[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Eau Rouge

Η πίστα του Spa-Francorchamps συγκαταλέγεται με άνεση στις καλύτερες που έχουν δημιουργηθεί ποτέ. Προσωπικά, την έχω στην πρώτη θέση της λίστας μου -πάνω και από το Nürburgring-, καθώς η χάραξή της διαθέτει μερικές μοναδικές στροφές, αλλά και κομμάτια που το γκάζι κολλά για αρκετά δευτερόλεπτα στο πάτωμα.

Δεν είναι, όμως, μόνο η χάραξη που μας κάνει να λατρεύουμε τους αγώνες της Formula 1 εκεί. Υπάρχουν ακόμα περισσότερα στοιχεία, και στο άρθρο αυτό θα δούμε τους κυριότερους λόγους για τους οποίους πρέπει να ανυπομονούμε για το φετινό Grand Prix της Formula 1. Φυσικά, αν νομίζεις πως υπάρχουν επιπλέον λόγοι, έχεις όλη την ελευθερία να τους προσθέσεις στα σχόλια.

[/nextpage]

[nextpage title=”Δράση” ]

F1

Να ξεκινήσω με τον προφανή λόγο; Αυτός δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι τα μονοθέσια θα πατήσουν και πάλι πίστα, μετά από κενό σχεδόν 4 εβδομάδων. Η κατάρρευση της Formula 1 συνεχίζεται, όμως, όλοι εμείς που αγαπάμε βαθιά το άθλημα, ανυπομονούμε για να έχουμε ξανά δράση, όπως συμβαίνει πάντα μετά από το καλοκαιρινό διάλειμμα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Πίστα” ]

Circuit de Spa-Francorchamps

Όπως έγραψα και στην εισαγωγή, η βελγική πίστα είναι η αγαπημένη μου, και σίγουρα δεν είναι τυχαίες οι δηλώσεις των οδηγών για την εκπληκτική αυτή κατασκευή στα δάση των Αρδεννών. Έχουμε και λέμε: 7.004 μέτρα διαδρομής και 19 στροφές, που ποτέ δε βαριέσαι να περάσεις. Η δημοφιλέστερη δεν είναι άλλη από την Eau Rouge, όμως δεν είναι μόνο αυτή. Οι οδηγοί φροντίζουν να γνωστοποιήσουν και το μεγαλείο της Pouhon, της αριστερής κατηφορικής, πολύ γρήγορης στροφής.

Παράλληλα, η τρομερή αυτή χάραξη επιτρέπει στους πιο γρήγορους οδηγούς να μπορούν να προσπεράσουν, με τις τρεις καλύτερες ευκαιρίες να είναι στα φρένα της ευθείας Kemmel για το chicane των στροφών 5, 6 και 7, στα φρένα για το τελευταίο chicane (μπορείς να το πεις και πρώην Bus Stop) μετά από την Blanchimont, αλλά και στα φρένα για την πρώτη στροφή, τη La Source.

[/nextpage]

[nextpage title=”Καιρός” ]

Spa-Francorchamps

Σε όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά της πίστας έρχεται να προστεθεί και ο απρόβλεπτος καιρός, που πολλές φορές είναι αρκετός για να ανακατέψει την τράπουλα και να ανεβάσει κατακόρυφα το ενδιαφέρον και την αγωνία για την έκβαση του αγώνα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το επεισοδιακό Grand Prix του 2008.

