Untitled5

Πολλοί “άπιστοι Θωμάδες” έχουν κατηγορήσει τον Christian von Koenigsegg για την απουσία του από κάθε αγωνιστική δραστηριότητα σε πρωταθλήματα αντοχής ή ταχύτητας. Η ιστορία, όμως, του CCGT και της προσπάθειας του Σουηδού να τρέξει στον 24ώρο αγώνα του Le Mans είναι σε λίγους γνωστή.

Ο Koenigsegg παρουσίασε στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2007 το αγωνιστικό αυτοκίνητο που σκόπευε να τον βάλει στα μεγάλα σαλόνια. Το CCGT ήταν αποτέλεσμα πολλών χρόνων εξέλιξης από την ίδια την εταιρία και τους μηχανικούς της στο Ängelholm της Σουηδίας. Ο Koenigsegg είχε αναλάβει αυτό το εγχείρημα σε μια εποχή που ήταν σε εκκολαπτόμενο στάδιο ως κατασκευαστής supercars, και η προτεραιότητα του ήταν να πουλήσει αυτοκίνητα, κάτι που καθιστούσε το CCGT περισσότερο σαν ένα side project.

Untitled4

Επικεφαλής της εξέλιξης του αυτοκινήτου ήταν ο Dag Bölenius, με το Koenigsegg CCGT να είχε σχεδιαστεί για να συμμετάσχει στη σειρά αγώνων των πρωταθλημάτων της ACO και την FIA στη κλάση GT1. Το αγωνιστικό βασιζόταν σε ένα Koenigsegg CCR, ενώ διέθετε και μερικά στοιχεία από το CCX. Οι κανονισμοί όριζαν ότι το αυτοκίνητο θα έπρεπε να έχει βάρος τουλάχιστον 1.100 κιλά, όμως εξαιτίας της χρήσης carbon και kevlar στα Koenigsegg CC μοντέλα, το βάρος του CCGT ήταν περίπου ένα τόνο και έτσι αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει 100 κιλά έρμα για να πληροί τους κανονισμούς. Επιπλέον, διέθετε την απαραίτητη αεροδυναμική σχεδίαση για χρήση στη πίστα και το cockpit έπρεπε να καταλαμβάνει περισσότερο από το 70% του πλάτους του αυτοκινήτου, το οποίο όμως δεν μπορούσε να υπερβαίνει τα 2 μέτρα.

MG_4396

Μηχανικά επιλέχθηκε ο κινητήρας παραγωγής του Koenigsegg CCX. Αυτός ήταν ένας 4,7-λίτρων V8 με κομπρέσορα και απέδιδε 806 άλογα. Για να τρέξει, όμως, στο πρωτάθλημα έπρεπε να αφαιρεθεί η “βοηθητική” αναπνοή, και έτσι επιλέχθηκε να αυξηθεί η χωρητικότητα του στα 5 λίτρα (όση είναι και στα σημερινά μοντέλα). Η ιπποδύναμη του ατμοσφαιρικού συνόλου ήταν λίγο παραπάνω από τα 600 άλογα, με την αξιοπιστία του να ήταν δεδομένη, καθώς με τα επιπλέον άλογα που διέθεταν τα αυτοκίνητα δρόμου δεν είχε εμφανιστεί το παραμικρό πρόβλημα.

Μετά την παραγωγή του πρώτου πρωτοτύπου, ο Koenigsegg ξεκίνησε τις δοκιμές του CCGT και τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά, με τους μηχανικούς να είναι ικανοποιημένοι με τον ρυθμό και τον έλεγχο του CCGT.

koenigsegg_ccgt_

Όμως, δυστυχώς, ποτέ δε κατάφερε να πατήσει πίστα σε επίσημο αγώνα, καθώς δύο μήνες μετά τις πρώτες δοκιμές άλλαξαν οι κανονισμοί του Le Mans. Οι αναθεωρημένοι απαγόρευαν την χρήση carbon monocoque αγωνιστικών, καθώς επίσης η minimum παραγωγή που έπρεπε να έχει το αυτοκίνητο για να πάρει homologation αυξήθηκε από τα 20 στα 350 οχήματα. Αν σκεφτείς ότι μέχρι σήμερα η εταιρία έχει κατασκευάσει μόλις 110 αυτοκίνητα, καθώς επίσης δεν διαθέτει τον πακτωλό χρημάτων των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, οι παραπάνω κανονισμοί ήταν πραγματικά απαγορευτικοί και έσβησαν τα όνειρα του τρελοσουηδού για κάποια διάκριση. Ας ελπίσουμε στο μέλλον να αναθεωρήσει, αν και δε ξέρω αν πραγματικά έχει ανάγκη μια τέτοια συμμετοχή.