Fernando Alonso on track.

Μόνο από σταθερότητα δεν χαρακτηρίζονται τα λεγόμενα και οι απόψεις των ανθρώπων της McLaren και της Honda σχετικά με την μελλοντική απόδοση των δύο. Σχέδια και στόχοι για το μέλλον αλλάζουν ενοχλητικά συχνά, ωστόσο το βασικό ζήτημα για τους οπαδούς είναι πως η ανταγωνιστικότητα της MP4-30 δεν φαίνεται ν’ αυξάνεται με τους ρυθμούς που θα έπρεπε να περιμένουμε.

Ο Yasuhisa Arai μάς έχει πει πως η αξιοπιστία σταθεροποιείται, ωστόσο όλοι μας γνωρίζουμε ότι ο RA615H και γενικότερα η MP4-30 δεν μπορούν ακόμα να τρέξουν σε πλήρη ισχύ, διότι τότε είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν θα καταφέρει το βρετανικό μονοθέσιο να τερματίσει. Παρ’ όλα αυτά, ο επί κεφαλής της McLaren Racing, Eric Boullier, πιστεύει πως το αυτοκίνητο κρύβει μέσα του πολύ μεγάλα ποσά ταχύτητας.

Ξέρουμε ότι τα μονοθέσιά μας δεν έχουν μόνο δέκατα, αλλά δευτερόλεπτα δυναμικής που μπορούν να ξεκλειδωθούν. Δεν μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε αυτό, επειδή έχουμε προβλήματα αξιοπιστίας, αλλά, αν τα ξεπεράσουμε, θα κάνουμε μεγάλα βήματα μπροστά, πιστέψτε με.

Αν μου λέγατε αύριο ότι μπορούσαμε να τρέξουμε με όλη μας την κάθετη δύναμη, τότε θα ήμασταν δευτερόλεπτα ταχύτεροι. Θα νιώσουμε ανταγωνιστικοί όταν μπορούμε να είμαστε στο Q3 και να παλεύουμε για την πρώτη 6άδα. Αυτό θα ήταν ένα μεγάλο επίτευγμα, αν και δεν ακούγεται τόσο τρομερό, γιατί είμαστε εδώ για νίκες. Στοχεύουμε ακόμα στο να είμαστε ανταγωνιστικοί στο τέλος της σεζόν.

Eric Boullier in the garage.

Το πρόβλημα, όμως, σύμφωνα με τον Γάλλο δεν είναι μόνο η δύναμη του ιαπωνικού power unit, αλλά και η οδηγική συμπεριφορά, ενώ λέει για ακόμα μία φορά πως ο κινητήρας είναι ουσιαστικά σε «safe mode».

Δεν έχει να κάνει μόνο με τη δύναμη, έχει να κάνει και με την οδηγική συμπεριφορά, ένας τομέας που έχει αποδειχθεί δύσκολος φέτος. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα, όλοι έχουμε το ίδιο ποσό ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά κάποιοι κινητήρες κάνουν καλύτερη δουλειά στο να ανακτούν την ενέργεια. Γι’ αυτό βλέπετε διαφορές στις κατατακτήριες και τους αγώνες.

Δεν μπορούμε σήμερα να ξεκλειδώσουμε όλη τη δυναμική, επειδή αυτό μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα αξιοπιστίας και αυτό πονά όσον αφορά την απόδοση. Αλλά είναι εκεί και πρέπει να βρούμε τον σωστό τρόπο για να το ξεκλειδώσουμε.

Κι εγώ ο ίδιος έχει παραδεχτεί παλαιότερα πως τα φετινά προβλήματα ίσως να επηρεάσουν την απόδοση της MP4-31 για το 2016, τώρα έχει αλλάξει γνώμη.

Όχι, επειδή έχουμε δει ότι η Ferrari και η Mercedes έκαναν μεγάλα βήματα ανάμεσα στην πρώτη και τη δεύτερη σεζόν. Το περιμένουμε αυτό και για τη δική μας περίπτωση.