάτες με ύψος έως 1.70 μ.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_68

Η συρόμενη κατά 12 εκατοστά δεύτερη σειρά καθισμάτων, αυξομειώνει τον αέρα των ποδιών για αυτούς που κάθονται στην τρίτη σειρά, με τα καθίσματα της τελευταίας, να αποθηκεύονται στο πάτωμα και να μην επηρεάζουν το συνολικό χώρο αποσκευών. Έτσι, στην 7-θέσια διάταξη με όλα τα καθίσματα στη θέση τους, υπάρχει χώρος για 451 λίτρα για αποσκευές (347 λίτρα για την υβριδική). Με την τελευταία σειρά αποθηκευμένη υπάρχουν 1.102 λίτρα διαθέσιμα (998 λίτρα για την υβριδική), και με την δεύτερη και τρίτη “κάτω” αποκαλύπτεται ένας χώρος 1.951 λίτρων (1.847 λίτρα για την υβριδική).

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_05

Το νέο Volvo XC90 είναι ήδη ανοιχτό για παραγγελία και προσφέρεται σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις. Το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού είναι το Kinetic, με την ακόμα πιο πλούσια έκδοση Momentum, να ακολουθεί. Στην κορυφή, με κοινή τιμολογιακή πολιτική, βρίσκονται δύο επιλογές: η έκδοση Inscription, και η R-Design, η οποία προσθέτει έναν πιο σπορ χαρακτήρα.

Η έκδοση Momentum, που σύμφωνα με την εταιρία αναμένεται να αποδειχθεί η πλέον δημοφιλής, διαθέτει έναν ιδιαίτερα μακρύ κατάλογο στοιχείων βασικού εξοπλισμού. Έτσι, παραβλέποντας τα αυτονόητα, που αναμένει κάποιος από ένα premium μοντέλο της κατηγορίας αυτής, ενδεικτικά και μόνο αναφέρονται ότι στον εξοπλισμό του ανήκουν τα: το City Safety, το VDC (έλεγχος επιβράδυνσης οχήματος, σύστημα επαγρύπνησης του οδηγού (DAC) με προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (LDW), σύστημα πληροφόρησης οδικής σήμανσης (RSI), προβολείς αλογόνου με αυτόματη ρύθμιση υψηλής δέσμης φώτων (Active High Beam 2ης γενιάς), ψηφιακός πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης 8 ιντσών (προαιρετικά αναβαθμίζεται στις 12,3 ίντσες), το Sensus Connect High Performance που περιλαμβάνει τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος στο τιμόνι, έγχρωμη οθόνη αφής 9”, διπλό δέκτη RDS, ενισχυτή 6 καναλιών 330 Watt με 10 ηχεία, σύνδεση AUX/USB, φωνητικές εντολές, πρόγραμμα περιήγησης στο Internet, και πρόσβαση σε web apps, εμπρός καθίσματα ρυθμιζόμενα καθ’ ύψος ηλεκτρικά και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη, σύστημα ελέγχου-καθαρισμού αέρα καμπίνας επιβατών (IAQS), καθίσματα Comfort με δερμάτινη επένδυση.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_28

Αναλυτικά, οι προτεινόμενες τιμές λιανικής για το Νέο Volvo XC60 διαμορφώνονται ως εξής:

(€) KINETIC MOMENTUM INSCRIPTION / R-DESIGN
D4 FWD 60.450 65.250 71.150
D5 AWD 64.150 68.950 77.544
T6 AWD 64.150 68.950 77.488 (*)
T8 AWD 90.098 (*) 94.250 (*)
Οι τιμές με αστερίσκο περιλαμβάνουν φόρο πολυτελείας.

 

Ο προαιρετικός εξοπλισμός είναι επίσης πολύ πλούσιος. Ενδεικτικά, σε αυτόν περιλαμβάνονται το πακέτο συστημάτων ασφάλειας Intellisafe Pro Pack (με προσαρμοζόμενο cruise control, υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα, BLIS και όλα τα συστήματα ασφάλειας της Volvo) στην τιμή των €1.985, το Head-up Display στη τιμή των €1.470, ενώ το ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins στην τιμή των €3.745.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_64

Οι ιθύνοντες της ελληνικής αντιπροσωπείας μας ανέφεραν ότι έχουν δεχτεί ήδη σχεδόν 40 παραγγελίες, εκ των οποίων τα 5 είναι με το υβριδικό σύνολο, ενώ στόχος τους για το 2015 είναι τα 80 αυτοκίνητα. Ενώ και παγκοσμίως η απήχηση του είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική για την εταιρία, με 40.000 παραγγελίες, με την σουηδική εταιρία να να προσθέσει και τρίτη βάρδια στο εργοστάσιο της στη πόλη Torslanda, προσλαμβάνοντας και 1.500 νέους υπαλλήλους.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_35

Καταρχήν για να εκκινήσεις τον κινητήρα, προφανώς και δεν γίνεται μέσω του παραδοσιακού κλειδιού, αλλά ούτε με το πάτημα κάποιου κουμπιού. Η διαδικασία γίνεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που είναι τοποθετημένος ανάμεσα στη κεντρική κονσόλα και κάτω από τον λεβιέ των ταχυτήτων.

