2016-Audi-A4-13

Η Audi θα παρουσιάσει και επίσημα την πέμπτη γενιά του A4 στην Φρανκφούρτη και γι’αυτό έδωσε μια mega gallery 136 φωτογραφιών του νέου οικογενειακού μεσαίου sedan που ξεχωρίζει από το εντυπωσιακό εσωτερικό, την αρκετά αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων, καθώς και την νέα ελαφρύτερη πλατφόρμα στην οποία βασίζεται.

Στιλιστικά, στο εμπρός μέρος βλέπουμε τη νέα πιο πλατιά και πιο μεγάλη εξάγωνη μάσκα, τα νέα φωτιστικά σώματα (διαθέσιμα και με τεχνολογία Matrix LED) με ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας, με το καπό να διαθέτει έντονα νεύρα. Ακόμα, οι θόλοι είναι πιο μεγάλοι, οι “ώμοι” είναι αρκετά διακριτοί, καθώς μια μια βαθιά γραμμή διατρέχει όλο το μήκος των πλευρών του αμαξώματος. Τέλος, στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα με τις έντονες γωνίες διαθέτουν τα παραδοσιακά LED γραφικά της Audi.

2016-Audi-A4-10

Μεγάλη προσοχή έχω δοθεί στην αεροδυναμική του μεσαίου sedan, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις Cd 0.23, ο οποίος είναι ο καλύτερος στην κατηγορία του, και γενικά ένα από τα χαμηλότερα νούμερα σε επιβατικό αυτοκίνητο.

Οι διαστάσεις του νέου A4 έχουν αυξηθεί για πολύ λίγο. Έτσι, το μήκος του φτάνει τα 4.726 χλστ. (+25 χλστ), το πλάτος του τα 1.842 χλστ. (+16 χλστ.) και το ύψος του τα 1.427 χλστ., χωρίς καμία διαφορά. Συγκριτικά με την Mercedes-Benz C-Class είναι 41 χλστ. μακρύτερο, 32 χλστ. πιο πλατύ και 13 χλστ. πιο χαμηλό. Βασίζεται στην τελευταία εξέλιξη της MLB πλατφόρμας, με το μεταξόνιο του αυτοκινήτου να έχει αυξηθεί κατά 12 χλστ., και να φτάνει τα 2820 χλστ.

2016-Audi-A4-12

Παρά την μικρή αύξηση των διαστάσεων, εξαιτίας της υπερσύγχρονης πλατφόρμας και της χρήσης χάλυβα υπέρ-υψηλής αντοχής στη δομή του αυτοκινήτου, και αλουμινίου στο σώμα του, το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου είναι μέχρι 120 κιλά πιο ελαφρύ. H βασική έκδοση με τον 1.400άρη TFSI κινητήρα ζυγίζει 1.320 κιλά, εντελώς άδεια από υγρά και χωρίς οδηγό.

Το νέο A4 διαθέτει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πέντε σημείων τόσο για τον εμπρός όσο και για τον πίσω άξονα, με στάνταρ 16 ή 17 ιντσών ζάντες. Τα μέρη της εμπρός ανάρτησης είναι κυρίως από αλουμίνιο, μειώνοντας το αναρτώμενο βάρος κατά 8 κιλά, ενώ η νέα διάταξη πίσω μειώνει άλλα 5 κιλά το βάρος. Τέλος, οι αεριζόμενοι δίσκοι των εμπρός τροχών έχουν διάμετρο 338 χλστ.

Στο εσωτερικό, η κονσόλα του αυτοκινήτου είναι εντελώς καινούρια και συναντάμε ένα τριάκτινο τιμόνι, νέο επιλογέα ταχυτήτων και νέα κεντρική κονσόλα, όπου φιλοξενείται η αναδυόμενη οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, όπως επίσης και τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού.

