Μετά την απογοητευτική εμφάνιση του TS040 Hybrid τη φετινή σεζόν και ειδικότερα στις 24 ώρες του Le Mans, ήταν δεδομένο ότι η Toyota θα αντιδράσει και ο τρόπος που επέλεξε να το κάνει, είναι μέσω της επίσπευσης του προγράμματος της για το επόμενο LMP1. Από την αρχή ήταν στο πρόγραμμα η μετάβαση σε ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας βασισμένο σε μπαταρίες όπως και η αντικατάσταση του ατμοσφαιρικού V8 με ένα πιο σύγχρονο σύνολο. Όμως το πρόγραμμα της Toyota ήταν “απλωμένο” σε 2 χρόνια. Πρώτα θα ερχόταν η αντικατάσταση του υπερπυκνωτή με μπαταρίες και το 2017, η αντικατάσταση του κινητήρα.
Τώρα, το πρόγραμμα λέει παρουσίαση και των δύο στον αντικαταστάτη του TS040 – που πιθανότατα θα ονομάζεται TS050 – το 2016. Η εταιρία αρνήθηκε να επιβεβαιώσει αν ο νέος κινητήρας θα είναι ένας μικρότερης χωρητικότητας και υπερτροφοδοτούμενος. Αρκέστηκε στο να πει ότι θα καταναλώνει βενζίνη. Βέβαια, ο τεχνικός διευθυντής της Toyota Motorsport, Pascal Vasselon έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι ένα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο παρέχει μεγαλύτερη συνέπεια στην απόδοση του σε σύγκριση με ένα ατμοσφαιρικό… Από εκεί και πέρα, η Toyota θα διατηρήσει το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας του TS040 αλλά θα κάνει τη μετάβαση στις μπαταρίες – κίνηση που θα επιτρέψει στο TS050 να μεταβεί και στην κατηγορία των 8 MJ.