Η SPA πλατφόρμα είναι το μεγάλο στοίχημα της εταιρίας και το πρώτο δείγμα είναι άκρως θετικό. Η εξέλιξη της ξεκίνησε όταν η Volvo άνηκε ακόμα στην Ford, έτσι δεν αποτελεί έκπληξη ότι το XC90 διαθέτει πολλαπλών συνδέσμων πίσω ανάρτηση, όμοιου σχεδιασμού με αυτή των Ford Mondeo, Mustang GT, Jaguar XE και Land Rover Discovery Sport. Ο σχεδιασμός της Volvo, όμως, διαφέρει καθώς χρησιμοποιεί αντί για ελικοειδή ελατήρια, ένα ελατήριο φύλλων (κάτι σαν σούστα) κατασκευασμένα από kevlar, εγκάρσια τοποθετημένα μεταξύ των δύο αμορτισέρ.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_36

Η οδική συμπεριφορά του ήταν απολύτως προβλέψιμη, με την απόσβεση των κραδασμών να είναι εξαιρετική, προσφέροντας μια πολύ άνετη και ξεκούραστη εμπειρία στην παραλιακή λεωφόρο. Η ηχομόνωση βρίσκεται σε εξαιρετικά ψηλά επίπεδα, και μόνο πάνω από τα 150 χλμ./ώρα αεροδυναμικοί θόρυβοι γίνονται ενοχλητικοί, ενώ ο θόρυβος κύλισης γίνεται σχετικά αισθητός εξαιτίας των μεγάλων ελαστικών του, χωρίς όμως να είναι κουραστικός. Βέβαια, με τον ασφαλτοτάπητα της εθνικής οδού δεν θα έχει πρόβλημα.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_43

Το set-up των αναρτήσεων είναι ξεκάθαρα ρυθμισμένο για άνετες μετακινήσεις και όχι για σπορ οδήγηση, με τον προσανατολισμό αυτό να του δίνει ξεκούραστες και stress-free καταστάσεις. Όταν ανέβασα ρυθμό, οι κλίσεις του αμαξώματος, ακόμα και στο dynamic πρόγραμμα οδήγησης, ήταν εμφανείς, χωρίς όμως να χαρακτηρίζεται από ενοχλητικές τάσεις πλεύσεις, κάτι που αποδεικνύουν ξανά πόσο άνετη είναι η κύλιση του, ενώ και οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης δεν βοηθάνε για πιο sport συμπεριφορά. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται ιδανικά με τον κινητήρα και είναι επίσης ρυθμισμένο για άνετες μετακινήσεις και κυρίως οικονομία καυσίμου.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_40

Αναμφίβολα, ο D5 κινητήρας, πρόκειται για το πιο εμπορικά ενδιαφέρον σύνολο για την ελληνική αγορά. Έχει άφθονη ροπή, η οποία όμως γίνεται εμφανής κυρίως στις εν κινήσει επιταχύνσεις, με την αδράνεια του βάρους να γίνεται ιδιαίτερα αισθητή κατά το ξεκίνημα από στάση. Η έλλειψη κυβικών δεν θα ενοχλήσει καθώς δεν θα παραπονεθεί να τον δουλέψεις σε μεγαλύτερο εύρος στροφών.

Τα φρένα του φάνηκαν εξαιρετικά δυνατά, όμως το τιμόνι μπορεί να μην σου μεταφέρει ακριβώς τι συμβαίνει στο δρόμο, αλλά είναι άμεσο και ακριβές. Με άλλα λόγια, το αυτοκίνητο πηγαίνει εκεί που περιμένεις να πάει, ενώ η χαλαρή αίσθηση του, βοηθά στο μανουβράσιμα του αυτοκινήτου. Μπορεί τα 11,9 μέτρα της διαμέτρου του κύκλου στροφής να είναι πολλά, αλλά εξαιτίας των διάφορων αισθητήρων και καμερών, η κίνηση στα στενά γίνεται ευκολότερη. Ακόμα πιο εύκολο γίνεται το παρκάρισμα, καθώς το αυτοκίνητο αναλαμβάνει τη διαδικασία αυτή για σένα, ακόμα και σε κάθετες θέσεις. Τέλος, όπως προείπα, το αυτοκίνητο εξοπλίζεται και με αερανάρτηση, που όμως δεν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_66

Τα 13 χρόνια που έχουν περάσει από το λανσάρισμα της προηγούμενης γενιάς του XC90 αποτελούν αιώνα στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου συνδυάζει περίφημα όλα τα χαρακτηριστικά που ζητάει ένας επιχειρηματίας/υψηλόβαθμο στέλεχος από το καθημερινό του αυτοκίνητο. Άνεση, πολυτέλεια, οικονομία και κυρίως ασφάλεια, είναι τα χαρακτηριστικά που έχουν επενδύσει οι Σουηδοί και τα έχουν καταφέρει και με το παραπάνω.Η καλή παράδοση της Volvo στα αυτοκίνητα-τανκ συνεχίζεται και με το νέο SUV της, χαρίζοντας στους επιβάτες την αίσθηση ότι είναι πλήρως απομονωμένοι από τον έξω κόσμο και απόλυτα ασφαλείς.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]