Δε σου κρύβω ότι ήδη έχω ρίξει μια ματιά στον καιρό για το 3ήμερο, με τα έως τώρα στοιχεία να μη δείχνουν βροχή για αύριο, το Σάββατο ή την Κυριακή. Ίσως την ημέρα του αγώνα να υπάρξει κάποια βροχή, αλλά, αν λάβουμε υπόψη μας την τωρινή πρόβλεψη, αυτή θα έρθει μετά από τον αγώνα. Βέβαια, είναι Spa και τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν…

[/nextpage]

[nextpage title=”Αλλαγές” ]

F1 Start

Σε αλλαγές εντός της σεζόν μας έχει συνηθίσει η FIA τα τελευταία χρόνια, αλλά αυτές συνήθως αφορούσαν τους τεχνικούς κανονισμούς. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία δεν πρωτοτύπησε φέτος, έτσι έχουμε ξανά αλλαγές στους κανονισμούς, αλλά όχι όσον αφορά άμεσα το τεχνικό κομμάτι.

Μέσα στον Ιούλιο, λοιπόν, αποφασίστηκε πως οι οδηγοί θα είναι πλέον μόνοι τους όσον αφορά τη διαδικασία της εκκίνησης και τις επιλογές του συμπλέκτη, κάτι που θα δώσει ένα ενδιαφέρον, αν και κάποιοι έχουν υποβαθμίσει τις αλλαγές αυτές και τον αντίκτυπο που θα έχουν. Ο Nico Rosberg ελπίζει ότι αυτό θα του επιτρέψει να περάσει τον Lewis Hamilton στις εκκινήσεις, αφού ο Πρωταθλητής δεν έχει αντίπαλο φέτος στις κατατακτήριες.

[/nextpage]

[nextpage title=”McLaren” ]

McLaren

Εκμεταλλευόμενη την χάραξη του Hungaroring και τις εγκαταλείψεις, η McLaren κατάφερε να κερδίσει 12 βαθμούς, στον καλύτερο μακράν φετινό της αγώνα. Τα πράγματα, όμως, αναμένονται δυσκολότερα στο Spa: η χάραξη έχει μεγάλες απαιτήσεις από τα power units, συνεπώς η Honda διάλεξε ορθώς αυτό το χρονικό Grand Prix για μια δυνατότερη έκδοση του RA615H.

Οι Ιάπωνες θα δοκιμάσουν τον νέο κινητήρα στα ελεύθερα δοκιμαστικά με τον επί κεφαλής τους, Yasuhisa Arai, να λέει από τη μία πως στόχος είναι η δύναμη του Ferrari 059/4 και από την άλλη πως πρέπει να περιμένουν ποινές μετά από πιθανά προβλήματα. Ανάλογη εμφάνιση με αυτή της Ουγγαρίας είναι σχεδόν απίθανο να συμβεί και μένει να δούμε την ανταγωνιστικότητα της MP4-30 στην πίστα, αλλά και πόσο μπορεί να βοηθήσει ο νέος κινητήρας.

Στους οδηγούς, υπάρχει ένα ενδιαφέρον στοιχείο που μπορεί να αγνοείς: ο Fernando Alonso δεν έχει κερδίσει ποτέ εδώ, ενώ έχει εγκαταλείψει 5 φορές στις 11 παρουσίες του. Λες την Κυριακή να σημειωθεί η 6η εγκατάλειψη; Κανείς δεν το ξέρει! Πάντως, η πίστα δεν του «πάει»…

[/nextpage]

[nextpage title=”Ferrari” ]

GP GRAN BRETAGNA F1/2015

Εξαιρετική φόρμα έδειξε η Ferrari στην Ουγγαρία, παίρνοντας με χαρακτηριστική άνεση τη δεύτερη νίκη της στη σεζόν. Το πρόβλημα στην MGU-K του Kimi Raikkonen δεν επέτρεψε στην ομάδα να κάνει το «1-2», ωστόσο η απόδοση της SF15-T δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη, διότι σίγουρα είναι εκεί.