2016-Audi-A4-69

Η Audi αναφέρει ότι το εσωτερικό του είναι πιο ευρύχωρο από ποτέ, καθώς έχει αυξηθεί κατά 24 χλστ. ο χώρος για τα γόνατα των εμπρός επιβατών, μαζί με 11 χλστ. αύξηση στο ύψος των ώμων, ενώ η αύξηση του μεταξονίου έχει μεγαλώσει κατά 23 χλστ. το χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών στην Avant έκδοση φτάνει τα 505 λίτρα (+15), ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων σε 40/20/40 φτάνει τα 1.510 λίτρα, και είναι μεγαλύτερος από τους βασικούς ανταγωνιστές του.

Το εσωτερικό προσφέρεται με μια μεγάλη ποικιλία προαιρετικού εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, μια οθόνη 8,3 ιντσών για το σύστημα infotainment και πλοήγησης. Ακόμα, υπάρχει ενεργό cruise control, σύστημα ειδοποίησης κυκλοφορίας, ειδικό pad για την επαγωγική φόρτιση του smartphone κινητού, head-up display, αισθητήρας για το άνοιγμα του χώρου αποσκευών, 3D Sound ηχοσύστημα της Bang & Olufsen, ψυχαγωγία των πίσω επιβατών μέσω ταμπλέτας, και φυσικά τη τελευταία έκδοση του Multi Media Interface (MMI) συστήματος, που προσφέρει LTE σύνδεση με το διαδίκτυο.

2016-Audi-A4-33

Μηχανικά, το νέο A4 είναι αρχικά διαθέσιμο με τρεις τετρακύλινδρους TFSI βενζινοκινητήρες και τρεις TDI πετρελαιοκινητήρες, απόδοσης από 150 μέχρι 272 άλογα. Όλοι πληρούν τις προδιαγραφές Euro6 και είναι μέχρι 21% πιο οικονομικοί σε καύσιμο και μέχρι 25% πιο ισχυροί.

Ο νέος τετρακύλινδρος 1.4-λίτρων (1.395 κ.εκ.) TFSI κινητήρας αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπή, κάτι που σημαίνει ότι είναι 30 άλογα πιο ισχυρός από τον βασικό 1.800άρη που αντικαθιστά. Σε συνδυασμό με το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο επιταχύνει το αυτοκίνητο από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 8,9 δευτ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 210 χλμ/ώρα. Με το ίδιο κιβώτιο χρειάζεται μόλις 4,9 λίτρα/100 χλμ., ενώ εκπέμπει 114 γρ/χλμ CO2

Ακολουθεί ο 2.0-λιτρος (1,984 κ.εκ.) TFSI κινητήρας που προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη με απόδοση 190 ίππων και 320 Nm ροπής και η δεύτερη με 252 άλογα και 370 Nm ροπή. Η ασθενέστερη χρειάζεται 7,3 δευτ. για τα 0-100 χλμ/ώρα (7,5 δευτ. η Avant), με τη τελική ταχύτητα να φτάνει τα 240 χλμ/ώρα (238 χλμ/ώρα η Avant), πάντα με το S Tronic κιβωτιο. Η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 4,8 λίτρα/100 χλμ. (5 λίτρα/100 για την Avant), ενώ οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 109 γρ/χλμ (114 γρ/χλμ η Avant). H πιο δυνατή επιταχύνει για τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,8 δευτ. (6 δευτ. η Avant) με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση στην μπροστοκίνητη έκδοση και το S Tronic κιβώτιο ανακοινώνεται στα 5,7 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν τα 129 γρ/χλμ.

2016-Audi-A4-31

Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων, το αυτοκίνητο διαθέτει δεξαμενή 12 λίτρων για το AdBlue προσθετικό υγρό, ενώ προαιρετικά διπλασιάζεται η χωρητικότητα. Το Α4 προσφέρεται με τον 2.0-λιτρο (1.968 κ.εκ.) TDI κινητήρας με δύο επιλογές για την ιπποδύναμη του. Η πρώτη αποδίδει 150 άλογα και 320 Nm ροπής διαθέσιμα από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. μέχρι τις 3.250 σ.α.λ. Χρειάζεται 8,7 δευτ. για τα 0-100 χλμ/ώρα (9 δευτ. η Avant), με τη τελική ταχύτητα να φτάνει τα 219 χλμ/ώρα (213 χλμ/ώρα η Avant), πάντα με το S Tronic κιβωτιο. Η μέση κατανάλωση με το χειροκίνητο 6-τάχυτο κιβώτιο ανακοινώνεται στα 3,8 λίτρα/100 χλμ. (4 λίτρα/100 για την Avant), ενώ οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 99 γρ/χλμ (104 γρ/χλμ η Avant).