Το Spa είναι μία τελείως διαφορετική πίστα και δύσκολα το ιταλικό μονοθέσιο θα είναι ξανά τόσο ανταγωνιστικό, μα αυτό δε θα πρέπει να σημαίνει πως η Scuderia δε θα μπορεί να αποτελέσει αντίπαλο για τη Mercedes. Ναι, η W06 λογικά ταιριάζει καλύτερα στο Spa και ο PU106B Hybrid έχει περισσότερη δύναμη από τον 059/4, ωστόσο ο ιταλικός κινητήρας είναι σημαντικά βελτιωμένος σε σχέση με πέρυσι, ενώ η SF15-T έχει δείξει ότι μπορεί να μας εκπλήξει κάποιες φορές.

Δεν μπορώ να παραλείψω την αναφορά του Raikkonen, για δύο λόγους: ο ένας είναι η χθεσινή ανανέωση του συμβολαίου για το 2016, κάτι που ίσως ανεβάσει ψυχολογικά τον «Iceman», και ο δεύτερος είναι το σχετικό παρατσούκλι του Kimi, «King of Spa»! Βλέπεις η πίστα είναι η αγαπημένη του Φινλανδού, και το δείχνει έμπρακτα, παίρνοντας πολύ καλά αποτελέσματα ακόμα και χωρίς το κορυφαίο μονοθέσιο· βλέπε Grands Prix του 2004 και του 2009.

[/nextpage]

[nextpage title=”Mercedes” ]

Mercedes

Βαριά ήταν η ήττα που δέχθηκε η Mercedes στον τελευταίο αγώνα. Οι κατατακτήριες δεν μπορούσαν να μας προϊδεάσουν για ό,τι συνέβη την Κυριακή, με τους Lewis Hamilton και Nico Rosberg να υποπίπτουν σε λάθη και να θέλουν άμεσα μία ρεβάνς. Το Spa είναι μία από τις πιο ιδανικές -τουλάχιστον θεωρητικά- πίστες για να συμβεί αυτό, καθώς το σχεδόν 70% του γύρου με τέρμα γκάζι (αν θέλεις πάνω από 70 δευτερόλεπτα) είναι υπέρ του power unit που έχει στην πλάτη της η W06.

Ένα πρόβλημα που εντοπίσαμε στη Βρετανία και την Ουγγαρία είναι οι εκκινήσεις των δύο Mercedes, αφού έχασαν θέσεις, και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα τα πάνε με τον νέο κανονισμό. Οι Hamilton και Rosberg θέλουν -αν κάνουν το «1-2» το Σάββατο- να μείνουν μπροστά, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον θα παρουσιάσει και η μεταξύ τους μάχη, καθώς ο Γερμανός είδε τη διαφορά του να ανοίγει στους 21 βαθμούς.

[/nextpage]

[nextpage title=”Williams” ]

Williams

Έπειτα από ένα σερί τριών πολύ καλών αγώνων, η Williams είδε και πάλι το μηδέν στη βαθμολογική συγκομιδή. Ήταν γνωστό ότι η Ουγγαρία δεν ταιριάζει στην FW37, κάτι που δε συμβαίνει με το Spa: ο συνδυασμός γρήγορων στροφών και μεγάλων τμημάτων με τέρμα γκάζι ακούγεται ως «λουκούμι» για το βρετανικό μονοθέσιο που φορά το δυνατότερο power unit του grid, κάτι που ίσως να κάνει την ομάδα του Grove έναν πολύ δυνατό αντίπαλο.

Μάλιστα, το Spa αρέσει ιδιαίτερα στον Valtteri Bottas και δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Φινλανδός είχε εξαιρετική απόδοση πέρυσι, φτάνοντας μέχρι το βάθρο. Η ανανέωση του Raikkonen δεν αναμένεται να παίξει ιδιαίτερο ρόλο στην ψυχολογία του, ενώ ο Felipe Massa έχει την τάση να βελτιώνεται στο δεύτερο μισό. Μάλιστα, ο Βραζιλιάνος τερμάτισε μπροστά από τον Bottas σε Αυστρία και Βρετανία, επομένως ενδέχεται να δούμε ενδιαφέρουσα κόντρα στην πίστα.

[/nextpage]