H πιο δυνατή αποδίδει 190 άλογα και 400 Nm ροπή διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. μέχρι τις 3.000 σ.α.λ. Επιταχύνει με το S-Tronic κιβώτιο για τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 7,7 δευτ. (7,9 δευτ. η Avant) με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 237 χλμ/ώρα (231 χλμ/ώρα η Avant). Η μέση κατανάλωση στην εμπροστοκίνητη έκδοση και το S Tronic κιβώτιο ανακοινώνεται στα 4,1 λίτρα/100 χλμ. (4,2 λίτρα η Avant), με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν τα 107 γρ/χλμ. (109 γρ/χλμ η Avant).

2016-Audi-A4-78

Οι δύο εκδόσεις του 2.0-λιτρου TDI κινητήρα προσφέρονται και “ultra” εκδόσεις, όπου εξαιτίας διάφορων αλλαγών στη σχέση μετάδοσης, στο σώμα του αυτοκινήτου, στην ανάρτηση και στην χρήση ελαστικών μειωμένης τριβής μειώνουν περαιτέρω την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Έτσι, η κατανάλωση του πέφτει στα 3,7 λίτρα/100 χλμ. (3,8 λίτρα/χλμ η Avant) και οι εκπομπές στα 95 γρ/χλμ. (99 γρ/χλμ. η Avant), νούμερα που κανένας ανταγωνιστής του Α4 δεν προσφέρει. Τέλος, αργότερα θα προστεθεί μια ασθενέστερη έκδοση του 2.0-λιτρου TDI με απόδοση στα 122 άλογα.

Ακόμα, υπάρχει και ο 3.0-λιτρος V6 κινητήρας απόδοσης 218 ή 272 ίππων και ροπής στα 400 από τις 1.250 μέχρι 3.750 σ.α.λ. ή 600 Nm από τις 1.500 μέχρι 3.000 σ.α.λ. αντίστοιχα. Η μέση κατανάλωση στην εμπροστοκίνητη έκδοση και το S Tronic κιβώτιο ανακοινώνεται στα 4,2 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν τα 110 γρ/χλμ., καθιστώντας τον πιο καθαρό εξακύλινδρο κινητήρα του κόσμου. Η δυνατότερη έκδοση χρειάζεται 5,3 δευτ. (5,4 δευτ. η Avant) για τα 0-100 χλμ/ώρα, με την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 4,9 λίτρα/100 χλμ (5,1 λίτρα/100 χλμ η Avant), με τις εκπομπές CO2 στα 129 γρ/χλμ. (134 γρ/χλμ η Avant).

2016-Audi-A4-75

Τέλος, το νέο A4 προσφέρεται και σε έκδοση με φυσικό αέριο μόνο στην Avant έκδοση. Η διαθεσιμότητα του A4 Avant g-tron θα ξεκινήσει προς το τέλος του έτους, με το 2.0-λιτρο κινητήρα να αποδίδει 170 άλογα και 270 Nm ροπή. Οι δεξαμενές έχουν χωρητικότητα 19 κιλών, με την κατανάλωση να είναι μικρότερη των 4 κιλών/100 χλμ., δίνοντας του μια αυτονομία περίπου 500 χλμ. που συνδυάζεται με άλλα 450 χλμ. με καύση βενζίνης.

Από πλευράς κιβωτίων, υπάρχει ένα νέο 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο διαθέσιμο για όλους τους 4-κύλινδρους κινητήρες το οποίο είναι 16 κιλά ελαφρύτερο. Αναβαθμισμένο είναι και το S tronic, με το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο και στα μπροστοκίνητα μοντέλα, ενώ είναι στάνταρ στην ασθενέστερη επιλογή του 3.0-λιτρου V6 πετρελαιοκινητήρα. Η πιο δυνατή εφοδιάζεται με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.